Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, interneti günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası yapmıştır. Kullanıcıların kendilerini tanımlayarak farklı kullanıcılar ile iletişime geçtiği, bunun yanında normal sosyal yaşamda kullanılan jest ve mimik hareketlerini simgeleyen sembollerle duygu ve düşüncelerini ifade ettiği, sosyal iletişim kurduğu ortamlar “sosyal ağ” olarak tanımlanmaktadır. Facebook, Twitter, Youtube, Instagram ve Whatsapp gibi sosyal paylaşım siteleri değişik amaçlarla kullanılmaktadır. Bu çalışma, yaş ve eğitim düzeyi bakımından internet kullanımının en yaygın olduğu üniversite öğrencilerinin sosyal medyayı kullanma nedenleri ve sosyal medyanın etkilerini belirleme amacı ile yapılmıştır. Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesi’nin farklı millet ve kültürleri bir arada bulunduran uluslararası bir kurum olması ve daha önce kurumda böyle bir çalışmanın yapılmamış olması çalışmayı anlamlı kılmaktadır. 2016-2017 yılında eğitim-öğretimine devam eden öğrenciler ile yapılan anket çalışmasıyla, öğrencilerin sosyo - demografik özelliklerinin ve bir kitle iletişim aracı olarak internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarının genel durumunu analiz ederek ortaya koyma amaçlanmıştır. Aynı zamanda bu araştırmada öğrencilerin interneti ve sosyal medyayı kullanımlarında cinsiyete göre bir farklılık gösterip göstermedikleri de incelemeye tabi tutulmuştur. Veriler anket yöntemi ile toplanarak sonuçlar SPSS 21 istatistiksel programında değerlendirilmiş ve elde edilen verilerin analizi için yüzdeleme kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrenciler sosyal medyayı tam bir özgürlük alanı olarak tanımlamamaktadırlar. Araştırma sonucunda öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının : sosyal medyayı kullanma süresi, kullanma sıklığı, sosyal medyaya harcadıkları ortalama süre ve en fazla kullandıkları sosyal medya sitesi değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)