BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Fen Ve Teknoloji Dersi İle Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarının Araştırılması (Muğla İli Örneği)

Yıl 2015, , 44 - 58, 03.04.2015
https://doi.org/10.21666/mskuefd.50344

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları ile fen deneylerine yönelik tutumlarına cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilimsel yayın takip etme değişkenlerinin etkisini araştırmaktır. Araştırma 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Muğla İlinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel bir ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 177 öğrenci ile yürütülmüştür. Tarama yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmada, Barmby, Kind, Jones ve Bush’un (2005) geliştirmiş olduğu Kaya ve Böyük’ün (2011) Türkçe’ye uyarladığı beşli likert tipinde 13 maddelik Fen ve Teknoloji dersi ile 8 maddelik fen deneylerine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi ile fen deneylerine yönelik tutumları arasında cinsiyete bağlı anlamlı bir farklılık olmadığı, sınıf düzeyi açısından 5. Sınıf öğrencilerinin lehinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu ortaya çıkmıştır. Fen ve Teknoloji dersi ile fen deneylerine yönelik tutumları bilimsel yayın takip etmelerine bağlı olarak bilimsel yayın takip eden öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Şendil Can Bu kişi benim

Emel Dikmentepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Can, Ş., & Dikmentepe, E. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Ve Teknoloji Dersi İle Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarının Araştırılması (Muğla İli Örneği). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 44-58. https://doi.org/10.21666/mskuefd.50344