Ambalajlar ürünleri yalnızca bir koruma aracı olmaktan öte, markanın değerlerini, hikâyesini ve kimliğini tüketiciye ileten bir iletişim yöntemi olarak görülmektedir. Özellikle renk, tipografi, malzeme ve grafik düzenleme gibi tasarım unsurlarının marka temsilindeki etkileri bu araştırmada değerlendirilmiştir. Bu bağlamda araştırma ile ambalaj tasarımlarının marka kimliği üzerindeki rolünü ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, kapsamlı bir literatür taramasının yanı sıra web tabanlı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Küresel markalara ait ambalaj tasarımları, markaların resmi web sitelerinden derlenmiş ve tasarım öğeleri bağlamında analiz edilmiştir. Göstergebilimsel analiz yöntemiyle bu tasarımların marka kimliği üzerindeki etkileri derinlemesine incelenmiştir. Araştırma bulguları, ambalaj tasarımının markanın tüketicilerle duygusal bağ kurmasını ve pazardaki tanınırlığını artıran stratejik bir araç olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, dünya çapındaki markalar üzerinden genellenebilir sonuçlar sunmakta ve ambalaj tasarımının işlevsel ve estetik boyutlarına eşit derecede önem verilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu bağlamda, nitel bir yöntem ile oluşturulan bu araştırma, gelecekteki çalışmalar ve markaların stratejik planlamaları için önemli bir referans niteliği taşımaktadır.
“Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.
Packaging is perceived as more than just a means of protecting products; it serves as a communication tool that conveys a brand’s values, story, and identity to consumers. This study evaluates the impact of design elements such as color, typography, material, and graphic layouton brand representation. In this context, the research aims to reveal the role of packaging design in shaping brand identity. For this purpose, in addition to a comprehensive literature review, web-based content analysis method was used in the research. Packaging designs of global brands were collected from their official websites and analyzed in the context of design elements. Through semiotic analysis, the influence of these designs on brand identity was examined in depth. The findings indicate that packaging design is a strategic tool that enhances a brand’s emotional connection with consumers and strengthens its market recognition. In line with the findings obtained from world-renowned brands, the study emphasizes that functional and aesthetic dimensions in packaging design should be considered as complementary elements and, in this context, draws attention to the strategic role of packaging design on brand identity and consumer perception. In this regard, this qualitative study serves as a significant reference for future research and strategic brand planning.
Packaging Design Brand Representation Brand Identity Global Brand
During the writing process of the study “The Role of Packaging Design in Brand Representation” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer), Pazarlama İletişimi, Ürün ve Marka Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)