Bir ülkenin kalkınmasında ve küresel pazarlarda söz sahibi olmasında son derece etkin olan KOBİ'ler, aynı zamanda, sosyal açıdan da sayısız faydaları olan işletmelerdir. Doğal olarak KOBİ'lerin rekabet güçlerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir hale getirilmesi birçok ülkenin ekonomik programlarının önemli gündem maddelerinden birisini oluşturmaktadır.
Bu çalışma uluslararası ticarette rekabet üstünlüğünü elde etmek için KOBİ'lerin ne tür bir rol üstlendiklerinin araştırılmasına yönelik bir amacı taşımaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler odak grup ve uzman görüşü yöntemleri ile elde edilmiştir.
Abstract
SMEs are enterprises which have numerous benefits socially as well as intensively effective for the development of a country and provide a strong position to a country on global markets. Hence the development of competiveness of SMEs and to make their competitiveness sustainable constitutes important agenda items of economic programs in many countries.
This paper aims to search what kinds of roles that SMEs play in international trade for acquiring competitive advantage. To achieve this goal, the qualitative research methods are used and data are collected through focus groups and expertise opinion methods.Uluslararası ticaret rekabetçilik stratejik planlama KOBİ’ler stratejik yönetim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 16 |
.