Bu çalışmada, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren Turist Rehberleri örneklem grubu esas alınmak suretiyle, turist rehberlerinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimi üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla turistlerin, rehberlerinin iletişim becerilerine yönelik algısı anket yoluyla ölçülmüştür. Aynı zamanda turistlerin tur deneyimlerine ve demografik özelliklerine yönelik anket uygulanmıştır. Nevşehir’i ziyaret eden 94 yerli ve 296 yabancı turistten elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda turist rehberinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. İletişim becerilerinin, tur deneyiminin alt boyutlarından ‘öğrenme’ ve ‘eğlence’ deneyimi üzerinde, ‘estetik’ ve ‘kaçış’ deneyimine göre daha fazla etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 34 |
.