Teknolojik ürünlerin eğitim-öğretimde materyal veya öğretim teknolojisi olarak kullanılmaya başlamasıyla beraber bilgisayarların eğitim-öğretimdeki önemi de hızla artmıştır. Ülkemizde bilgisayarlar ilk olarak 1960’lı yıllarda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kullanılmaya başlanmış daha sonraları ancak aradan 25 yıl geçtikten sonra 1984’lü yıllarda ilk defa Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretimde Bilgisayar Komisyonu Eğitimi İhtisas Komisyonu tarafından eğitim alanında kullanılmaya başlanmıştır. 1985 yılında ise 1100 adet bilgisayar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eğitim-öğretimde kullanılması amacıyla çeşitli liselere dağıtılmıştır. Eğitimde önceleri sunum yapma veya canlandırma gibi etkinliklerde kullanılan bilgisayarlar daha sonraları zamanla eğitim-öğretimin birçok alanında kullanılmaya başlanmıştır. Bilgisayarın eğitim-öğretim ortamlarına aktarılmasıyla beraber önceleri Bilgisayar Destekli Eğitim yöntem olarak ortaya atılmış daha sonraları zamanla Bilgisayar Destekli Öğretim ve Bilgisayar Destekli Öğrenme gibi yöntemler de geliştirilmiştir. Bilgisayar Destekli Eğitim, eğitim-öğretim alanında bilgisayar, tablet, internet vb. bilişim araçlarının kullanıldığı, öğrencilerin bilgiye zaman ve mekan sınırlılığı olmadan, kendi öğrenme hızları ve ilkeleri doğrultusunda birden fazla duyu organının etkileşimde bulunarak daha kalıcı bir öğrenme gerçekleştirebilecekleri; öğretmenlerin ise, görsel, işitsel, güncel materyallere zamanında ulaşabilmesi, canlandırma, problem çözme, soru sorma,alıştırma yapma, tekrar etme gibi yöntemleri daha etkili bir şekilde kullanabilmesi ve öğrencilerin bireysel öğrenmelerine rehberlik edebilmesi amacıyla üniversitelerde ders olarak verilen bir teknolojik öğrenme-öğretme yöntemi olarak tanımlanmaktadır. Bilgisayar Destekli Öğrenme ise bilgisayarın, öğrenme-öğretme ortamlarında öğretim teknolojisi olarak kullanılması, öğrenme-öğretme etkinliklerini daha etkili ve verimli hale getirilmesi ayrıca eğitimde bilgiyi üretme, yayma, paylaşma, yönetme ve iletişim aracı olarak kullanılması olarak da ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğrenme hakkındaki tutumlarını bazı demografik değişkenleri de göz önünde bulundurarak belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında, demografik değişkenler bakımından öğretmen adayları arasında cinsiyet değişkenine bağlı olarak kadın öğretmen adayları ile erkek öğretmen adayları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde bir görüş farkının olmadığı, Anadolu liselerinden mezun olan öğretmen adaylarının Fen liselerinden mezun olan öğretmen adaylarına göre bilgisayar destekli öğrenme hakkında daha hassas düşündükleri, bilgisayarın eğitimde mutlaka kullanılması gerektiği, bilgisayar ile eğitimin her zaman iç içe olduğu, ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının bilgisayarı beklenen düzeyde öğrenme-öğretme amaçlı olarak kullanmadıkları şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır.
Bilgisayar destekli öğrenme Bilgisayar destekli eğitim Öğretim teknolojisi Bilgisayar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
.