Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Norm Staff Surplus Classroom Teachers on Organizational Commitment

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 1401 - 1417, 26.10.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.1011351

Öz

Organizational commitment is an important factor in achieving the goals of the organization. For this reason, this study aimed to examine the perceptions of teachers who are more than the norm staff on organizational commitment. The research was designed as a case study which is one of the qualitative research designs. The study group of the research has consisted of 13 norm staff surplus classroom teachers working in the Ministry of National Education in the 2020-2021 academic year. Research data were collected by semi-structured interview technique, which is one of the qualitative data collection techniques. The data obtained from the interviews have been carried out with the MaxQda 2020 program using the content analysis method. As a result of the study, the emerging findings showed that in consequence of assigning teachers to work in the schools, the teachers were not able to be included in the groups in the schools. These findings also illustrated that teachers have dealt with prejudices since they started to work through assignments. Finally, they also experienced uncertainty, and therefore they expressed that they experienced a sense of professional insecurity.

Kaynakça

  • Akbulut, M. (2020). İlkokullardaki norm fazlası öğretmenlerin örgüte olan bağlılıklarını etkileyen etkenler (Merkezefendi örneği) (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J.P. (1996). Affective, continuance, and normative commitment the organization: An examination of construct validity. Journal of Vocational Behavior. 49(3), 252–276. doi.org/10.1006/jvbe.1996.0043.
  • Altunay, E., Oral, G. ve Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80. doi.org/10.19126/suje.37750
  • Balay, R. (2000). Resmi ve özel liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı (Ankara İli Örneği) (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başol, G. (2008). Validity and reliability of Multidimentional Scale of Perceived Social Support-Revisited with a Turkish sample. Journal of Social Behavior and Personality, 36(10), 1303-1314. doi.org/10.2224/sbp.2008.36.10.1303
  • Başyiğit, F. (2009). Öğretmenlerin karar alma sürecine katılım düzeylerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayram, L. (2005). Yönetimde yeni bir paradigma: Örgütsel bağlılık. Sayıştay Dergisi, 59, 125-139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sayistay/issue/61516/918886
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, 62, 47-65. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sayistay/issue/61519/918898
  • Baysal, A. C. ve Paksoy, M. (1999). Mesleğe ve örgüte bağlılığın çok yönlü incelenmesinde Meyer-Allen modeli. İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-15. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/2057/makaleler/28/1/arastirmax-meslege-orgute-bagliligin-cok-yonlu-incelenmesinde-meyer-allen-modeli.pdf
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çekmecelioğlu Gündüz, H. (2005). Örgüt ikliminin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Bir araştırma. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 23-39. Erişim adresi: https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Çetin, F., Basım, H. N. ve Aydoğan, O. (2011). Örgütsel bağlılığın tükenmişlik ile ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 61-70. Erişim adresi: http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/183
  • Çetin, M. Ö. (2004). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Dede, E. (2017). İş güvencesizliği algısının ve örgütsel güven düzeyinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkileri: Devlet ortaokulu ve özel ortaokul öğretmenleri üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, C. ve Öztürk, U.(2011). Örgüt kültürünün örgütsel bağlılık üzerine etkisi ve bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 17-41. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/211022
  • Doğan, S. ve Kılıç, S.(2007). Örgütsel bağlılığın sağlanmasında personel güçlendirmenin yeri ve önemi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29, 37-61. Erişim adresi: http://iibf.erciyes.edu.tr/dergi/sayi29/sdogan.pdf
  • Dolu, B. (2011). Bankacılık sektöründe çalışanların örgütsel bağlılık düzeyleri üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Eğriboyun, D. (2014). Ortaöğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel destek ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 9, 25-52. Erişim adresi: file:///C:/Users/song%C3%BCl/Downloads/silo.tips_say-9-ocak-2014-ortaretm-okullarinda-grev-yapan-ynetc-ve-retmenlern-rgtsel-destek-ve-rgtsel-baliliklari-arasindak- lk.pdf
  • Ertürk, R. ve Aydın, B. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 147-173.
  • Gönen, Z. (2016). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile karar verme süreci arasındaki ilişki (Kars örneği)(Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakütük, K., Özdoğan Özbal, E. ve Türedi, A. (2020). İnsan gücü planlaması kapsamında okullarda norm kadro uygulamalarıyla ilgili okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1866-1880. doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.58249-632617
  • Karataş, S. ve Güleş, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202403
  • Korkmaz, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel iklim ve örgüt sağlığının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (Educational Administration: Theory and Practice), 17(1), 117-139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108212
  • Kurşunoğlu, A., Bakay, E. ve Tanrıöğen, A. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 101-115. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/114618
  • Memişoğlu, S. P. ve Kalay, M. (2017). İlkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyonları arasındaki ilişki (Bolu ili örneği). Turkish Studies, 12(4), 367-392. doi.org/10.7827/TurkishStudies.11379
  • Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/105348229190011Z
  • Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Polat, İ. ve Yavuz, Y. (2021). Öğretmenlerin karara katılmaları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 263-281. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1461329
  • Seven Şarkaya, S. (2018). Norm fazlası ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyi (Pamukkale ve Merkezefendi ilçeleri örneği) (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, R. ve Kavas, E. (2016). Örgütsel adalet ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin belirlenmesinde öğretmenlere yönelik bir araştırma: Bayat örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14), 119-140. doi.org/10.21076/vizyoner.245975
  • Şenel, A. (2021). Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algıları (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uğurlu, C. T. ve Üstüner, M. (2011). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 41, 434-448. Erişim adresi: http://efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-712.html
  • Vurdu, U. (2017). Resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik durumları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yolaç, S. ve Omuz, B. (2020). Örgütsel yalnızlık algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Bankacılık sektöründe bir araştırma. EKOIST Journal of Econometrics and Statistics, 33, 83-98. doi.org/10.26650/ekoist.2020.33.851201

Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 1401 - 1417, 26.10.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.1011351

Öz

Örgütsel bağlılık örgütün hedeflerine ulaşmasında önemli bir etkendir. Bu sebeple bu çalışmada norm kadro fazlası öğretmenlerin örgütsel bağlılığa ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum araştırması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığında çalışan 13 norm kadro fazlası sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri nitel veri toplama tekniklerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak MaxQda 2020 programı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin görevlendirme olarak çalışmaları sonucunda okullarda bulunan gruplara dâhil olamadıkları, görevlendirme olarak çalıştıkları için ön yargılarla karşılaştıkları, belirsizlik yaşadıkları bu nedenle mesleki olarak güvensizlik duygusu yaşadıklarını ifade ettikleri anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, M. (2020). İlkokullardaki norm fazlası öğretmenlerin örgüte olan bağlılıklarını etkileyen etkenler (Merkezefendi örneği) (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J.P. (1996). Affective, continuance, and normative commitment the organization: An examination of construct validity. Journal of Vocational Behavior. 49(3), 252–276. doi.org/10.1006/jvbe.1996.0043.
  • Altunay, E., Oral, G. ve Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80. doi.org/10.19126/suje.37750
  • Balay, R. (2000). Resmi ve özel liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı (Ankara İli Örneği) (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başol, G. (2008). Validity and reliability of Multidimentional Scale of Perceived Social Support-Revisited with a Turkish sample. Journal of Social Behavior and Personality, 36(10), 1303-1314. doi.org/10.2224/sbp.2008.36.10.1303
  • Başyiğit, F. (2009). Öğretmenlerin karar alma sürecine katılım düzeylerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayram, L. (2005). Yönetimde yeni bir paradigma: Örgütsel bağlılık. Sayıştay Dergisi, 59, 125-139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sayistay/issue/61516/918886
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, 62, 47-65. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sayistay/issue/61519/918898
  • Baysal, A. C. ve Paksoy, M. (1999). Mesleğe ve örgüte bağlılığın çok yönlü incelenmesinde Meyer-Allen modeli. İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-15. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/2057/makaleler/28/1/arastirmax-meslege-orgute-bagliligin-cok-yonlu-incelenmesinde-meyer-allen-modeli.pdf
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çekmecelioğlu Gündüz, H. (2005). Örgüt ikliminin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Bir araştırma. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 23-39. Erişim adresi: https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Çetin, F., Basım, H. N. ve Aydoğan, O. (2011). Örgütsel bağlılığın tükenmişlik ile ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 61-70. Erişim adresi: http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/183
  • Çetin, M. Ö. (2004). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Dede, E. (2017). İş güvencesizliği algısının ve örgütsel güven düzeyinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkileri: Devlet ortaokulu ve özel ortaokul öğretmenleri üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, C. ve Öztürk, U.(2011). Örgüt kültürünün örgütsel bağlılık üzerine etkisi ve bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 17-41. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/211022
  • Doğan, S. ve Kılıç, S.(2007). Örgütsel bağlılığın sağlanmasında personel güçlendirmenin yeri ve önemi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29, 37-61. Erişim adresi: http://iibf.erciyes.edu.tr/dergi/sayi29/sdogan.pdf
  • Dolu, B. (2011). Bankacılık sektöründe çalışanların örgütsel bağlılık düzeyleri üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Eğriboyun, D. (2014). Ortaöğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel destek ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 9, 25-52. Erişim adresi: file:///C:/Users/song%C3%BCl/Downloads/silo.tips_say-9-ocak-2014-ortaretm-okullarinda-grev-yapan-ynetc-ve-retmenlern-rgtsel-destek-ve-rgtsel-baliliklari-arasindak- lk.pdf
