Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 4, 1440 - 1451, 03.10.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1640845

Öz

Kaynakça

  • Agariya, A. K., Johari, A., Sharma, H. K., Chandraul, U. N., & Singh, D. (2012). The role of packaging in brand communication. International Journal of Scientific & Engineering Research, 3(2), 1-13.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2020). Grafik tasarımda renk. (B. Bayrak, Çev.) içinde (s. 6). İstanbul: Literatür.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2017). Packaging the brand: The relationship between packaging design and brand identity. Bloomsbury Publishing.
  • Arıkan, G. (2009). İmgeden baskıya grafik tasarım: Corel Draw uygulamaları. Konya: Eğitim Akademi.
  • Ayız, B., & Kavuran, T. (2025). Görsel iletişim bağlamında ambalaj tasarımlarının renk ve doku unsurları açısından incelenmesi: “Ülker ve Çizmeci Time örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 9(2), 111–133.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost.
  • Becer, E. (2017). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost.
  • Bilgili, C., & Ketenci, F. H. (2006). Yongaların On bin Yıllık Gizemli Dansı-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Chen, X., McKay, A., de Pennington, A., & Chau, H. H. (2004, June). Package shape design principles to support brand identity. In 14th IAPRI world conference on packaging (pp. 1-14).
  • Ersoy Yılan, E. (2020). Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi (11), 52-56.
  • İncearık, M. E. (2011). Grafik tasarım rehberi: oku, izle, dinle, öğren! İstanbul: Kodlab Yayın Dağıtım.
  • Gray, M. (1939). The history and development of packaging. Journal of the Royal Society of Arts, 87(4511), 633- 658.
  • Kaya, A., & Kavuran, T. (2024). Pazarlama Açısından Ambalaj Tasarımında Renk Olgusu ve Yapay Zeka İle Olan İlişkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 10(19), 51-69.
  • Pang, B., & Lee, L. (2008). Opinion mining and sentiment analysis. Foundations and Trends® in Information Retrieval, 2(1–2), 1–135.
  • Saad, G. (2012). Tüketim içgüdüsü (N. Özata, Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Sansarcı, E., & Ertan, G. (2020). Görsel sanatlarda anlam ve algı. Alternatif Yayıncılık.
  • Sarıyer, N. (2018). Pazarlama iletişim araçları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tepecik, A. (2002). Tarih – tasarım – teknoloji. Ankara: Detay.
  • Tunalı, İ. (2004). Tasarım felsefesine giriş. İstanbul: Yapı Yayın.
  • Tunç, O. (2023). Dijital teknoloji ve görüntü. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Turgut, E. (2013). Grafik dil ve anlatım biçimleri. Ankara: Anı.
  • Uçar, T. F. (2017). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılâp.
  • Yıldırım Bozal, D. (2022). Tasarımda rengin işlevi. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Weill, A. (2015). Grafik Tasarım (O. Türkay, Trans., 5th ed.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Heinz. (2025). Heinz Türkiye Resmi Web Sitesi. Heinz ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.heinz.com/tr-TR
  • Nivea. (2025). Nivea Türkiye Resmi Web Sitesi. Nivea ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.nivea.com.tr/urunler
  • Sleepy. (2025). Sleepy Türkiye Resmi Web Sitesi. Sleepy ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.sleepy.com.tr/
  • Starbucks, (2025). Starbucks Türkiye Resmi Web Sitesi. Starbucks ambalaj tasarımları. Erişildi: 15 Ocak 2025, https://www.starbucks.com.tr/
  • The Coca-Cola Company. (2025). Coca-Cola Türkiye Resmi Web Sitesi. Coca-Cola ambalaj tasarımları. Erişildi: 13 Ocak 2025, https://www.coca-cola.com/tr/tr/brands/coca-cola

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 4, 1440 - 1451, 03.10.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1640845

