Bu araştırmada, dijital öykülerin 6.sınıf öğrencilerinin yazmaya yönelik
tutumlarına etkisini incelenmiştir. Dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin
süreç içerisinde karşılaşılabilecek sorunları en aza indirebilmek ve kullanılan
yazılımların işlerliğini kontrol etmek amacıyla gerçekleştirilen pilot
uygulamanın ardından, asıl uygulamaya geçilmiştir. Ön-test son-test kontrol
gruplu deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler,
basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Bu yöntemle belirlenen çalışma
grubu, Rize il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyetlerini
yürüten bir ortaokulda, 6. sınıfta öğrenim gören 60 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırma sürecinde deney grubunda dersler dijital öyküleme etkinlikleriyle
gerçekleştirilirken kontrol grubunda ise sadece 6. sınıf mevcut ders programı
uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında Susar (2009) tarafından geliştirilen
Yazı Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. 34 madde ve dört faktörden
oluşan ölçme aracının Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .90’dır. Araştırmada
deneysel işlemin etkisini incelemek amacıyla elde edilen verilerin analizinde
ANCOVA analizi kullanılmıştır. IBM SPSS 23 yazılımıyla gerçekleştirilen analiz
sonucunda deney grubu öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarına ilişin
son-test puanlarının, deney grubu lehine istatistiksel olarak manidar düzeyde
farklılık gösterdiği ve dijital öykülerin deney gurubu öğrencilerinin yazmaya
yönelik tutumlarının gelişiminde olumlu yönde bir artış oluşturduğu tespit edilmiştir.
Bu bağlamda dijital öyküler yazmaya yönelik tutumların arttırılmasında yazma
becerisine katkı sağlayacak özgün bir araç olarak birçok dil becerisinin de
gelişiminde aktif olarak kullanılabilir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 40 |
.