BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 16, 567 - 575, 06.12.2013

Öz

Bir ülkenin kalkınmasında ve küresel pazarlarda söz sahibi olmasında son derece etkin olan KOBİ'ler, aynı zamanda, sosyal açıdan da sayısız faydaları olan işletmelerdir. Doğal olarak KOBİ'lerin rekabet güçlerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir hale getirilmesi birçok ülkenin ekonomik programlarının önemli gündem maddelerinden birisini oluşturmaktadır.

Bu çalışma uluslararası ticarette rekabet üstünlüğünü elde etmek için KOBİ'lerin ne tür bir rol üstlendiklerinin araştırılmasına yönelik bir amacı taşımaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler odak grup ve uzman görüşü yöntemleri ile elde edilmiştir.

Abstract

SMEs are enterprises which have numerous benefits socially as well as intensively effective for the development of a country and provide a strong position to a country on global markets. Hence the development of competiveness of SMEs and to make their competitiveness sustainable constitutes important agenda items of economic programs in many countries.

This paper aims to search what kinds of roles that SMEs play in international trade for acquiring competitive advantage. To achieve this goal, the qualitative research methods are used and data are collected through focus groups and expertise opinion methods.


Kaynakça

  • Ambastha, A., & Momaya, K. (2004). “Challenges for Indian Software Firms to Sustain their Global Competitiveness”. Singapore Management Review, January.
  • Binicioğulları, N. (2008). Türkiye ve AB'de KOBİ'lerin Rekabet Edebilirliği İçin Teknolojik Yeniliğin Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale: Kırıkkale Üniv..
  • Cansız, M. (2008). Türkiye'de KOBİ'ler ve KOSGEB. DPT Uzmanlık Tezi, Ankara: Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
  • Dengiz, B. ve Belgin, Ö. (2007). “KOBİ'lerin İş Süreçlerinde İnovasyon: Benzetimin Rolü”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
  • İpçioğlu, İ. (2007). “KOBİ'lerin Entelektüel Sermaye Yapısının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay., s. 289-296
  • Karakılıç, N.Y, ve Açıkgözoğlu, S. (2007). “Küreselleşme Sürecinde KOBİ'lerin Dış Pazarlara Açılma Stratejileri; Afyonkarahisar Mermer Sektöründe Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB). (2011). İstatistiki Bilgiler ve Yıllık Raporlar. http://www.kosgeb.gov.tr, (erişim tarihi 08.01.2011).
  • Papatya, N. ve Papatya, G. ve Hamşioğlu, B. (2007). “KOBİ'lerin Rekabette Meydan Okuma Stratejisi: Sürdürülebilir Yenilik ve Pazarlama Yeteneklerinin Yapılandırılması”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay., s. 425-434
  • Şentürk, C. (2007). Dış Ticaret - Büyüme İlişkisi Üzerine Bir İnceleme: Türkiye ve Gelişmekte Olan Ülkelerde İhracata Dayalı Büyüme Hipotezinin Testi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Yükçü, S., ve Gönen, S. (2007). “KOBİ'lerde Hedef Fiyat Baskısı”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 16, 567 - 575, 06.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Ambastha, A., & Momaya, K. (2004). “Challenges for Indian Software Firms to Sustain their Global Competitiveness”. Singapore Management Review, January.
  • Binicioğulları, N. (2008). Türkiye ve AB'de KOBİ'lerin Rekabet Edebilirliği İçin Teknolojik Yeniliğin Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale: Kırıkkale Üniv..
  • Cansız, M. (2008). Türkiye'de KOBİ'ler ve KOSGEB. DPT Uzmanlık Tezi, Ankara: Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
  • Dengiz, B. ve Belgin, Ö. (2007). “KOBİ'lerin İş Süreçlerinde İnovasyon: Benzetimin Rolü”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
  • İpçioğlu, İ. (2007). “KOBİ'lerin Entelektüel Sermaye Yapısının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay., s. 289-296
  • Karakılıç, N.Y, ve Açıkgözoğlu, S. (2007). “Küreselleşme Sürecinde KOBİ'lerin Dış Pazarlara Açılma Stratejileri; Afyonkarahisar Mermer Sektöründe Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB). (2011). İstatistiki Bilgiler ve Yıllık Raporlar. http://www.kosgeb.gov.tr, (erişim tarihi 08.01.2011).
  • Papatya, N. ve Papatya, G. ve Hamşioğlu, B. (2007). “KOBİ'lerin Rekabette Meydan Okuma Stratejisi: Sürdürülebilir Yenilik ve Pazarlama Yeteneklerinin Yapılandırılması”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay., s. 425-434
  • Şentürk, C. (2007). Dış Ticaret - Büyüme İlişkisi Üzerine Bir İnceleme: Türkiye ve Gelişmekte Olan Ülkelerde İhracata Dayalı Büyüme Hipotezinin Testi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Yükçü, S., ve Gönen, S. (2007). “KOBİ'lerde Hedef Fiyat Baskısı”. 4. KOBİ'ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 7-8 Aralık 2007, (Ed.: Gençyılmaz, G.) İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yay.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Bayat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Bayat, M. (2013). Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 567-575.
AMA Bayat M. Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Aralık 2013;8(16):567-575.
Chicago Bayat, Murat. “Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8, sy. 16 (Aralık 2013): 567-75.
EndNote Bayat M (01 Aralık 2013) Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 16 567–575.
IEEE M. Bayat, “Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 8, sy. 16, ss. 567–575, 2013.
ISNAD Bayat, Murat. “Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8/16 (Aralık 2013), 567-575.
JAMA Bayat M. Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;8:567–575.
MLA Bayat, Murat. “Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 8, sy. 16, 2013, ss. 567-75.
Vancouver Bayat M. Uluslararası Ticarette Rekabet Gücü Elde Etmede Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin Rolü Ve Önemi/The Role And Importance Of Small And Medium Enterprises Achieving Competitiveness In International Trade. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;8(16):567-75.

.