Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OYUNLA ÖĞRETİMİN OLASILIK BAŞARISINA VE MATEMATİK DERSİNE TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 7, 263 - 276, 30.06.2021

Öz

Bu araştırma “Apartman Sudoku” oyununun öğrenme-öğretme sürecinde kullanılarak 10. sınıf öğrencilerinin olasılık, permütasyon ve kombinasyon konularını anlamlandırmalarını, başarısını ve matematiğe yönelik tutumunu nasıl etkileyeceğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ege bölgesinde yer alan bir Anadolu lisesinde okuyan 10. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Var olan 10. Sınıflardan bir deney bir de kontrol grubu seçkisiz olarak atanmıştır. Araştırmada, nicel yöntem olarak yarı deneysel araştırma modellerinden “Kontrollü Ön-test-Son-test” modeli; veri toplama araçları olarak da matematik muhakeme beceri düzeyi belirleme testi, başarı testi ve matematik tutun ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu başarı testi puan ortalamaları ile kontrol grubu başarı testi puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu matematiğe karşı tutum son-testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine son-testten 3-4 hafta sonra uygulanan kalıcılık testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark deney grubu lehinedir.

Destekleyen Kurum

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

19/082/05/4

Teşekkür

Bu proje Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 19/082/05/4 proje numarası ile desteklenmiştir. Bilimsel Araştırma Koordinasyon Birimi’ne desteğinden ötürü teşekkür ederim. Ayrıca çalışma süresince istatistiksel analizler konusunda yardımlarından dolayı Dr. Öğrt. Üyesi Baki ŞAHİN’e teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Abelson, R. P. (1995). Statistics as principled argument. New York: Psychology Press.
  • Açar, A., Ercan, B. ve Altun, S. (2019). Olasılık konusunun anlamaya dayalı tasarım ile öğretimi: öğrencilerin başarı, tutum ve görüşleri üzerine bir inceleme. Türk Eğitim Derneği Eğitim ve Bilim, 44, 115-147. file:///C:/Users/acer%20pc/Downloads/7168-48664-3-PB%20(1).pdf/ (Erişim tarihi: 02.01.2020).
  • Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altınsoy, B.(2007). Takım-oyun turnuvaları tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarısı, kalıcılık ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, S. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Bulut, S., Ekici, C. ve İşeri, A. İ. (1999). Bazı olasılık kavramlarının öğretimi için çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(15), 129-136. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1153-published.pdf/ (Erişim tarihi:15.01.2020).
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (10. Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Charles, M., Bustard, D., & Black, M. (2009). Experiences of promoting engagement in game-based learning. Proceedings of the European Conference on Games Based Learning, 397-403. Retrieved from Education Research Complete database.
  • Erkin-Kavasoğlu, B. (2010). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf matematik dersinde olasılık konusunun oyuna dayalı öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fischbein, E. & Schnarch, D. (1997). The Evolution With Age Of Probabilistic, Intuitively Based Misconceptions. Educational Studies in Mathematics. 29: 97–105. DOI: 10.2307/749665
  • Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D.S., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., Scheaffer, R., (2005). A Curriculum Framework for K–12 Statistics Education. GAISE Report. American Statistical Association.
  • Gal, I., 2005. Towards probability literacy for all citizens: building blocks and instructional dilemas. In Jones, G.,(ed.). Exploring Probability in Schools: Challenges for Teaching and Learning. Springer, New York, 39–63. https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F0-387-24530-8_3/ (Erişim tarihi: 18.01.2020).
  • Garfield, J. ve Ahlgren, A. (1988). Difficulties in learning basic concepts in probability and statistics: Implications for research. Journal for Research in Mathematics Education, 19(1), 44-63. Doi: 10.2307/749110.
  • Green, D. R. (1982). Probability concepts in school pupils aged 11-16 years. (Doktora tezi, Loughborough University, Loughborough). https://dspace.lboro.ac.uk/dspace-jspui/handle/2134/7409/ (Erişim tarihi: 10.02.2020).
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 111-123.
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity based instruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767. https://doi.org/10.1080/00207391003675158/ (Erişim tarihi: 13.02.2020).
