Bu çalışmada Türkçe öğretiminde önemli bir beceri alanı olan yazmada, özellikle cümle ve paragraf yazma aşamasında kullanılabilecek alternatif bir yazılı anlatım türü olan küçürek öykü ele alınmıştır. Yaratıcı yazma ile dış dünyadan beş duyu yoluyla alınan izlenimlerin zihinde canlandırılması ve kağıda aktarılması sağlanmaya çalışılır. Duyular aracılığıyla dış dünyayı algılamak, ayrıntıların farkında olmak ve bu ayrıntıları zihinde canlandırmak, öğrencilerin yazılı anlatımda özgünlüğe ulaşmalarını sağlar. Bu durum küçürek öykülerin de temel çıkış noktasıdır. Dolayısıyla yaratıcı yazma becerisi ve küçürek öykü yazma birbiriyle örtüşür ve birlikte varlık gösterirler. Cümle ve paragraf düzeyinde yaratıcı yazma becerisi kazandırmak için küçürek öykülerden faydalanmak, öğrenci için eğlenceli tecrübeler oluşturacaktır. Nitekim öğrenci bir durum ya da olayı ortaya koymak için uzun uzadıya metin oluşturmak zorunda kalmayacak az sözle çok şey anlatmayı alışkanlık haline getirecektir. Bu bağlamda araştırmada küçürek öykünün kuramsal alt yapısı ortaya konulmuş ve Türkçe derslerinde yaratıcı yazma becerisini geliştirmede hangi düzeylerde kullanılabileceği, örnek uygulamalarla belirlenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, yazma becerisi, yazılı anlatım, küçürek öykü, yaratıcılık.
Abstract
The present study focuses on short short story, which is an alternative style of written expression that can be used in writing, especially at the stage of sentence and paragraph writing- an important skill in the teaching of Turkish. Creative writing impressions received through the five senses, the mind and the external world to provide the revitalization and transfer paper. The outside world through the senses perceive, to be aware of the details, and these details to envision, provides students access to written expression specificity. This is the basic starting point short stories. Thus, short story writing and creative writing skills, overlap with each other and with the show being. Making use of short short stories in order to equip the students with sentence and paragraph level creative writing skills will provide the students with enjoyable experiences. Indeed, to put the student at length in a situation or event occurs will not have to create a text will make a habit of telling a lot less verbal. In this regard, the levels at which short short story can be used in Turkish lessons are presented through sample practices.
Key Words: Turkish education, writing skills, written expression, short short story, creativity.
Türkçe öğretimi yazma becerisi yazılı anlatım küçürek öykü yaratıcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 19 |
.