Üniversiteler
değişen küresel bilgi koşullarına ayak uydurmaya çalışırken güncel olmayı
hedeflemektedir. Bu güncel olma hedefine ulaşma yolunda; stratejik planlama
yapma, marka algısını oluşturma ve bu algıyı doğru pazarlayabilmelidirler.
Eğitim hizmetlerinin doğru bir şekilde pazarlanması, doğru yerlere ulaşması
üniversiteler açısından tercih edilebilirlik yönüyle önemli olmakta ve
algılanan hizmetler öğrencilerin tercihlerini etkileyebilmektedir. Bu çalışma ile
eğitim gibi önemi yüksek, ülkeye katma değer sağlayan konunun belirlenen paydaşlara göre
nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Bu amaçla, uzmanların konu ile ilgili
görüşleri çok ölçütlü karar verme tekniklerinden Analitik Hiyerarşi Prosesi
(AHP) ile
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Yapılan literatür
çalışması ve elde edilen bulgular ışığında eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında
etki eden 6 ölçüt ve öncelikle hareket edilmesi gereken alanın bulunması
amacıyla da 3 seçenek hizmet alanı belirlenmiştir. Hiyerarşik yapının çözümü
ikili karşılaştırmaları temel almaktadır. Uzman görüşlerinin ortalamaları
alınarak ölçüt ve seçenek karşılaştırmaları yapılmıştır.
Eğitim hizmetleri
pazarlaması, akademik boyutta sıklıkla araştırılmış bir konu değildir. Yapılan bu
çalışmanın alana katkı sağlayacağı ve günden güne rekabetin arttığı eğitim
hizmetleri konusunda yeni stratejiler için yol gösterici olacağı
düşünülmektedir.
The universities aim to be up-to-date while they are trying to adopt the alternating global information conditions. In order to achieve their goals, they need to apply strategic marketing techniques and create a brand perception. Furthermore, they should market this perception correctly as it is an effective factor for the applicants to direct their future education. This study investigates how education, a highly important sbuject for every developing country, has been evaluated in terms of its’ stakeholders. For this purpose, we analyze the opinions of experts about the subject by using a multi-criteria decision making technique, namely Analytical Hierarchical Process (AHP). Categorizing the choices as social, economic, and educational activities, the average scores of expert opinions are calculated and several comparisons are made. According to this analysis, educational services are the most prominent group with an average score of 61.542 %. Social and economic services follow the leading group with average scores of 20.668 % and 17.789 % respectively. As a result of the resulting weights, it is concluded that the studies to be carried out in the field of education services can be more effective than social and economic services.
To the best of our knowledge, the marketing of educational services has not been deeply researched. We believe that our study contributes to the literature and provides insights for the new strategies of marketing educational services, in which competition grows every day.
Marketing in Higher Education Marketing of Educational Services Analytic Hierarchy Process (AHP).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ek Sayı 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)