Bu çalışmanın amacı 2009, 2013 ve 2017
ortaokul matematik öğretim programlarını bazı değişkenlere göre incelemektir.
Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi modeli
kullanılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın internet sitesinden ulaşılan 2009,
2013 ve 2017 ortaokul matematik öğretim programları çalışmanın verilerini
oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda 2009 matematik öğretim programında 15,
2013 matematik öğretim programında 10 ve 2017 matematik öğretim programında ise
13 matematik eğitiminin amaçları bulunduğu görülmüştür. 2009 matematik öğretim
programında 14, 2013 matematik öğretim programında 7 becerinin, 2017 matematik
öğretim programında ise 8 yetkinliğin yer almaktadır. Her üç öğretim
programında 5 öğrenme alanına yer verilmiştir.
2009 öğretim programında 325, 2013 öğretim programında 233 ve 2017
öğretim programında ise 215 kazanım olduğu görülmüştür. 2009 matematik öğretim
programında tüm sınıf seviyelerinde toplam 144 saat matematik dersi var iken
2013 ve 2017 matematik öğretim programlarında 180’er saat matematik dersi
olduğu tespit edilmiştir. 2009 öğretim programında 8 ara disipline yer verilmiş
iken 2013 ve 2017 öğretim programlarında ise ara disiplinlere yer verilmediği
görülmektedir. 2009 ve 2013 öğretim programında değerlere yer verilmez iken
2017 öğretim programında 10 değere yer verildiği belirlenmiştir. Her üç öğretim
programında da ölçme ve değerlendirmenin süreç boyunca yapılması gerektiği
belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
.