Kavram yanılgılarının tespitinde genellikle kavram testleri tercih edilmektedir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar genellikle sorudan puan almaya yönelik cevaplar olduğu için bazen öğrenciler kavram ile ilgili olmayan cevaplar da yazmaktadırlar. Çoktan seçmeli testlerde ise öğrenciler cevabını bilmedikleri sorulardan puan almak için kendilerine uygun görünen cevabı işaretlemektedirler. Bu durumda öğrencide olmayan kavram yanılgısı varmış gibi ortaya çıkmaktadır. Fakat öğrencilerin oynarken kullandığı kelimelerden kavram ile ilişkili verilere ulaşmak kavram yanılgılarının tespitine farklı bir bakış açısı kazandıracaktır. Bu çalışmada öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit amacıyla tabu oyunu kullanılmıştır. Bu çalışmada gözlem yapılabilmesi için Fen ve Teknoloji dersinde pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulamada öğrenciler oyunu oynarken kamera ile kayıt yapılmış, görüntüler daha sonra incelenerek bir gözlem formu oluşturulmuştur. Bu gözlem formuna göre uygulamada veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerde öğrencilerin kavramları nasıl öğrendikleri, hangi kelimeler ile ilişkilendirdikleri tespit edilmiştir. Arkadaşlarına kavramları buldurmaya çalışırken hangi kavram yanılgılarını yaptıkları belirlenmiştir. Bazen derslerde öğrendikleri kelimeler ile kavramları anlatmaya çalışırken, bazen ise kavram ile ilgisi olmayan benzetmeler kurarak kavramları buldurmaya çalışmışlardır. Bu oyun sayesinde kavram yanılgılarının belirlenmesine farklı bir bakış açısı kazandırılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Fen Kavram Yanılgıları, Oyunlarla Öğretim, Tabu oyunu.
Abstract
Concept tests are generally preferred to determine misconceptions Students' aims are getting more notes for open-ended questions therefore they sometimes write irrelevant answers and concepts. Moreover, students may mark irrelevant choices which are to be appeared appropriate for them to get credits for multiple choice tests. In this case, although students do not have misconceptions, results of the tests show that they have. Reaching relevant concepts from students' words which are used in game will be a different perspective. In this research, taboo game was used in order to determine students' misconceptions. Pilot study was conducted in Elementary Science lesson for making observation as well as this study was recorded by camera. Records of taboo game were examined and then a observation form was prepared. The data give information about how students learn and associate concepts. Students' misconceptions were determined when they talked about concepts. They sometimes describe the concepts with words which were learnt in lessons and irrelevant similitudes. Using taboo to determine misconceptions has gained a different perspective.
Key Words: Science misconceptions, Education by games, taboo game.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 20 |
.