Bu çalışmanın amacı; Türkçeyi
yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde
4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin etkisini ortaya koymaktır.
Çalışma nicel ve nitel araştırma
yöntemleri birlikte kullanılarak karma desene uygun hazırlanmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda eşit
olmayan gruplar ön test son test desenli yarı deneysel model kullanılmış, nitel boyutunda ise
doküman incelemesi yapılmıştır. Araştırma ölçüt örneklemeye uygun olarak, Kilis
7 Aralık Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Diller Öğretimi Uygulama ve Araştırma
Merkezinde (Kilis TÖMER) B2 ve devamında C1 kurunda Türkçe öğrenen 20 deney ve
20 kontrol grubu öğrencisiyle yürütülmüştür. Yazma dersleri deney grubunda 4+1
Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeline uygun olarak, kontrol grubunda ise Kilis
TÖMER programına uygun olarak işlenmiştir. Uygulaması 12 hafta süren çalışmada
nicel veriler; Kişisel Bilgi Formu, Planlı Yazma ve Değerlendirme Ölçeği,
Planlı Yazma ve Öz Değerlendirme Ölçeği ile; nitel veriler ise Öğrenci Görüşme
Formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 17.0 programından
yararlanılmış ve frekans, ANOVA, Bağımsız Örneklem T-Testi ve Bağımlı
Örneklem T-Testi analizleri yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, Türkçe öğrenen yabancı
öğrencilerin yazma becerisinde zorlandıkları ancak uygulanan 4+1 Planlı Yazma
ve Değerlendirme Modeliyle öğrencilerin yazma becerilerinin geliştiği tespit
edilmiştir
Yabancılara Türkçe Öğretimi Yazma Yazma Becerisi Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 44 |
.