Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Curriculum Implemented in the German Language and Literature Undergraduate Program Based on Students' Opinions: The Case of Fırat University

Yıl 2024, , 337 - 374, 01.12.2024
https://doi.org/10.21666/muefd.1535543

Öz

The purpose of this study is to evaluate the German language curriculum implemented in the Fırat University German Language and Literature undergraduate program in line with the experiences and opinions of the students and to make suggestions for the improvement or development of the curriculum by determining the efficiency and purpose of the curriculum in line with the obtained data. To achieve this aim, phenomenology method, one of the qualitative research methods, was preferred in the study. The research group of this study consists of 1st, 2nd, 3rd and 4th year students studying in the German Language and Literature undergraduate program at Fırat University who have experience related to the subject of the study. The data of this study were obtained by semi-structured interview technique. The data obtained by using the interview technique in the study were analyzed by descriptive analysis method. It has been determined that the curriculum implemented in the German language and literature undergraduate program has a positive contribution to German grammar according to all participants, but does not contribute to the use of the language. It has been concluded that the implemented curriculum does not serve the purpose of the undergraduate program in terms of the acquisition of language skills, literature and linguistics courses. It has been found that the official program and the implemented program are different from each other. In this context, it is suggested that the German language and literature curriculum of Fırat University be updated by taking into account the data obtained from the study, the curriculum of other universities, and the conditions and expectations of today's business and educational world of German language and literature.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2022). Kuramdan Uygulamaya Öğretimde Yöntemsel Yaklaşım ve Öğrenme Süreçler Stratejiler Yaklaşımlar Modeller Yöntemler ve Teknikler. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Akgüneş, S. G. & Sabuncuoğlu, O. (2020). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin 2. Yabancı Dil Olarak Almanca Öğrenmelerinde Motivasyon Düzeylerini Etkileyen Faktörler. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 193-209. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iauefd/issue/57710/822401.
  • Aksöz, A. S. & Serindağ, E. & Balcı, T. (2006). Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Öğrenim- Öğretim Süreçlerine ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 14-28. https://www.researchgate.net/publication/337621629
  • Alkan, M. F. & Arslan, M. (2014). İkinci Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4 (7), 87-99, https://www.researchgate.net/publication/309733544.
  • Aykaç, N. (2006). Eğitim programı ve program geliştirme. In N. Aykaç & H. Aydın (Eds.) Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama ve uygulama (29-70). Ankara: Naturel Yayınları.
  • Aslan, H. O. & Balcı, T. (1999). Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Bölümünde Uygulanan Eski Ders Programı ile YÖK'ün Eğitim Fakültelerinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında Uygulanmasını Öngördüğü Yeni Programın Karşılaştırmalı Eleştirisi. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 46-57.
  • Batdı, V. (2019). Eğitimde yeni bir yönelim mega-çoklu bütüncül yaklaşım ve beyin temelli öğrenme örnek uygulaması. Ankara: İksad Yayıncılık.
  • Bloom, B. S. (1972). Taxonomie von Lernzielen im kognitiven Bereich, 16. Auflage, Weinheim und Basel: Beltz Verlag.
  • Büyüköztürk, Şener et al. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 15. B. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, D. (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik İnançlarının ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi (unpublished master's thesis). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Creswell, John W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir, Mesut Bütün), 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Güzel, A. & Karadağ, Ö. (2013). Anlatma Becerileri Açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”a Eleştirel Bir Bakış. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 45-52, https://doi.org/10.16916/aded.16019.
  • Karaman, F. (2018). Yenilenen Ortaöğretim Almanca Öğretim Programının İncelenmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, 542- 550, 2. (Ed. Kadir Ulusoy), ISBN: 978-605-68062-3-0.
  • Karaman, F. (2023). Alman Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde Almanca Hazırlık Eğitimi: Fırat Üniversitesi Örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 2, 583-597, https://doi.org/10.18069/firatsbed.1261443.
  • Kartal, Ş. (2021). Nitel Araştırmanın Desenlenmesi. In M. Çelebi (Eds.) Nitel Araştırma Yöntemleri (211-237). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kutlu, M. O. (2020). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • ÖSYM. (2021). 2021 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Serindağ, E & Aksöz, A. S. & Balcı, T. (2006). 1998-1999 Eğitim-Öğretim Yılında Uygulamaya Konulan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Örneği. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13. https://www.researchgate.net/publication/337621996_EgitimOgretim_Yilinda_Uygulamaya_Konulan_Ogretmen_Yetistirme_Lisans_Programlarinin_Degerlendirilmesi_Cukurova_Universitesi_Egitim_Fakultesi_Almanca_Ogretmenligi_Ornegi
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Şeker, H. (Eds.) (2013). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tapan, N. & Kuruyazıcı, N. (2020). İstanbul Üniversitesi Almanca Bölümlerinin Kuruluşundan Günümüze Gelişim Süreci. Diyalog Sonderausgabe: 85 Jahre Germanistik in der Türkei: 223-231, https://dergipark.org.tr/en/pub/diyalog/issue/56980/802460.

Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Programında Uygulanan Öğretim Programının Öğrencilerin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Fırat Üniversitesi Örneği

Yıl 2024, , 337 - 374, 01.12.2024
https://doi.org/10.21666/muefd.1535543

Öz

Bu çalışmanın amacı Fırat Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı lisans programında uygulanan Almanca öğretim programını öğrencilerin deneyim ve görüşleri doğrultusunda değerlendirmek ve elde edilen veriler doğrultusunda uygulanan öğretim programının verimliliği ve amaca hizmet etme durumunu belirleyerek öğretim programının iyileştirilmesi veya geliştirilmesine ilişkin önerilerde bulunmaktır. Bu amaca ulaşmak için çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmanın araştırma grubunu çalışmanın konusuna ilişkin deneyimleri olan Fırat Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı lisans programında öğrenim gören 1.,2.,3., ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Çalışmada görüşme tekniği kullanılarak elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.
Alman dili ve edebiyatı lisans programında uygulanan öğretim programının genel olarak tüm katılımcılara göre Almanca dilbilgisine olumlu katkısının olduğu ancak dil kullanımına katkı sağlamadığı belirlenmiştir. Uygulanan öğretim programı dil becerilerinin edinimi, edebiyat ve dilbilim dersleri açısından lisans programının amacına hizmet etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Resmi program ile uygulanan programın birbirinden farklı olduğu bulgulanmıştır. Bu bağlamda çalışmadan elde edilen verilerin, diğer üniversitelerin öğretim programları ve Alman dili ve edebiyatının günümüz iş ve eğitim dünyasının koşulları ve beklentileri dikkate alınarak Fırat üniversitesi Alman dili ve edebiyatı öğretim programının güncellenmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2022). Kuramdan Uygulamaya Öğretimde Yöntemsel Yaklaşım ve Öğrenme Süreçler Stratejiler Yaklaşımlar Modeller Yöntemler ve Teknikler. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Akgüneş, S. G. & Sabuncuoğlu, O. (2020). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin 2. Yabancı Dil Olarak Almanca Öğrenmelerinde Motivasyon Düzeylerini Etkileyen Faktörler. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 193-209. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iauefd/issue/57710/822401.
  • Aksöz, A. S. & Serindağ, E. & Balcı, T. (2006). Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Öğrenim- Öğretim Süreçlerine ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 14-28. https://www.researchgate.net/publication/337621629
  • Alkan, M. F. & Arslan, M. (2014). İkinci Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4 (7), 87-99, https://www.researchgate.net/publication/309733544.
  • Aykaç, N. (2006). Eğitim programı ve program geliştirme. In N. Aykaç & H. Aydın (Eds.) Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama ve uygulama (29-70). Ankara: Naturel Yayınları.
  • Aslan, H. O. & Balcı, T. (1999). Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Bölümünde Uygulanan Eski Ders Programı ile YÖK'ün Eğitim Fakültelerinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında Uygulanmasını Öngördüğü Yeni Programın Karşılaştırmalı Eleştirisi. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 46-57.
  • Batdı, V. (2019). Eğitimde yeni bir yönelim mega-çoklu bütüncül yaklaşım ve beyin temelli öğrenme örnek uygulaması. Ankara: İksad Yayıncılık.
  • Bloom, B. S. (1972). Taxonomie von Lernzielen im kognitiven Bereich, 16. Auflage, Weinheim und Basel: Beltz Verlag.
  • Büyüköztürk, Şener et al. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 15. B. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, D. (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik İnançlarının ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi (unpublished master's thesis). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Creswell, John W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir, Mesut Bütün), 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Güzel, A. & Karadağ, Ö. (2013). Anlatma Becerileri Açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”a Eleştirel Bir Bakış. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 45-52, https://doi.org/10.16916/aded.16019.
  • Karaman, F. (2018). Yenilenen Ortaöğretim Almanca Öğretim Programının İncelenmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, 542- 550, 2. (Ed. Kadir Ulusoy), ISBN: 978-605-68062-3-0.
  • Karaman, F. (2023). Alman Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde Almanca Hazırlık Eğitimi: Fırat Üniversitesi Örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 2, 583-597, https://doi.org/10.18069/firatsbed.1261443.
  • Kartal, Ş. (2021). Nitel Araştırmanın Desenlenmesi. In M. Çelebi (Eds.) Nitel Araştırma Yöntemleri (211-237). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kutlu, M. O. (2020). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • ÖSYM. (2021). 2021 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Serindağ, E & Aksöz, A. S. & Balcı, T. (2006). 1998-1999 Eğitim-Öğretim Yılında Uygulamaya Konulan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Örneği. ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13. https://www.researchgate.net/publication/337621996_EgitimOgretim_Yilinda_Uygulamaya_Konulan_Ogretmen_Yetistirme_Lisans_Programlarinin_Degerlendirilmesi_Cukurova_Universitesi_Egitim_Fakultesi_Almanca_Ogretmenligi_Ornegi
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Şeker, H. (Eds.) (2013). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tapan, N. & Kuruyazıcı, N. (2020). İstanbul Üniversitesi Almanca Bölümlerinin Kuruluşundan Günümüze Gelişim Süreci. Diyalog Sonderausgabe: 85 Jahre Germanistik in der Türkei: 223-231, https://dergipark.org.tr/en/pub/diyalog/issue/56980/802460.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler - Makaleler
Yazarlar

Fatma Karaman 0000-0002-0461-5593

Erken Görünüm Tarihi 25 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 7 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Karaman, F. (2024). Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Programında Uygulanan Öğretim Programının Öğrencilerin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Fırat Üniversitesi Örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 337-374. https://doi.org/10.21666/muefd.1535543