Bilgisayar destekli öğretim (BDÖ), bilgisayarların çeşitli derslere ait öğrenme ortamlarında öğrenme sürecini destekleyici materyaller olarak kullanılabilmesi olarak tanımlanabilmektedir. BDÖ'nün öğrencilerin özellikle bilişsel ve duyuşsal davranışların üzerinde etkili olması beklenmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, sekizinci sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük (TCİTA) dersinde BDÖ'nün öğrencilerin derse yönelik güdülerine, tutumlarına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma yarı deneysel modele dayalı olarak, öntest-sontest kontrol gruplu desene göre yapılmıştır. Araştırma, on iki haftalık bir sürede Kahramanmaraş ili Pazarcık ilçesindeki bir ortaokulda “Ya İstiklal Ya Ölüm” ve “Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar” üniteleri kapsamında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 31 öğrenci yer almıştır. Deney grubunda dersler bilgisayar destekli öğretime dayalı işlenirken, kontrol grubunda dersler geleneksel yöntemlere (düz anlatım, soru-cevap) dayalı olarak işlenmiştir. Araştırma sonunda, bilgisayar destekli öğretimin deney grubu öğrencilerinin TCİTA dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği, ancak derse yönelik güdülerinde ve bilgisayara yönelik tutumlarında etkili olmadığı belirlenmiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 35 |
.