Pre-school solitariness and social dissatisfaction self-regulation
Erken
çocukluk döneminde öz-düzenleme ile ilgili becerilerin gelişmesi, olumlu sosyal
davranışları etkilemekte, çocuğun hayata katılımında önemli bir yer
tutmaktadır. Özellikle sosyal sınıf ortamı, olumlu ilişkiler, çevre ile
etkileşimde bulunma öz-düzenleme becerilerini geliştireceği gibi çocuğun
yalnızlığını gideren bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırma okul öncesi eğitim alan
çocukların öz-düzenleme becerileri ile yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlik
düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma
ilişkisel tarama modelinde planlanmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay ve Bingöl
il merkezinde okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocuklar oluşturmaktadır.
Örneklemi ise tesadüfen seçilen 60-72 aylık 292 çocuk oluşturmaktadır.
Çalışmada “Yalnızlık ve Sosyal Memnuniyetsizlik Ölçeği” ve “4-6 Yaş Çocuklarına
Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu)” kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre çocukların
yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlik düzeyi arttıkça öz-düzenleme becerilerinin
anlamlı düzeyde azaldığı saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre,
çocukların öz-düzenleme becerileri ile yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlikleri
arsında negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır.
Okul öncesi yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlik öz-düzenleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 45 |
.