  • Ertürk, R. ve Aydın, B. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 147-173.
  • Gönen, Z. (2016). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile karar verme süreci arasındaki ilişki (Kars örneği)(Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakütük, K., Özdoğan Özbal, E. ve Türedi, A. (2020). İnsan gücü planlaması kapsamında okullarda norm kadro uygulamalarıyla ilgili okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1866-1880. doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.58249-632617
  • Karataş, S. ve Güleş, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202403
  • Korkmaz, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel iklim ve örgüt sağlığının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (Educational Administration: Theory and Practice), 17(1), 117-139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108212
  • Kurşunoğlu, A., Bakay, E. ve Tanrıöğen, A. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 101-115. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/114618
  • Memişoğlu, S. P. ve Kalay, M. (2017). İlkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyonları arasındaki ilişki (Bolu ili örneği). Turkish Studies, 12(4), 367-392. doi.org/10.7827/TurkishStudies.11379
  • Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/105348229190011Z
  • Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Polat, İ. ve Yavuz, Y. (2021). Öğretmenlerin karara katılmaları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 263-281. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1461329
  • Seven Şarkaya, S. (2018). Norm fazlası ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyi (Pamukkale ve Merkezefendi ilçeleri örneği) (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, R. ve Kavas, E. (2016). Örgütsel adalet ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin belirlenmesinde öğretmenlere yönelik bir araştırma: Bayat örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14), 119-140. doi.org/10.21076/vizyoner.245975
  • Şenel, A. (2021). Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algıları (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uğurlu, C. T. ve Üstüner, M. (2011). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 41, 434-448. Erişim adresi: http://efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-712.html
  • Vurdu, U. (2017). Resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik durumları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yolaç, S. ve Omuz, B. (2020). Örgütsel yalnızlık algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Bankacılık sektöründe bir araştırma. EKOIST Journal of Econometrics and Statistics, 33, 83-98. doi.org/10.26650/ekoist.2020.33.851201
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Songül Tümkaya 0000-0003-0140-4640

Gülçin Nama Aydın 0000-0001-6541-2290

Erken Görünüm Tarihi 26 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tümkaya, S., & Nama Aydın, G. (2022). Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1401-1417. https://doi.org/10.33206/mjss.1011351
AMA Tümkaya S, Nama Aydın G. Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları. MJSS. Ekim 2022;11(4):1401-1417. doi:10.33206/mjss.1011351
Chicago Tümkaya, Songül, ve Gülçin Nama Aydın. “Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11, sy. 4 (Ekim 2022): 1401-17. https://doi.org/10.33206/mjss.1011351.
EndNote Tümkaya S, Nama Aydın G (01 Ekim 2022) Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 4 1401–1417.
IEEE S. Tümkaya ve G. Nama Aydın, “Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları”, MJSS, c. 11, sy. 4, ss. 1401–1417, 2022, doi: 10.33206/mjss.1011351.
ISNAD Tümkaya, Songül - Nama Aydın, Gülçin. “Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11/4 (Ekim 2022), 1401-1417. https://doi.org/10.33206/mjss.1011351.
JAMA Tümkaya S, Nama Aydın G. Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları. MJSS. 2022;11:1401–1417.
MLA Tümkaya, Songül ve Gülçin Nama Aydın. “Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 11, sy. 4, 2022, ss. 1401-17, doi:10.33206/mjss.1011351.
Vancouver Tümkaya S, Nama Aydın G. Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Algıları. MJSS. 2022;11(4):1401-17.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155