Gifted children who much different traits than their peers should be trained in line with their potentials, talents and needs. For this, first of all gifted children’ identification must be made correctly. However, brilliant and gifted children can be confused. This sometimes leads to the fact that a child who is truly gifted is neglected, or that a gifted child is mislabeled and forced to take an education above the potential. In this context, the present study, by providing information about gifted children diagnosed process in Turkey and abroad regarding gifted researchers aimed to help stakeholders played an active role in their children's education and topics. In addition, this study aims to draw attention to gifted children.
Akranlarından
çok daha farklı özelliklere sahip olan üstün zekâlı çocuklar; potansiyelleri,
yetenekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda bir eğitim almalıdırlar. Bunun içinse
öncelikle üstün zekâlı çocukların doğru bir şekilde tanılanmaları gerekir. Ancak
halen parlak zekâlı çocuklar ve üstün zekâlı çocuklar karıştırılabilmektedir.
Bu da bazen gerçekten üstün zekâlı olan bir çocuğun gözden kaçırılarak ihmal
edilmesine ya da üstün zekâlı olmayan bir çocuğun yanlış ‘etiketlenerek’
potansiyelinin üstünde bir eğitim almaya zorlanmasına yol açmaktadır. Bu
bağlamda mevcut çalışmada, Türkiye’de ve yurt dışında üstün zekâlı çocukların
tanılanma süreçleri hakkında bilgi vererek üstün zekâlı çocukların eğitiminde
görev üstlenen paydaşlara ve konu ile ilgili araştırmacılara yardımcı olmak
hedeflenmiştir. Ayrıca bu çalışma ile üstün zekâlı çocuklara ve eğitimlerine dikkat
çekmek istenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)