Bu araştırmada ilk
ve ortaokul öğrencilerinin savaş ve barış kavramlarına ilişkin algıları
metaforlar aracılığı ile belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda
Hatay il merkezinde öğrenim görmekte olan ve basit rastlantısal örnekleme
yöntemi ile seçilmiş 55 erkek (%43), 73 kız (%57) olmak üzere toplam 128
öğrenci araştırmaya katılmıştır. Bu öğrencilerin savaş ve barış kavramı ile
ilgili zihinlerindeki metaforları belirlemek amacıyla kendilerine sorulmak
üzere üzerinde “Savaş ..........
gibidir, çünkü .........” ve "Barış .......... gibidir, çünkü
........." yazan formlar hazırlanıp, formda yer alan bu boşlukları bir
ders süresince hissettikleri gibi doldurmaları istenmiştir. Nitel araştırma ile
desenlenen bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada
verilerinin analizinde SPSS 20,0 programından yararlanılmış ve frekans, yüzde
vb. betimsel istatistikler araştırmanın amacına paralel olarak sunulmuştur.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Katılımcıların savaş ve barışı somut
olay olarak algılamadıkları, soyut kavramlara daha fazla yer verdikleri,
öğrencilerin savaş kavramını duygusal metaforlarla ifade etmek yerine, dini
semboller kullanarak ifade etmeyi tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca
öğretmenler; öğrencilerin zihinlerinde oluşturdukları kavramları daha rahat
anlayabilmeleri amacıyla “savaş/barış/savaş ve barış” kavramlarını içeren
metafor analizlerini daha fazla incelemelidirler.
Metafor Savaş ve Barış Küresel Vatandaşlık Program Geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37 |
.