Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 40, 31 - 58, 28.12.2017

Öz

Bu araştırmada, dijital öykülerin 6.sınıf öğrencilerinin yazmaya yönelik
tutumlarına etkisini incelenmiştir. Dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin
süreç içerisinde karşılaşılabilecek sorunları en aza indirebilmek ve kullanılan
yazılımların işlerliğini kontrol etmek amacıyla gerçekleştirilen pilot
uygulamanın ardından, asıl uygulamaya geçilmiştir. Ön-test son-test kontrol
gruplu deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler,
basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Bu yöntemle belirlenen çalışma
grubu, Rize il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyetlerini
yürüten bir ortaokulda, 6. sınıfta öğrenim gören 60 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırma sürecinde deney grubunda dersler dijital öyküleme etkinlikleriyle
gerçekleştirilirken kontrol grubunda ise sadece 6. sınıf mevcut ders programı
uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında Susar (2009) tarafından geliştirilen
Yazı Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. 34 madde ve dört faktörden
oluşan ölçme aracının Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .90’dır. Araştırmada
deneysel işlemin etkisini incelemek amacıyla elde edilen verilerin analizinde
ANCOVA analizi kullanılmıştır. IBM SPSS 23 yazılımıyla gerçekleştirilen analiz
sonucunda deney grubu öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarına ilişin
son-test puanlarının, deney grubu lehine istatistiksel olarak manidar düzeyde
farklılık gösterdiği ve dijital öykülerin deney gurubu öğrencilerinin yazmaya
yönelik tutumlarının gelişiminde olumlu yönde bir artış oluşturduğu tespit edilmiştir.
Bu bağlamda dijital öyküler yazmaya yönelik tutumların arttırılmasında yazma
becerisine katkı sağlayacak özgün bir araç olarak birçok dil becerisinin de
gelişiminde aktif olarak kullanılabilir.

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2011). Nasıl konuşabilirim? Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Archibald, M. (2010). Perceptions of diverse first-grade learners of their writing ınstruction and growth as writers. Unpublished doctoral dissertation, Walden University, Walden.
  • Atal, D., ve Usluel, Y. (2011). İlköğretim öğrencilerinin okul içinde ve dışında teknoloji kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,41, 24-35.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatıma ve yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 21(21), 29-61.
  • Ballast, K., Stephens, L., and Radcliffe, R. (2008). The effects of digital storytelling on sixth grade students’ writing and their attitudes about writing. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008 (pp. 875-879). Chesapeake, VA: AACE.
  • Bartscher, M. A., Lawler, K.E., Ramirez, A.J.& Schinault, K.S. (2001). Improwing student’s writing ability through journals and creative writing exercices. Master of arts action research project reports, Saint Xavier University, Chicago.
  • Banaszewski, T. (2002). Digital storytelling finds its place in the classroom. Multimedia schools, 9(1), 32-35.
  • Bogard, J. M., Mary C., and McMackin, M. C. (2012). Combining traditional and new literacies in a 21st-century writing workshop. The Reading Teacher, 65(5), 313-323.
  • Borneman, D., and Gibson, K. (2011). Digital storytelling: Meeting standards across the curriculum in a WWII/Holocaust unit. School Library Monthly, 27(7), 16-17.
  • Bull, G., and Kajder, S. (2005). Digital storytelling in the language arts classroom. Learning & Leading with Technology, 32(4), 46-49.
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 40, 31 - 58, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2011). Nasıl konuşabilirim? Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Archibald, M. (2010). Perceptions of diverse first-grade learners of their writing ınstruction and growth as writers. Unpublished doctoral dissertation, Walden University, Walden.
  • Atal, D., ve Usluel, Y. (2011). İlköğretim öğrencilerinin okul içinde ve dışında teknoloji kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,41, 24-35.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatıma ve yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 21(21), 29-61.
  • Ballast, K., Stephens, L., and Radcliffe, R. (2008). The effects of digital storytelling on sixth grade students’ writing and their attitudes about writing. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008 (pp. 875-879). Chesapeake, VA: AACE.
  • Bartscher, M. A., Lawler, K.E., Ramirez, A.J.& Schinault, K.S. (2001). Improwing student’s writing ability through journals and creative writing exercices. Master of arts action research project reports, Saint Xavier University, Chicago.
  • Banaszewski, T. (2002). Digital storytelling finds its place in the classroom. Multimedia schools, 9(1), 32-35.
  • Bogard, J. M., Mary C., and McMackin, M. C. (2012). Combining traditional and new literacies in a 21st-century writing workshop. The Reading Teacher, 65(5), 313-323.
  • Borneman, D., and Gibson, K. (2011). Digital storytelling: Meeting standards across the curriculum in a WWII/Holocaust unit. School Library Monthly, 27(7), 16-17.
  • Bull, G., and Kajder, S. (2005). Digital storytelling in the language arts classroom. Learning & Leading with Technology, 32(4), 46-49.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Baki

Nesrin Feyzioğlu

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Baki, Y., & Feyzioğlu, N. (2017). DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(40), 31-58.
AMA Baki Y, Feyzioğlu N. DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Aralık 2017;14(40):31-58.
Chicago Baki, Yasemin, ve Nesrin Feyzioğlu. “DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 40 (Aralık 2017): 31-58.
EndNote Baki Y, Feyzioğlu N (01 Aralık 2017) DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 40 31–58.
IEEE Y. Baki ve N. Feyzioğlu, “DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 40, ss. 31–58, 2017.
ISNAD Baki, Yasemin - Feyzioğlu, Nesrin. “DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/40 (Aralık 2017), 31-58.
JAMA Baki Y, Feyzioğlu N. DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:31–58.
MLA Baki, Yasemin ve Nesrin Feyzioğlu. “DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 40, 2017, ss. 31-58.
Vancouver Baki Y, Feyzioğlu N. DİJİTAL ÖYKÜLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(40):31-58.

.