Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik genel yeterlik algısını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010–2011 akademik yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimi'nde pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak “tesadüfi örnekleme yöntemi” seçilmiş ve araştırma 312 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Nartgün (2008) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde teknikleri, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (anova), LSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanının temel kavramlar ile ölçme teknikleri boyutlarına ilişkin yeterlik algısının “yeterli”, istatistiksel çözümleme ve raporlaştırma boyutuna ilişkin yeterlik algısının ise “orta düzeyde yeterli” olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ölçme ve Değerlendirme, Öğretmen Adayı, Yeterlik Algısı.
Abstract
The survey research method is used to determine the common competency perception of teacher candidates about the measurement and evaluation competency. Population of the study consists of teacher candidates in 2010-2011 academic years at Ahmet Keleşoğlu Education Faculty of Education Formation of Selçuk University. A simple random sample of 312 teacher candidates was selected from the population. The data was collected from Measurement and Evaluation of Common Competency Perception Scale for Prospective Teacher Candidate by Nartgün at 2008 year. The data were analyzed by employing frequency and percentages techniques, arithmetic mean, standard deviation, Independent samples t test, one-way analysis of variance (ANOVA) and LSD test. According to the results of this study, “basic concepts” and “measurement techniques” of competency perception of teacher candidates in measurement and evaluation is “adequate”, but their perception of “statistical analysis and reporting” factor is “moderately adequate”.
Key Words: Measurement and Evaluation, Teacher Candidate, Perception of Competency.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 17 |
.