Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Belirlenen Temalar Açısından İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 6, 33 - 41, 30.12.2020

Öz

Fen eğitimi alanında, mevcut durum ve gelecekteki eğilimler hakkında anlamlı bilgiler toplamak için seçilen doktora tezlerinin sentezlenmesinin alana önemli katkılar getireceği düşünülmüştür. Başka bir deyişle, toplumu kabul edilebilir bakış açısıyla son araştırma eğilimlerine genel bir bakış sağlamayı hedefleyen bir çalışma olmuştur. Ayrıca, elde edilen bulgular bu alanda çalışan araştırmacıların kendi araştırma odakları üzerinde düşünmelerine ve daha fazla araştırma planlamasına olanak sağlayacaktır. Bu da uygulayıcıların fen eğitimi alanındaki vurgulanan sorunların farkında olabilmelerini sağlayabilir. Bu çalışma, 2013-2017 yılları arasında yürütülen doktora tezlerinin çeşitli temalar bakımından incelenmesini amaçlamıştır. Belirlenen temalar; konu alanı, program ögeleriü örneklem, kullanılan ölçme aracı türü ve yöntem olmuştur. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak dokuman analizi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak içerik analizi basamakları takip edilmiştir. Sonuç olarak, örnekleme yöntemlerinin açıkça belirtilmemesi durumu olumsuz bir bulgu iken; güncel konuların çalışıldığı, eğitim durumlarının düzenlenmesinin işe koşulduğu bununla bağlantılı olarak karma yöntem çalışıldığı bulgularına ulaşılmıştır. Bu dururumun doktora tezleri açısından olumlu bir durum olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • İdin, Ş, Kaptan, F. (2017). İlköğretim Fen Eğitiminde Yenilenen Öğretim Programlarına Göre Hazırlanan Doktora Tezlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 2 (1), 29-43.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi (3. Baskı), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Küçüközer, A. (2016). Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerine Bir Bakış. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10 (1) , 0-0 . DOI: 10.17522/nefefmed.5413.
  • National Research Council (NRC) (2000) Educating teachers of science, mathematics, and technology: new practice from the new millennium. National Academy Press, Washington, DC, http:// books.nap.edu/books/0309070333/html
  • Yazıcı, M., Bekereci, Ü. (2016). Fen Bilimleri Eğitimi Alanında 2012-2014 Yılları Arasında Yapılan Doktora Tezleri Üzerine İstatistiksel Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/24104/255867
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cansu Özcan 0000-0003-1377-4948

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Özcan, C. (2020). Fen Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Belirlenen Temalar Açısından İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(6), 33-41.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486