Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının
üniversitelerde almış oldukları öğretmenlik eğitimine ilişkin görüşlerinin
neler olduğunu; üniversitelerde ne tür bir öğretmenlik eğitimi almak
istediklerini belirlemek ve öğretmen adaylarının bu eğitiminin daha başarılı
olabilmesi için önerilerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu çalışmada
nitel bir araştırma yöntemi izlenmiş olup, veri toplama sürecinde
standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Şanlıurfa
İli’nde 2012 yılında göreve başlamış 60 aday öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma sonuçları göre; eğitim fakültelerinin öğretmen adaylarını, mesleğine
hazırlama konusunda yetersiz olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Mesleğe
yeni başlamış aday öğretmenler; öğrencilerle daha çok vakit geçirebilecekleri
uygulamaya dönük bir eğitim almak istedikleri, eğitim fakültelerinde ders veren
öğretim elemanlarının öğretmenliği bilen, tanıyan ve kendini iyi yetiştirmiş
kişilerden olması gerektiği, öğretmenlik uygulamasına yönelik ders süresinin
uzatılması gerektiği ve Kamu Personeli Seçme Sınavının (KPSS) kaldırılması
gerektiği yönünde önerilerde bulunmuşlardır.
Anahtar kelimeler: Eğitim fakültesi mesleğe yeni başlayan öğretmenler
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 38 |
.