  • Gürbüz, R., Birgin, O. ve Çatlıoğlu, H. (2012). Comparing the probability-related misconceptions of pupils at different education levels. Hrvatski Časopis za Odgoj i Obrazovanje, 14(2), 307-357. http://hrcak.srce.hr/file/125298/ (Erişim tarihi: 10.02.2020).
  • Jones, A.(2005). Exploring Probability in School Challenges for Teaching and Learnig. USA: Springer Science+Business Media.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kazak, S. (2010). Olasılık konusu öğrencilere neden zor gelmektedir? M. F. Özmantar ve E. Bingölbali (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri içinde, (2. Baskı), (s.217-239). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kutluca, T. ve Baki, A. (2009). 10. sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 616-632. http://www.kefdergi.com/pdf/17_2/17_18.pdf/ (Erişim tarihi: 12.02.2020).
  • Mangır, M. ve Aktaş, Y. (1993). Çocuğun Gelişiminde Oyunun Önemi. Yasadıkça Eğitim Dergisi, 26(16), 14-19. https://hdl.handle.net/11413/5562/ (Erişim tarihi:13.02.2020).
  • Matthews, G. (1984). Learning And Teaching Mathematical Skills. (Ed:Fontana, D.). The Education of The Young Child. Basil Blackwell Publisher Limited.
  • MEB. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı: Ankara.
  • Munisamy, S. ve Doraisamy, L. (1998). Levels of understanding of probability concepts among secondary school pupils. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 29(1), 39-45. Doi: 10.1080/0020739980290104.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
  • Nickerson, R. S. (2004). Cognition and chance: The psychology of probabilistic reasoning. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
  • Özder, E. (2008). İlköğretim 6. Sınıfta görsel sanatlar dersi ile desteklenen matematik öğretiminin öğrenci tutumlarına ve başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, Derya, 2007. Bilgisayar Oyunlarının Çocukların Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Pijls, M., Dekker, R. ve Van Hout-Wolters, B. (2007). Reconstruction of a collaborative mathematical learning process. Educational Studies in Mathematics, 65(3), 309-329. Doi: 10.1007/s10649-006-9051-3.
  • Samur, Y. (2012). Measuring Engagement Effects of Educational Games and Virtual Manipulatives on Mathematics. Ph.D. Dissertation, Virginia Polytechnic Institute and State, USA.
  • Sarıbaş, H. M. (2019). 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı açısından incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi,: Ankara.
  • Schell, J. (2008). The Art of game design: A book of lenses. Boston: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Sharma, S. (2006). How do Pasifika students reason about probability? Some findings from Fiji. Waikato Journal of Education, 12, 87-100. http://researchcommons.waikato.ac.nz/handle/10289/6200/ (Erişim tarihi:20.02.2020).
  • Songur, A. (2006). Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sundstrom, T. (2014). Mathematical Reasoning. Writing And Proof. California, USA: Pearson Education.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Eğitim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şengül, S. ve Ekinözü, İ. (2004). Canlandırma yönteminin öğrencinin matematik tutumuna etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 517-526. http://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49104/626629/ (Erişim tarihi: 20.02.2020).
  • Şenyay, L. (2015). Olasılık. http://kisi.deu.edu.tr//levent.senyay/istatistikI_2015_2016/5%20olas%C4% B1l%C4%B1k.pdf / (Erişim tarihi:20.02.2020).
  • Terzioğlu, A . (1996). Ibn Sînâ (Avicenna) in the Light of Recent Researches. Erdem, 9 (25) , 423-434 http://dergipark.org.tr/tr/pub/erdem/issue/44405/549827/ (Erişim tarihi:22.02.2020).
  • Tural Sönmez, M. (2012). 6. sınıf matematik derslerinde web üzerinden sunulan eğitsel matematik oyunlarının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Tural, H. (2005) İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Watson, J. M. ve Kelly, B. A. (2007). The development of conditional probability reasoning. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 38(2), 213-235. doi: 10.1080/00207390601002880.
  • Yılmaz, S. (2019). İlkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının tutum ve başarıya etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Yücel-Yumuşak, E. (2014). Oyun destekli matematik öğretiminin 4. sınıf kesirler konusundaki erişi ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.