Öz

Kaynakça

  • Agariya, A. K., Johari, A., Sharma, H. K., Chandraul, U. N., & Singh, D. (2012). The role of packaging in brand communication. International Journal of Scientific & Engineering Research, 3(2), 1-13.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2020). Grafik tasarımda renk. (B. Bayrak, Çev.) içinde (s. 6). İstanbul: Literatür.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2017). Packaging the brand: The relationship between packaging design and brand identity. Bloomsbury Publishing.
  • Arıkan, G. (2009). İmgeden baskıya grafik tasarım: Corel Draw uygulamaları. Konya: Eğitim Akademi.
  • Ayız, B., & Kavuran, T. (2025). Görsel iletişim bağlamında ambalaj tasarımlarının renk ve doku unsurları açısından incelenmesi: “Ülker ve Çizmeci Time örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 9(2), 111–133.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost.
  • Becer, E. (2017). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost.
  • Bilgili, C., & Ketenci, F. H. (2006). Yongaların On bin Yıllık Gizemli Dansı-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Chen, X., McKay, A., de Pennington, A., & Chau, H. H. (2004, June). Package shape design principles to support brand identity. In 14th IAPRI world conference on packaging (pp. 1-14).
  • Ersoy Yılan, E. (2020). Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi (11), 52-56.
  • İncearık, M. E. (2011). Grafik tasarım rehberi: oku, izle, dinle, öğren! İstanbul: Kodlab Yayın Dağıtım.
  • Gray, M. (1939). The history and development of packaging. Journal of the Royal Society of Arts, 87(4511), 633- 658.
  • Kaya, A., & Kavuran, T. (2024). Pazarlama Açısından Ambalaj Tasarımında Renk Olgusu ve Yapay Zeka İle Olan İlişkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 10(19), 51-69.
  • Pang, B., & Lee, L. (2008). Opinion mining and sentiment analysis. Foundations and Trends® in Information Retrieval, 2(1–2), 1–135.
  • Saad, G. (2012). Tüketim içgüdüsü (N. Özata, Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Sansarcı, E., & Ertan, G. (2020). Görsel sanatlarda anlam ve algı. Alternatif Yayıncılık.
  • Sarıyer, N. (2018). Pazarlama iletişim araçları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tepecik, A. (2002). Tarih – tasarım – teknoloji. Ankara: Detay.
  • Tunalı, İ. (2004). Tasarım felsefesine giriş. İstanbul: Yapı Yayın.
  • Tunç, O. (2023). Dijital teknoloji ve görüntü. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Turgut, E. (2013). Grafik dil ve anlatım biçimleri. Ankara: Anı.
  • Uçar, T. F. (2017). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılâp.
  • Yıldırım Bozal, D. (2022). Tasarımda rengin işlevi. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Weill, A. (2015). Grafik Tasarım (O. Türkay, Trans., 5th ed.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Heinz. (2025). Heinz Türkiye Resmi Web Sitesi. Heinz ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.heinz.com/tr-TR
  • Nivea. (2025). Nivea Türkiye Resmi Web Sitesi. Nivea ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.nivea.com.tr/urunler
  • Sleepy. (2025). Sleepy Türkiye Resmi Web Sitesi. Sleepy ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.sleepy.com.tr/
  • Starbucks, (2025). Starbucks Türkiye Resmi Web Sitesi. Starbucks ambalaj tasarımları. Erişildi: 15 Ocak 2025, https://www.starbucks.com.tr/
  • The Coca-Cola Company. (2025). Coca-Cola Türkiye Resmi Web Sitesi. Coca-Cola ambalaj tasarımları. Erişildi: 13 Ocak 2025, https://www.coca-cola.com/tr/tr/brands/coca-cola

Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 4, 1440 - 1451, 03.10.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1640845

Öz

Ambalajlar ürünleri yalnızca bir koruma aracı olmaktan öte, markanın değerlerini, hikâyesini ve kimliğini tüketiciye ileten bir iletişim yöntemi olarak görülmektedir. Özellikle renk, tipografi, malzeme ve grafik düzenleme gibi tasarım unsurlarının marka temsilindeki etkileri bu araştırmada değerlendirilmiştir. Bu bağlamda araştırma ile ambalaj tasarımlarının marka kimliği üzerindeki rolünü ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, kapsamlı bir literatür taramasının yanı sıra web tabanlı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Küresel markalara ait ambalaj tasarımları, markaların resmi web sitelerinden derlenmiş ve tasarım öğeleri bağlamında analiz edilmiştir. Göstergebilimsel analiz yöntemiyle bu tasarımların marka kimliği üzerindeki etkileri derinlemesine incelenmiştir. Araştırma bulguları, ambalaj tasarımının markanın tüketicilerle duygusal bağ kurmasını ve pazardaki tanınırlığını artıran stratejik bir araç olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, dünya çapındaki markalar üzerinden genellenebilir sonuçlar sunmakta ve ambalaj tasarımının işlevsel ve estetik boyutlarına eşit derecede önem verilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu bağlamda, nitel bir yöntem ile oluşturulan bu araştırma, gelecekteki çalışmalar ve markaların stratejik planlamaları için önemli bir referans niteliği taşımaktadır.

