Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Old Sounds, Timeless Debates: Historical Roots of the Quest for Legitimacy in Music

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 457 - 463, 08.01.2025

Öz

A book review on musicologist Bilen Işıktaş's new study, Sounds of the Early Republic.

Kaynakça

  • Ayas, G. (2014). Mûsiki inkılâbı’nın sosyolojisi: klasik Türk müziği geleneğinde süreklilik ve değişim. İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet, halk ve müzik: Türkiye’de müzik reformu (1922-1952). Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Becker, H. S. (2015). Haricîler: bir sapkınlık sosyolojisi çalışması (Ş. Geniş ve L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik.
  • Bourdieu, P. (2023). Kültür üretimi – sembolik ürünler / sembolik sermaye (S. Yardımcı ve E. Gen, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2021). Düşünümsel sosyolojiye davet (N. Ökten, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Işıktaş, B. (2024). 1930’lar Türkiyesi’nde müziğin ekonomi-politiği: erken Cumhuriyet’in sesleri, A. Sırrı’nın kaleminden “Kimlerdir, ne kazanırlar?” İstanbul: İletişim.
  • İnalcık, H. (2005). Şâir ve patron: patrimonyal devlet ve sanat üzerinde sosyolojik bir inceleme. Ankara: Doğu Batı.
  • Kahramankaptan, Ş. (Yay.), (2013). Hindemith raporları 1935/1936/1937 (E. D. Yavuz, Çev.). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Shiner, L. (2013). Sanatın icadı – bir kültür tarihi (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Tavlı, B. Ş. (2022). “Ben aslında caz severim”: Türkiye’de pop müzik alanının yeniden oluşumu (1980-2000) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toprak, Z. (2017). Türkiye’de yeni hayat: inkılap ve travma 1908-1928. İstanbul: Doğan Kitap.

Eski Sesler, Eskimeyen Tartışmalar: Müzikte Meşruiyet Arayışının Tarihsel Kökleri

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 457 - 463, 08.01.2025

Öz

Müzikolog Bilen Işıktaş’ın yeni çalışması Erken Cumhuriyet’in Sesleri üzerine bir kitap incelemesi.

Kaynakça

  • Ayas, G. (2014). Mûsiki inkılâbı’nın sosyolojisi: klasik Türk müziği geleneğinde süreklilik ve değişim. İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet, halk ve müzik: Türkiye’de müzik reformu (1922-1952). Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Becker, H. S. (2015). Haricîler: bir sapkınlık sosyolojisi çalışması (Ş. Geniş ve L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik.
  • Bourdieu, P. (2023). Kültür üretimi – sembolik ürünler / sembolik sermaye (S. Yardımcı ve E. Gen, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2021). Düşünümsel sosyolojiye davet (N. Ökten, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Işıktaş, B. (2024). 1930’lar Türkiyesi’nde müziğin ekonomi-politiği: erken Cumhuriyet’in sesleri, A. Sırrı’nın kaleminden “Kimlerdir, ne kazanırlar?” İstanbul: İletişim.
  • İnalcık, H. (2005). Şâir ve patron: patrimonyal devlet ve sanat üzerinde sosyolojik bir inceleme. Ankara: Doğu Batı.
  • Kahramankaptan, Ş. (Yay.), (2013). Hindemith raporları 1935/1936/1937 (E. D. Yavuz, Çev.). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Shiner, L. (2013). Sanatın icadı – bir kültür tarihi (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Tavlı, B. Ş. (2022). “Ben aslında caz severim”: Türkiye’de pop müzik alanının yeniden oluşumu (1980-2000) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toprak, Z. (2017). Türkiye’de yeni hayat: inkılap ve travma 1908-1928. İstanbul: Doğan Kitap.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gazetecilik Çalışmaları, Sanat ve Kültür Politikası
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Birol Şevki Tavlı 0000-0002-8094-8779

Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2024
Kabul Tarihi 27 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tavlı, B. Ş. (2025). Eski Sesler, Eskimeyen Tartışmalar: Müzikte Meşruiyet Arayışının Tarihsel Kökleri. Moment Dergi, 11(2), 457-463. https://doi.org/10.17572/mj2024.2.457-463