Today, tourism enterprises constitute the
most important place in the services sector, which is one of the leading
sectors of employment creation. The mechanization and digitization in the world
has led to a quantitative decrease in every field of labor factor in
production. Although tourism enterprises are affected by this automation at a
certain level, still the most important factor in production is human factor. Human
resource planning in tourism establishments, where customer satisfaction and
loyalty are directly related to employee performance, is vital for the
efficiency of these enterprises. Human resources planning, which forms the
basis of human resources management, constitutes the beginning of an entire
human resources management process. Therefore, the planning of the whole
process will ensure a healthy process. This study was carried out for the
purpose of human resources planning in tourism enterprises, the role of human
resources units and issues in planning and solutions to these issues. In the
study, the sources were investigated by document analysis method. In addition,
the results obtained from the individual experience and observations of the
researchers in the sector are combined with the data obtained from the
literature and the problems arising in the human resources planning in tourism
enterprises have been tried to be determined and some solutions to these
problems have been offered.
Human Resource Planning Tourism Enterprises Human Resource Planning Issues
Günümüzde istihdam yaratıcı sektörlerin
başında gelen hizmetler sektörü içinde turizm işletmeleri en önemli yeri
oluşturmaktadır. Dünyanın her alanda yaşadığı makineleşme ve dijitalleşme
üretimde emek faktörünün nicel olarak azalmasına sebep olmuştur. Ancak turizm
işletmeleri belirli ölçüde bu otomasyondan etkilenmiş olsada, hala insan
faktörünün hizmet üretiminde en önemli unsur olduğu işletmelerdir. Müşteri
memnuniyeti ve sadakatinin çalışan performansıyla doğrudan ilişki içinde olduğu
turizm işletmelerinde insan kaynağı planlaması bu işletmelerin verimliliği için
hayati önem taşımaktadır. İnsan kaynakları yönetiminin temelini oluşturan insan
kaynakları planlaması, bütün bir insan kaynakları yönetim sürecinin
başlangıcını da oluşturmaktadır. Bu yüzden planlamanın hatasız yapılması bütün
bir sürecin sağlıklı işlemesini de sağlayacaktır. Bu çalışma turizm
işletmelerinde insan kaynakları planlaması, insan kaynakları birimlerinin rolü
ve planlamada ortaya çıkan hatalar ve bu hatalara çözüm önerileri getrimek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, ulaşılan kaynaklar doküman incelemesi
yöntemiyle taranmıştır. Ayrıca araştırmacıların sektördeki bireysel deneyim ve
gözlemleri sonucu elde ettikleri sonuçlar literatürden elde edilen veriler ile
birleştirilerek turizm işletmelerinde insan kaynakları planlaması ile ilgili
ortaya çıkan sorunlar belirlenmeye çalışılmış ve bu sorunlara bazı çözüm
önerileri getirilmiştir.
İnsan Kaynakları Planlaması Turizm İşletmeleri İnsan Kaynakları Planlama Sorunları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)