Etik Beyan

“Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Kaynakça

  • Agariya, A. K., Johari, A., Sharma, H. K., Chandraul, U. N., & Singh, D. (2012). The role of packaging in brand communication. International Journal of Scientific & Engineering Research, 3(2), 1-13.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2020). Grafik tasarımda renk. (B. Bayrak, Çev.) içinde (s. 6). İstanbul: Literatür.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2017). Packaging the brand: The relationship between packaging design and brand identity. Bloomsbury Publishing.
  • Arıkan, G. (2009). İmgeden baskıya grafik tasarım: Corel Draw uygulamaları. Konya: Eğitim Akademi.
  • Ayız, B., & Kavuran, T. (2025). Görsel iletişim bağlamında ambalaj tasarımlarının renk ve doku unsurları açısından incelenmesi: “Ülker ve Çizmeci Time örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 9(2), 111–133.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost.
  • Becer, E. (2017). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost.
  • Bilgili, C., & Ketenci, F. H. (2006). Yongaların On bin Yıllık Gizemli Dansı-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Chen, X., McKay, A., de Pennington, A., & Chau, H. H. (2004, June). Package shape design principles to support brand identity. In 14th IAPRI world conference on packaging (pp. 1-14).
  • Ersoy Yılan, E. (2020). Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi (11), 52-56.
  • İncearık, M. E. (2011). Grafik tasarım rehberi: oku, izle, dinle, öğren! İstanbul: Kodlab Yayın Dağıtım.
  • Gray, M. (1939). The history and development of packaging. Journal of the Royal Society of Arts, 87(4511), 633- 658.
  • Kaya, A., & Kavuran, T. (2024). Pazarlama Açısından Ambalaj Tasarımında Renk Olgusu ve Yapay Zeka İle Olan İlişkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 10(19), 51-69.
  • Pang, B., & Lee, L. (2008). Opinion mining and sentiment analysis. Foundations and Trends® in Information Retrieval, 2(1–2), 1–135.
  • Saad, G. (2012). Tüketim içgüdüsü (N. Özata, Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Sansarcı, E., & Ertan, G. (2020). Görsel sanatlarda anlam ve algı. Alternatif Yayıncılık.
  • Sarıyer, N. (2018). Pazarlama iletişim araçları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tepecik, A. (2002). Tarih – tasarım – teknoloji. Ankara: Detay.
  • Tunalı, İ. (2004). Tasarım felsefesine giriş. İstanbul: Yapı Yayın.
  • Tunç, O. (2023). Dijital teknoloji ve görüntü. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Turgut, E. (2013). Grafik dil ve anlatım biçimleri. Ankara: Anı.
  • Uçar, T. F. (2017). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılâp.
  • Yıldırım Bozal, D. (2022). Tasarımda rengin işlevi. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Weill, A. (2015). Grafik Tasarım (O. Türkay, Trans., 5th ed.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Heinz. (2025). Heinz Türkiye Resmi Web Sitesi. Heinz ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.heinz.com/tr-TR
  • Nivea. (2025). Nivea Türkiye Resmi Web Sitesi. Nivea ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.nivea.com.tr/urunler
  • Sleepy. (2025). Sleepy Türkiye Resmi Web Sitesi. Sleepy ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.sleepy.com.tr/
  • Starbucks, (2025). Starbucks Türkiye Resmi Web Sitesi. Starbucks ambalaj tasarımları. Erişildi: 15 Ocak 2025, https://www.starbucks.com.tr/
  • The Coca-Cola Company. (2025). Coca-Cola Türkiye Resmi Web Sitesi. Coca-Cola ambalaj tasarımları. Erişildi: 13 Ocak 2025, https://www.coca-cola.com/tr/tr/brands/coca-cola

The Role of Packaging Design in Brand Representation

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 4, 1440 - 1451, 03.10.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1640845

Öz

Packaging is perceived as more than just a means of protecting products; it serves as a communication tool that conveys a brand’s values, story, and identity to consumers. This study evaluates the impact of design elements such as color, typography, material, and graphic layouton brand representation. In this context, the research aims to reveal the role of packaging design in shaping brand identity. For this purpose, in addition to a comprehensive literature review, web-based content analysis method was used in the research. Packaging designs of global brands were collected from their official websites and analyzed in the context of design elements. Through semiotic analysis, the influence of these designs on brand identity was examined in depth. The findings indicate that packaging design is a strategic tool that enhances a brand’s emotional connection with consumers and strengthens its market recognition. In line with the findings obtained from world-renowned brands, the study emphasizes that functional and aesthetic dimensions in packaging design should be considered as complementary elements and, in this context, draws attention to the strategic role of packaging design on brand identity and consumer perception. In this regard, this qualitative study serves as a significant reference for future research and strategic brand planning.

Etik Beyan

During the writing process of the study “The Role of Packaging Design in Brand Representation” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation.

