Bu çalışmanın
amacı öğretmen adaylarının üniversitelerde almış oldukları öğretmenlik
eğitimine ilişkin görüşlerinin neler olduğunu; üniversitelerde ne tür bir
öğretmenlik eğitimi almak istediklerini belirlemek ve öğretmen adaylarının bu eğitiminin
daha başarılı olabilmesi için önerilerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu
çalışmada nitel bir araştırma yöntemi izlenmiş olup, veri toplama sürecinde
standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Şanlıurfa
İli’nde 2012 yılında göreve başlamış 60 aday öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma sonuçları göre; eğitim fakültelerinin öğretmen adaylarını, mesleğe
hazırlama konusunda yetersiz olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Mesleğe
yeni başlamış aday öğretmenler; öğrencilerle daha çok vakit geçirebilecekleri
uygulamaya dönük bir eğitim almak istedikleri, eğitim fakültelerinde ders veren
öğretim elemanlarının öğretmenliği bilen, tanıyan ve kendini iyi yetiştirmiş
kişilerden olması gerektiği, öğretmenlik uygulamasına yönelik ders süresinin
uzatılması gerektiği ve Kamu Personeli Seçme Sınavının (KPSS) kaldırılması
gerektiği yönünde önerilerde bulunmuşlardır.
Eğitim fakültesi mesleğe yeni başlayan öğretmenler öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 |
.