Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Maker Hareketi (MH) ve Robotik Kodlama (RK) faaliyetleri yapan öğretmenlerin demografik bilgilerini ve bu faaliyetlerde yaşanan sorunları ve bunların çözümlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Çalışma karma araştırma modelindedir. Çalışmanın birinci aşamasında aktif olarak MH ve RK faaliyetleri yapan öğretmenlerin demografik bilgileri ve bu faaliyetlere ilişkin görüşleri çevrimiçi anketle toplanmıştır. Bu aşamanın örneklemi MH ve RK faaliyetlerinde aktif, Maker Öğretmen sertifikasına sahip ve konuyla ilgili çeşitli etkinliklere öğrencileriyle birlikte katılan 97 gönüllü öğretmendir. Araştırmanın ikinci aşamasında, ankete katılan öğretmenlerden seçilen gönüllü altı öğretmenin bu faaliyetlere yönelik görüşleri yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Uygulanan anketteki açık uçlu sorulara verilen yanıtlar ve yapılan görüşmeler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Sonuçlara göre bu faaliyetleri yapanlar çoğunlukla meslekte yeni öğretmenlerdir. MH ve RK faaliyetlerinin öğrencilere olumlu katkıları olduğu ve onların etkin katılımlarını sağladığı, onların özgüven ve başarı duyguları yaşamalarına yardımcı olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenler bu faaliyetlerden haz aldıklarını ve mesleki doyuma ulaştıklarını, ancak faaliyetlerde maddi sorunlar başta olmak üzere kaynak, malzeme, donanım ve uygun çalışma ortamı yetersizliği nedeniyle sorunlar yaşadıklarını belirtmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu faaliyetleri denetlemesi, desteklemesi ve öğretim programlarıyla daha fazla bütünleştirmesi çocukları 21. yüzyıla daha iyi hazırlayacaktır.
Doç. Dr. Okan Sarıgöz'e katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7 |
.