Daha önceki çalışmalarda belirtildiği gibi, girişimcilik
motivasyonu kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu araştırmanın temel
amacı farklı kültürleri temsil eden öğrencilerin girişimcilik motivasyonunu
belirleyen faktörleri incelemek, benzerlikleri ve farklılıkları ortaya
koymaktır. Araştırmanın örneklemini Kırgızistan-Türkiye
Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde (n=40) ve Hindistan
Girişimcilik Geliştirme Enstitüsü’nde (n=50) yüksek lisans eğitimi görmekte
olan öğrenciler (toplam n=90) oluşturmaktadır. Veriler anket formu kullanılarak öğrencilerle yüz yüze
görüşülerek elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, her
iki yüksek öğretim kurumu öğrencilerinin girişimci olma niyetlerinin oldukça yüksek olduğunu, girişimcilik
motivasyonunu etkileyen faktörlere ilişkin Hindistan’lı öğrencilerin
algılamalarının Kırgızistan’lı öğrencilere göre daha pozitif olduğunu göstermektedir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 41 |
.