The Effect of Game Teaching on Probability Achievement and Attitude to Mathematics Lesson

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 7, 263 - 276, 30.06.2021

Öz

Proje Numarası

19/082/05/4

Kaynakça

  • Abelson, R. P. (1995). Statistics as principled argument. New York: Psychology Press.
  • Açar, A., Ercan, B. ve Altun, S. (2019). Olasılık konusunun anlamaya dayalı tasarım ile öğretimi: öğrencilerin başarı, tutum ve görüşleri üzerine bir inceleme. Türk Eğitim Derneği Eğitim ve Bilim, 44, 115-147. file:///C:/Users/acer%20pc/Downloads/7168-48664-3-PB%20(1).pdf/ (Erişim tarihi: 02.01.2020).
  • Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altınsoy, B.(2007). Takım-oyun turnuvaları tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarısı, kalıcılık ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, S. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Bulut, S., Ekici, C. ve İşeri, A. İ. (1999). Bazı olasılık kavramlarının öğretimi için çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(15), 129-136. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1153-published.pdf/ (Erişim tarihi:15.01.2020).
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (10. Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Charles, M., Bustard, D., & Black, M. (2009). Experiences of promoting engagement in game-based learning. Proceedings of the European Conference on Games Based Learning, 397-403. Retrieved from Education Research Complete database.
  • Erkin-Kavasoğlu, B. (2010). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf matematik dersinde olasılık konusunun oyuna dayalı öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fischbein, E. & Schnarch, D. (1997). The Evolution With Age Of Probabilistic, Intuitively Based Misconceptions. Educational Studies in Mathematics. 29: 97–105. DOI: 10.2307/749665
  • Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D.S., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., Scheaffer, R., (2005). A Curriculum Framework for K–12 Statistics Education. GAISE Report. American Statistical Association.
  • Gal, I., 2005. Towards probability literacy for all citizens: building blocks and instructional dilemas. In Jones, G.,(ed.). Exploring Probability in Schools: Challenges for Teaching and Learning. Springer, New York, 39–63. https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F0-387-24530-8_3/ (Erişim tarihi: 18.01.2020).
  • Garfield, J. ve Ahlgren, A. (1988). Difficulties in learning basic concepts in probability and statistics: Implications for research. Journal for Research in Mathematics Education, 19(1), 44-63. Doi: 10.2307/749110.
  • Green, D. R. (1982). Probability concepts in school pupils aged 11-16 years. (Doktora tezi, Loughborough University, Loughborough). https://dspace.lboro.ac.uk/dspace-jspui/handle/2134/7409/ (Erişim tarihi: 10.02.2020).
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 111-123.
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity based instruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767. https://doi.org/10.1080/00207391003675158/ (Erişim tarihi: 13.02.2020).
  • Gürbüz, R., Birgin, O. ve Çatlıoğlu, H. (2012). Comparing the probability-related misconceptions of pupils at different education levels. Hrvatski Časopis za Odgoj i Obrazovanje, 14(2), 307-357. http://hrcak.srce.hr/file/125298/ (Erişim tarihi: 10.02.2020).
  • Jones, A.(2005). Exploring Probability in School Challenges for Teaching and Learnig. USA: Springer Science+Business Media.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kazak, S. (2010). Olasılık konusu öğrencilere neden zor gelmektedir? M. F. Özmantar ve E. Bingölbali (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri içinde, (2. Baskı), (s.217-239). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kutluca, T. ve Baki, A. (2009). 10. sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 616-632. http://www.kefdergi.com/pdf/17_2/17_18.pdf/ (Erişim tarihi: 12.02.2020).
  • Mangır, M. ve Aktaş, Y. (1993). Çocuğun Gelişiminde Oyunun Önemi. Yasadıkça Eğitim Dergisi, 26(16), 14-19. https://hdl.handle.net/11413/5562/ (Erişim tarihi:13.02.2020).
