Bu çalışmanın
amacı ortaokul matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları WebQuest
etkinliklerinde kullandıkları bağlamların ve bu bağlamlarla matematik öğrenme
alanları arasında kurdukları ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmada nitel
araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve temel veri toplama araçları olarak doküman
incelemesi, gözlem ve görüşmelerden yararlanılmıştır. Çalışma kapsamında bir
devlet üniversitesinin eğitim fakültesindeki ilköğretim matematik öğretmenliği
programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf toplam 40 öğretmen adayı ile
çalışılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır.
Çalışma bulguları öğretmen adaylarının WebQuest tasarımlarında Eğitsel/Mesleki ve
Sosyal bağlamlara Bireysel ve Bilimsel bağlamlara oranla daha fazla yer
verdiklerini göstermiştir. Ayrıca, sonuçlar öğretmen adaylarının WebQuest
bağlamlarında Sayılar ve İşlemler ve Veri işleme gibi öğrenme alanlarına Cebir,
Olasılık, Geometri ve Ölçme öğrenme alanlarına oranla daha fazla yer
verdiklerini göstermiştir. Araştırmanın sonucu WebQuest etkinliklerinin
öğretmen adaylarının bağlamsal bilgilerine ve ilişkilendirme becerilerine
olumlu katkılar yaptığını göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37 |
.