BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 14, 285 - 308, 17.03.2014

Öz

Özet

Turizm sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmeleri açısından tutundurma çabalarının her geçen gün artan önemi, profesyonel yöneticileri tutundurma elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme konularına ağırlık vermelerini gerektirmektedir. Tutundurma çabalarının tümünü bir bütünlük içerisinde ele almayan turizm işletmelerinin başarısı, bunu sağlayan işletmelere oranla daha düşük olabilecektir. Bu çalışmada, önemli turizm merkezlerimizden Bodrum yöresinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin tutundurma çabalarından ne ölçüde yararlandıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Tutundurma faaliyetlerinin turizm işletmelerince uygulanması sonucunda, turistik tüketici üzerinde işletmelerin beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığının belirlenmesi de amaçlar arasında yer almaktadır.

Anahtar Kelimeler: Tutundurma, Bodrum, seyahat acentesi, turizm, işletme

Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon

Abstract

Ever increasing importance of promotional activities for the firms operating in tourism sector requires professional managers to take care more about the promotion elements such as advertising, public relations, personal selling and sales promotion. Those firms that do not employ all promotional activites together will be less successfull than those firms that do so. In this study, it is attempted to examine the extent to which firms operating in Bodrum region, which is an important tourism centre, employ promotional activities. This study is also aimed at determining whether firms expectations are fulfilled on touristic consumers as a result of implementation of promotional activities by tourism firms.

Keywords: Promotion, Bodrum, travel agent, tourism, enterprise

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Avcıkurt, C. (1995), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıkesir.
  • Çakıcı, A. C.- L. Atay- S. Harman (2008), “İstanbul'da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentelerinin Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma”, İst. Ticaret Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), sh. 69-87.
  • Edim, A. (2004), “Kişisel Satış”, http://www.bilgilik.com/satis-ve-liderlik/kavramlar/kisisel-satis.html, erişim tarihi: 15.12.2008.
  • Gülçubuk, A. (2007), “Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği Ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi”, Ege Akademik Bakış, 7(1), sh. 57–77.
  • Güleş, H. K. ve A. Ş. Çetinkaya (2006), “Turizm Sektöründe Verimliliği Artırmada Bilişim Teknolojilerinin Rolü”, http://www.mpm.org.tr/hizmetlerimiz/arastirma/projeler /projeara/-26.pdf, sh. 387-407, erişim tarihi: 06.10.2009,
  • http://www.hotelsbodrum.com/5_stars.html, erişim tarihi: 27.11.2008.
  • Hürriyet Gazetesi (2008), Ege Eki, 12 Ağustos, s. 3.
  • Küçüktopuzlu, F. (1992), Otel İşletmeleri Yönetimi, ADÜ Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik YO yay., Aydın.
  • Mucuk, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Oral, S.; O. A. Kurgun (1997), Otel İşletmeciliği ve Otel İşletmeciliğinde Verimlilik Analizleri, İzmir.
  • Özen, Ö. T. (2008), “Halkla İlişkilerin Turizmdeki Yeri ve Önemi”, http://www.turizmforumu. net/makale/tur-pr1.htm, erişim tarihi: 15.12.2008
  • Sarı, Y. ve M. Kozak (2005a), “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz Ünv. İİBF Dergisi, Sa:9, sh 248-271.
  • Sarı, Y. ve M. Kozak (2005b), “Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı”, Atatürk Ünv. İİBF Dergisi, 19(1), sh 359-383.
  • Summak, M. E. (2009), “Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Konya İli Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütsel Yapısı Ve Fonksiyonlarına Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Azerbaijani Studies, http://www.jas-khazar.org/2009-12-1/OTEL%20ISLETMELERINDE%20HALKLA%20ILISKILER.pdf.
  • Tortop, N. (1995), Halkla İlişkiler,Yargı Yay., Ankara.
  • Uygur, S. M. – A. Tayfun- D. K. Şimşek (2007); “Seyahat Acentelerinin Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları Üzerine Bir Araştırma: Ankara-Antalya Karşılaştırması”, http://websitem.gazi.edu.tr/tayfun/DosyaIndir? DosyaNo=6d976b28d68ca2867758c13003fa66be, sh. 1- 19.
  • Ünüsan, Ç. ve M. Sezgin (2004), Turizm Pazarlaması, Atlas Kitabevi, Konya.
  • Yılmaz, E.- G. Başar- N. Noyın (2006), “Okul Ve Halkla İlişkiler”, www.nutyo.com/okulvehalklailiskiler.ppt, erişim tarihi: 15.12.2008.
  • Yurtsever, İ. (2005), “Tanıtımda Halkla İlişkilerin Önemi”, http://www.turizmgazetesi. com/articles/article.aspx?id=21371.
Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 14, 285 - 308, 17.03.2014

