“Sosyal Bilimler Alanında Çalışan Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Deneyimleri” (Çetinkaya, 2017) başlıklı tamamlanmış doktora araştırmasının bir parçasını oluşturan bu çalışma, sosyal bilimler alanındaki akademisyenlerin gündelik hayatlarında bilgi iletişim teknolojileri (BİT) ile nasıl ilişkilendiklerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel konusu akademisyenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini geçmişten günümüze nasıl alımladıklarıdır. Çalışma boyunca BİT’e yönelik anlatılarda, dönüşen akademinin ve akademisyenin izleri sürülmüştür. Bu bağlamda Pierre Bourdieu’nun habitus kavramı, alan çalışmasına eşlik eden temel kavramlardandır. Çalışmada niteliksel odaklı çoklu yöntem ve diyakronik etnografi benimsenmiştir. Alan çalışması yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler, uzun dönemli katılımlı gözlemler ve yüz yüze anket görüşmeleriyle oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda BİT’in çoğu akademisyenin gündelik hayatının merkezine yerleştiği, egemen akademik habitusun en önemli parçalarından biri olduğu görülmüştür.
bilgi ve iletişim teknolojileri akademi akademisyen habitus etnografi
This study which constitutes a part of the completed doctoral dissertation titled "Usage Practices of Information and Communication Technologies by Academics of Social Sciences" (Çetinkaya, 2017) focuses on how academics working in the field of social sciences relate to information and communication technologies (ICTs) in their everyday lives. The main concern of the study is how academics’ reception of information and communication technologies (ICTs) transformed from past up to present. Throughout the research, narratives related to ICTs were examined to figure out the transformation of the academy and academics. In this context, Pierre Bourdieu’s habitus is one of the main concepts that accompanies the field study. The research data was obtained through qualitatively driven multimethod approach and diachronic ethnography. Fieldwork was conducted through semi-structured in-depth interviews, long-term participant observations and face-to-face open-ended surveys. As a result of the research, it was revealed that ICTs appear to be in the center of academic everyday life for many academics and are one of the main components of dominant academic habitus.
information and communication technologies academy academic habitus ethnography
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler (Tema) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 - Dijital Anlatılar |