Öz
İzmir Buca Onat Tüneli, Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve çevre yolu arasında
yapılmakta olan kazı destek çalışmaları 2017 yılında başlamıştır. Tünelin destek sınıfı
için belirlenen her zonda o zonu temsil eden sondajlar göz önünde bulundurulmuştur. Yeni
Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) ana ilkelerinde projelendirilmiştir. İzmir Buca Onat
Tüneli Projesi, trafik problemlerinin ve binaların yoğun olduğu bir alandan geçmektedir. Kazı
faaliyetleri sırasında ve sonrasında oluşan tünel içi deformasyonların ve yüzey hareketlerinin
devamlı ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekli olmaktadır. Tünel kazı çalışmalarından dolayı
oluşan yüzey oturması ve tünel cidarında oluşan deformasyonların belirlenebilmesi için püskürtme
beton işleminden sonra tünel içindeki deformasyon plakaları yerleştirilmiş, oluşan
deformasyonlar sonucunda okuma değerleri günlük ve tasman çalışmalarına paralel olarak
değerlendirilmiştir.