Çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin alan bağımlı/bağımsız
bilişsel stilleri ve bilimsel düşünme yeteneklerinin maddenin doğası kavramlarını
anlamalarına ve fen dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Örneklem, Bolu il
merkezinde bulunan 10 ilköğretim okulunda öğrenim gören 770 sekizinci sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Çalışmada dört veri toplama aracı kullanılmıştır: Saklı Figürler Testi, Bilimsel
Düşünme Yetenek Testi, Maddenin Doğası Kavramları Testi ve Fen Dersine yönelik Tutum
Ölçeği. Veriler, SPSS 13 de betimsel istatistik ve MANOVA kullanılarak analiz edilmiştir.
Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin bilişsel stillerine göre maddenin doğası kavramlarını
anlamaları arasında alan bağımsız bilişsel stile sahip öğrenciler lehine istatistiksel olarak
anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak, öğrencilerin bilişsel stillerine göre fen dersine yönelik
tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin
bilimsel düşünme yeteneklerine göre maddenin doğası kavramları anlamaları ve fen dersine
yönelik tutumları arasında soyut düşünme yetenekleri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir
fark belirlenmiştir.
Alan bağımlı/bağımsız Bilimsel düşünme yeteneği Bilişsel stil Fen dersine yönelik tutum Maddenin doğası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 33 |
.