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Avcıkurt, C. (1995), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıkesir.
  • Çakıcı, A. C.- L. Atay- S. Harman (2008), “İstanbul'da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentelerinin Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma”, İst. Ticaret Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), sh. 69-87.
  • Edim, A. (2004), “Kişisel Satış”, http://www.bilgilik.com/satis-ve-liderlik/kavramlar/kisisel-satis.html, erişim tarihi: 15.12.2008.
  • Gülçubuk, A. (2007), “Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği Ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi”, Ege Akademik Bakış, 7(1), sh. 57–77.
  • Güleş, H. K. ve A. Ş. Çetinkaya (2006), “Turizm Sektöründe Verimliliği Artırmada Bilişim Teknolojilerinin Rolü”, http://www.mpm.org.tr/hizmetlerimiz/arastirma/projeler /projeara/-26.pdf, sh. 387-407, erişim tarihi: 06.10.2009,
  • http://www.hotelsbodrum.com/5_stars.html, erişim tarihi: 27.11.2008.
  • Hürriyet Gazetesi (2008), Ege Eki, 12 Ağustos, s. 3.
  • Küçüktopuzlu, F. (1992), Otel İşletmeleri Yönetimi, ADÜ Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik YO yay., Aydın.
  • Mucuk, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Oral, S.; O. A. Kurgun (1997), Otel İşletmeciliği ve Otel İşletmeciliğinde Verimlilik Analizleri, İzmir.
  • Özen, Ö. T. (2008), “Halkla İlişkilerin Turizmdeki Yeri ve Önemi”, http://www.turizmforumu. net/makale/tur-pr1.htm, erişim tarihi: 15.12.2008
  • Sarı, Y. ve M. Kozak (2005a), “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz Ünv. İİBF Dergisi, Sa:9, sh 248-271.
  • Sarı, Y. ve M. Kozak (2005b), “Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı”, Atatürk Ünv. İİBF Dergisi, 19(1), sh 359-383.
  • Summak, M. E. (2009), “Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Konya İli Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütsel Yapısı Ve Fonksiyonlarına Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Azerbaijani Studies, http://www.jas-khazar.org/2009-12-1/OTEL%20ISLETMELERINDE%20HALKLA%20ILISKILER.pdf.
  • Tortop, N. (1995), Halkla İlişkiler,Yargı Yay., Ankara.
  • Uygur, S. M. – A. Tayfun- D. K. Şimşek (2007); “Seyahat Acentelerinin Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları Üzerine Bir Araştırma: Ankara-Antalya Karşılaştırması”, http://websitem.gazi.edu.tr/tayfun/DosyaIndir? DosyaNo=6d976b28d68ca2867758c13003fa66be, sh. 1- 19.
  • Ünüsan, Ç. ve M. Sezgin (2004), Turizm Pazarlaması, Atlas Kitabevi, Konya.
  • Yılmaz, E.- G. Başar- N. Noyın (2006), “Okul Ve Halkla İlişkiler”, www.nutyo.com/okulvehalklailiskiler.ppt, erişim tarihi: 15.12.2008.
  • Yurtsever, İ. (2005), “Tanıtımda Halkla İlişkilerin Önemi”, http://www.turizmgazetesi. com/articles/article.aspx?id=21371.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emin İnal Bu kişi benim

Ruhan İri Bu kişi benim

Mete Sezgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA İnal, E., İri, R., & Sezgin, M. (2014). Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 285-308.
AMA İnal E, İri R, Sezgin M. Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Mart 2014;7(14):285-308.
Chicago İnal, Emin, Ruhan İri, ve Mete Sezgin. “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7, sy. 14 (Mart 2014): 285-308.
EndNote İnal E, İri R, Sezgin M (01 Mart 2014) Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 14 285–308.
IEEE E. İnal, R. İri, ve M. Sezgin, “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 7, sy. 14, ss. 285–308, 2014.
ISNAD İnal, Emin vd. “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/14 (Mart 2014), 285-308.
JAMA İnal E, İri R, Sezgin M. Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;7:285–308.
MLA İnal, Emin vd. “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 7, sy. 14, 2014, ss. 285-08.
Vancouver İnal E, İri R, Sezgin M. Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma/ Evaluatıng The Promotıon Actıvıtıes Employed By Tourısm Fırms In Bodrum Regıon. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;7(14):285-308.

.