The purpose of this research is to identify the problems of English Language instructors and suggest possible solutions about regarding these issues. This research paper will be the first comprehensive study in Turkish Education System English addressing to these issues .To do this, language instructors’ problems were scrutinized, therefore the literature review was conducted. Later, the data were collected from the work group by means of semi-structured form, and analyzed with descriptive analysis technic. Later, the work group involved 71 instructors working in two private and two state universities. By means of semi-structured form, questions about the difficulties instructors may experience were directed to the participants. The answers given to these questions were analyzed through content analyses technic and then categorized under different themes. Results indicate that instructors prefer this job because of the desire to give education to adults, better working conditions, better income, and finally a gateway to academic studies. %55 of the instructors appear to have negative perception about their status. When compared with other academics, they have the perception
Bu çalışmanın amacı Yabancı diller yüksek okullarında görev yapan İngilizce okutmanlarının sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Türk Eğitim Sisteminde yüksek öğretim kademesinde ilk kez bu çalışmayla İngilizce okutmanların sorunlarını ele alınıp değerlendirilmiştir. Bu amaçla yüksek öğretim kademesinde okutman/öğretim elemanı sorunsalıyla ilgili olan literatür taranmıştır. Daha sonra araştırma verileri yarı yapılandırılmış form aracılığıyla çalışma grubundan alınmış ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Çalışma grubunu Gaziantep ve Diyarbakır illerinde bulunan iki vakıf ve iki devlet üniversitesinde çalışan 71 okutman oluşturmuştur. Çalışma grubuna yarı yapılandırılmış form aracılığıyla okutmanların yaşayabileceği güçlüklerin ne olabileceğine dair sorular sorulmuştur. Bu sorulara verilen cevaplar içerik analizi tekniğiyle analiz edilip, temalar altında gruplandırılmıştır. İçerik analizi sonuçlarına göre, okutmanlar yetişkinlere eğitim vermek, çalışma koşullarının görece iyi olması, maddi kazanç ve akademik çalışmalara başlama amacıyla okutmanlık mesleğini tercih etmektedir. Okutmanların %55’i kendi statüleriyle ilgili olumsuz algıya sahiptir. Diğer akademisyenlerle karşılaştırdıklarında ders yüklerinin ve mesailerinin fazla, maaşlarının ve kendilerine gösterilen saygının az olduğu algısına sahiptir. Okutmanların %41’i düşük mesleki doyuma sahip olduklarını belirtmişlerdir. Yönetimsel, mali, iş yükü, çalışma koşulları, sosyal haklar ve statüleri açısından sorunların öne çıktığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 30 |
.