Kaynakça

  • Agariya, A. K., Johari, A., Sharma, H. K., Chandraul, U. N., & Singh, D. (2012). The role of packaging in brand communication. International Journal of Scientific & Engineering Research, 3(2), 1-13.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2020). Grafik tasarımda renk. (B. Bayrak, Çev.) içinde (s. 6). İstanbul: Literatür.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2017). Packaging the brand: The relationship between packaging design and brand identity. Bloomsbury Publishing.
  • Arıkan, G. (2009). İmgeden baskıya grafik tasarım: Corel Draw uygulamaları. Konya: Eğitim Akademi.
  • Ayız, B., & Kavuran, T. (2025). Görsel iletişim bağlamında ambalaj tasarımlarının renk ve doku unsurları açısından incelenmesi: “Ülker ve Çizmeci Time örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 9(2), 111–133.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost.
  • Becer, E. (2017). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost.
  • Bilgili, C., & Ketenci, F. H. (2006). Yongaların On bin Yıllık Gizemli Dansı-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Chen, X., McKay, A., de Pennington, A., & Chau, H. H. (2004, June). Package shape design principles to support brand identity. In 14th IAPRI world conference on packaging (pp. 1-14).
  • Ersoy Yılan, E. (2020). Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi (11), 52-56.
  • İncearık, M. E. (2011). Grafik tasarım rehberi: oku, izle, dinle, öğren! İstanbul: Kodlab Yayın Dağıtım.
  • Gray, M. (1939). The history and development of packaging. Journal of the Royal Society of Arts, 87(4511), 633- 658.
  • Kaya, A., & Kavuran, T. (2024). Pazarlama Açısından Ambalaj Tasarımında Renk Olgusu ve Yapay Zeka İle Olan İlişkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 10(19), 51-69.
  • Pang, B., & Lee, L. (2008). Opinion mining and sentiment analysis. Foundations and Trends® in Information Retrieval, 2(1–2), 1–135.
  • Saad, G. (2012). Tüketim içgüdüsü (N. Özata, Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Sansarcı, E., & Ertan, G. (2020). Görsel sanatlarda anlam ve algı. Alternatif Yayıncılık.
  • Sarıyer, N. (2018). Pazarlama iletişim araçları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tepecik, A. (2002). Tarih – tasarım – teknoloji. Ankara: Detay.
  • Tunalı, İ. (2004). Tasarım felsefesine giriş. İstanbul: Yapı Yayın.
  • Tunç, O. (2023). Dijital teknoloji ve görüntü. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Turgut, E. (2013). Grafik dil ve anlatım biçimleri. Ankara: Anı.
  • Uçar, T. F. (2017). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılâp.
  • Yıldırım Bozal, D. (2022). Tasarımda rengin işlevi. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Weill, A. (2015). Grafik Tasarım (O. Türkay, Trans., 5th ed.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Heinz. (2025). Heinz Türkiye Resmi Web Sitesi. Heinz ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.heinz.com/tr-TR
  • Nivea. (2025). Nivea Türkiye Resmi Web Sitesi. Nivea ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.nivea.com.tr/urunler
  • Sleepy. (2025). Sleepy Türkiye Resmi Web Sitesi. Sleepy ambalaj tasarımları. Erişildi: 11 Ocak 2025, https://www.sleepy.com.tr/
  • Starbucks, (2025). Starbucks Türkiye Resmi Web Sitesi. Starbucks ambalaj tasarımları. Erişildi: 15 Ocak 2025, https://www.starbucks.com.tr/
  • The Coca-Cola Company. (2025). Coca-Cola Türkiye Resmi Web Sitesi. Coca-Cola ambalaj tasarımları. Erişildi: 13 Ocak 2025, https://www.coca-cola.com/tr/tr/brands/coca-cola
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel Sanatlar (Diğer), Pazarlama İletişimi, Ürün ve Marka Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ramazan Karagöl 0000-0002-2991-7061

Yayımlanma Tarihi 3 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2025
Kabul Tarihi 30 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karagöl, R. (2025). Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(4), 1440-1451. https://doi.org/10.33206/mjss.1640845
AMA Karagöl R. Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü. MJSS. Ekim 2025;14(4):1440-1451. doi:10.33206/mjss.1640845
Chicago Karagöl, Ramazan. “Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14, sy. 4 (Ekim 2025): 1440-51. https://doi.org/10.33206/mjss.1640845.
EndNote Karagöl R (01 Ekim 2025) Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14 4 1440–1451.
IEEE R. Karagöl, “Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü”, MJSS, c. 14, sy. 4, ss. 1440–1451, 2025, doi: 10.33206/mjss.1640845.
ISNAD Karagöl, Ramazan. “Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14/4 (Ekim2025), 1440-1451. https://doi.org/10.33206/mjss.1640845.
JAMA Karagöl R. Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü. MJSS. 2025;14:1440–1451.
MLA Karagöl, Ramazan. “Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 14, sy. 4, 2025, ss. 1440-51, doi:10.33206/mjss.1640845.
Vancouver Karagöl R. Marka Temsilinde Ambalaj Tasarımlarının Rolü. MJSS. 2025;14(4):1440-51.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155