  • Matthews, G. (1984). Learning And Teaching Mathematical Skills. (Ed:Fontana, D.). The Education of The Young Child. Basil Blackwell Publisher Limited.
  • MEB. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı: Ankara.
  • Munisamy, S. ve Doraisamy, L. (1998). Levels of understanding of probability concepts among secondary school pupils. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 29(1), 39-45. Doi: 10.1080/0020739980290104.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
  • Nickerson, R. S. (2004). Cognition and chance: The psychology of probabilistic reasoning. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
  • Özder, E. (2008). İlköğretim 6. Sınıfta görsel sanatlar dersi ile desteklenen matematik öğretiminin öğrenci tutumlarına ve başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, Derya, 2007. Bilgisayar Oyunlarının Çocukların Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Pijls, M., Dekker, R. ve Van Hout-Wolters, B. (2007). Reconstruction of a collaborative mathematical learning process. Educational Studies in Mathematics, 65(3), 309-329. Doi: 10.1007/s10649-006-9051-3.
  • Samur, Y. (2012). Measuring Engagement Effects of Educational Games and Virtual Manipulatives on Mathematics. Ph.D. Dissertation, Virginia Polytechnic Institute and State, USA.
  • Sarıbaş, H. M. (2019). 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı açısından incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi,: Ankara.
  • Schell, J. (2008). The Art of game design: A book of lenses. Boston: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Sharma, S. (2006). How do Pasifika students reason about probability? Some findings from Fiji. Waikato Journal of Education, 12, 87-100. http://researchcommons.waikato.ac.nz/handle/10289/6200/ (Erişim tarihi:20.02.2020).
  • Songur, A. (2006). Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sundstrom, T. (2014). Mathematical Reasoning. Writing And Proof. California, USA: Pearson Education.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Eğitim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şengül, S. ve Ekinözü, İ. (2004). Canlandırma yönteminin öğrencinin matematik tutumuna etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 517-526. http://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49104/626629/ (Erişim tarihi: 20.02.2020).
  • Şenyay, L. (2015). Olasılık. http://kisi.deu.edu.tr//levent.senyay/istatistikI_2015_2016/5%20olas%C4% B1l%C4%B1k.pdf / (Erişim tarihi:20.02.2020).
  • Terzioğlu, A . (1996). Ibn Sînâ (Avicenna) in the Light of Recent Researches. Erdem, 9 (25) , 423-434 http://dergipark.org.tr/tr/pub/erdem/issue/44405/549827/ (Erişim tarihi:22.02.2020).
  • Tural Sönmez, M. (2012). 6. sınıf matematik derslerinde web üzerinden sunulan eğitsel matematik oyunlarının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Tural, H. (2005) İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Watson, J. M. ve Kelly, B. A. (2007). The development of conditional probability reasoning. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 38(2), 213-235. doi: 10.1080/00207390601002880.
  • Yılmaz, S. (2019). İlkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının tutum ve başarıya etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Yücel-Yumuşak, E. (2014). Oyun destekli matematik öğretiminin 4. sınıf kesirler konusundaki erişi ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Kamile Gün 0000-0001-9522-8443

Osman Raşit Işık 0000-0003-1401-4553

Baki Şahin 0000-0003-0922-648X

Proje Numarası 19/082/05/4
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Gün, H. K., Işık, O. R., & Şahin, B. (2021). OYUNLA ÖĞRETİMİN OLASILIK BAŞARISINA VE MATEMATİK DERSİNE TUTUMA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 263-276.

14951                     19255                   21232                    19256                     20381                       20535   

   21505                           22473                        22506                        22655           22742                              22870