Alongside with spending time the rise of eating behaviors outside is observed. In some instances, people sometimes prefer food sold in the street because of necessity or they want to experience authentic elements of an ethnic culture. This study investigates the effects of trust on the seller in perceived risk and benefit and the effects of perceived risk and benefit on attitude and purchasing behavior. In this context, data was collected from social media groups which were mostly related to gastronomy and a total of 308 questionnaires were analyzed. As a result of analyzes, it was observed that trust on the seller had a positive effect on perceived benefit. In addition, while the perceived risk has a negative effect on attitude and behavioral intent, the perceived benefit has a positive effect on these two variables. In addition, it was concluded that attitude had a significant and positive effect on behavioral intent. According to these results it can be still said that although people have some risk perceptions of street food, they continue to consume them.
street food trust risk and benefit attitude intention to buy
İnsanların dışarıda vakit geçirmesi ile birlikte
dışarıda yemek yeme davranışlarında artış gözlemlenmektedir. Kimi zaman
zorunluluktan ya da kolaylıktan kimi zaman da bir etnik kültürün otantik
ögelerini deneyimleme isteğinden dolayı bazı durumlarda restoranları değil
sokakta satılan gıdaları tercih etmektedir. Bu çalışmada tüketicilerin sokak
yiyeceklerini tercih etmede satıcıya olan güvenin algılanan risk ve fayda
üzerine etkisi ve algılanan risk ve faydanın ise tutum ve satın alma davranışı
üzerinde ne tür etkileri olduğu araştırılmıştır. Bu kapsamda sosyal medya
üzerinden çoğunluğu gastronomi ile ilişkili olan gruplardan veri toplanmış ve
toplamda 308 anket üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler
sonucunda satıcıya olan güvenin algılanan fayda üzerinde olumlu bir etkisi
olduğu görülmüştür. Ayrıca algılanan riskin tutum ve davranışsal niyet üzerinde
negatif anlamlı etkisi varken algılanan faydanın ise bu iki değişken üzerinde
pozitif anlamlı bir etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca
tutumun davranışsal niyet üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre kişilerin sokak yiyeceklerinden bazı
risk algılamaları olmasına rağmen yine de tüketmekte olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)