Bu araştırmanın amacı ortaokul kademesinde öğrenim gören 5., 6., 7. ve
8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin yazılı metinlerindeki düşünce alt yapısını
değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda yazılı metinlerde yer alan kelime,
cümle ve paragraf düzeyindeki temel düşünceler, destekleyici düşünceler,
destekleme yönü ve düşüncelerin metin içindeki düzenlenişi incelenmiştir. Araştırma
hâlihazırdaki olguları ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel nitelikte bir
çalışmadır. Araştırmanın evrenini ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi ise Hatay ili Antakya ve Defne merkez ilçelerindeki
ortaokullar içinden random yöntemiyle belirlenen 4 ortaokulda öğrenim gören 439
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Bilgilendirici
Metinlerde Düşünce Alt Yapısına İlişkin Dereceli Puanlama Anahtarı”, ”Dil
Birimlerine Göre Düşüncelerin Dağılımına İlişkin Değerlendirme Formu” ve “Düşüncelerin
Metin İçindeki Organizasyonuna İlişkin Değerlendirme Formu” kullanılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre ortaokul kademesindeki öğrencilerin yazılı
metinlerinde temel ve destekleyici düşünceler dengeli bir dağılım
göstermemekte; temel düşünceler, destekleme yönü ve destekleyici düşüncelerin
kullanımı eksik kalmakta; düşüncelerin düzenlenişiyle ilgili sorunlar
yaşanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 43 |
.