Bu araştırmanın amacı ortaokul kademesinde öğrenim gören 5., 6., 7. ve
8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin yazılı metinlerindeki düşünce alt yapısını
değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda yazılı metinlerde yer alan kelime,
cümle ve paragraf düzeyindeki temel düşünceler, destekleyici düşünceler,
destekleme yönü ve düşüncelerin metin içindeki düzenlenişi incelenmiştir. Araştırma
hâlihazırdaki olguları ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel nitelikte bir
çalışmadır. Araştırmanın evrenini ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi ise Hatay ili Antakya ve Defne merkez ilçelerindeki
ortaokullar içinden random yöntemiyle belirlenen 4 ortaokulda öğrenim gören 439
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Bilgilendirici
Metinlerde Düşünce Alt Yapısına İlişkin Dereceli Puanlama Anahtarı”, ”Dil
Birimlerine Göre Düşüncelerin Dağılımına İlişkin Değerlendirme Formu” ve “Düşüncelerin
Metin İçindeki Organizasyonuna İlişkin Değerlendirme Formu” kullanılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre ortaokul kademesindeki öğrencilerin yazılı
metinlerinde temel ve destekleyici düşünceler dengeli bir dağılım
göstermemekte; temel düşünceler, destekleme yönü ve destekleyici düşüncelerin
kullanımı eksik kalmakta; düşüncelerin düzenlenişiyle ilgili sorunlar
yaşanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayınlanma Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 43 |
Bibtex | @araştırma makalesi { mkusbed531966, journal = {Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, eissn = {1304-429X}, address = {}, publisher = {Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {16}, number = {43}, pages = {18 - 45}, title = {ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI}, key = {cite}, author = {Temizkan, Mehmet and Erdevir, Merve} } |
APA | Temizkan, M. & Erdevir, M. (2019). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI . Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 16 (43) , 18-45 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/44902/531966 |
MLA | Temizkan, M. , Erdevir, M. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI" . Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (2019 ): 18-45 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/44902/531966> |
Chicago | Temizkan, M. , Erdevir, M. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (2019 ): 18-45 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI AU - MehmetTemizkan, MerveErdevir Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 18 EP - 45 VL - 16 IS - 43 SN - -1304-429X M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI %A Mehmet Temizkan , Merve Erdevir %T ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI %D 2019 %J Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P -1304-429X %V 16 %N 43 %R %U |
ISNAD | Temizkan, Mehmet , Erdevir, Merve . "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 / 43 (Nisan 2019): 18-45 . |
AMA | Temizkan M. , Erdevir M. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 16(43): 18-45. |
Vancouver | Temizkan M. , Erdevir M. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 16(43): 18-45. |
IEEE | M. Temizkan ve M. Erdevir , "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI METİNLERİNDE DÜŞÜNCE ALT YAPISI", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 16, sayı. 43, ss. 18-45, Nis. 2019 |
.