Bu çalışmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin bireysel ve örgütsel değerleri ile
izlenim yönetimi taktikleri seçimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evreni Gaziantep İli
Şahinbey ve Şehitkâmil merkez ilçelerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden
oluşmaktadır. Betimsel desendeki bu araştırmanın örneklemi, evrenden oransız küme örnekleme
yöntemiyle yansız olarak seçilmiş 338 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “izlenim yönetimi
taktikleri ölçeği” ve “bireysel ve örgütsel değerler ölçeği” ile toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde
kişisel bilgiler, ikinci bölümünde izlenim yönetimi taktikleri hakkında sorular, üçüncü bölümde ise bireysel
ve örgütsel değerler vardır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve adımsal çoklu doğrusal regresyon
analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bireysel değerlerden otorite değerine sahip olanlar,
izlenim yönetimi taktiklerinden kendini acındırmaya çalışma ve niteliklerini tanıtmaya çalışma taktiklerini
daha çok kullanmaktadırlar. Örgütsel değerlerden ise para değerine sahip olanlar, kendini acındırmaya
çalışma, niteliklerini tanıtmaya çalışma ve işine sahip çıkma taktiklerini daha çok kullanmaktadırlar. Hem
bireysel hem de örgütsel değerler olarak sadakat ve para değerlerine sahip olanlar, kendini acındırma
taktiğini daha çok kullanmaktadırlar. Bireysel ve örgütsel bir değer olarak dindarlık değerine sahip
olanlar, kendini sevdirmeye çalışma taktiğini daha çok kullanmaktadırlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 33 |
.