Kadın ve erkek
ayrımı tarih boyunca insanoğlunun en temel kategorize edilme biçimi olmuştur.
Cinsiyet biyolojik özelliklerin yanı sıra doğumdan itibaren toplumsal kategori
olarak anlamlandırılır. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
(SBÖA) kadına yönelik algıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma
betimsel bir çalışmadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür.
Araştırmaya; 151 kadın, 98 erkek 249 sosyal bilgiler öğretmen adayı
katılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğretmen adayları arasında
kadın algısının, kadın adaylarda daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne ve
baba eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; Kadının
Toplumsal Yaşamdaki Kayıpları faktör boyutunda baba eğitim düzeyine göre
anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçları sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının kadın algılarını ortaya koyması noktasında önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)