BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesinde Geliştirilen Ölçme-Değerlendirme Araç ve Yöntemlerinin Tanıtımı

Yıl 2015, , 74 - 83, 03.04.2015
https://doi.org/10.21666/mskuefd.28115

Öz

Gelişim açısından oldukça kritik bir dönem olan okul öncesi dönem, çocuklara sosyal becerilerin kazandırılmasında da oldukça önemlidir. Okul öncesi alanında çalışan eğitimciler ve araştırmacıların, çocukların sosyal becerilerini değerlendirme ve bu doğrultuda desteklemeye yönelik çalışmalarına yön verebilmeleri için çeşitli ölçme araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı’nın müşteri kurum olduğu, Gazi Üniversitesi’nin yürütücülüğünde TÜBİTAK destekli “Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi-OSBEP” projesi kapsamında, okul öncesi 36 ay-60 ay ve üzeri yaş grubu çocukların sosyal becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla geliştirilen ölçme araçları ve yöntemlerine yer verilmiştir. Çalışmada, eğiticilerin eğitimi sonucunun değerlendirilmesi amacıyla OSBEP Eğiticilerin Eğitimi Bilgi Testi, Etkinliklere Dayalı Yansıtma ve Değerlendirme Soruları, Etkinlikler için Öğretmen ve Çocuk Gözlem Formları, Öğretmenler için Sosyal Beceri Gelişim Gözlem Formu, Performans Görevi ölçme araçlarının geliştirilme sürecine yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Esra Ömeroğlu Bu kişi benim

Şener Büyüköztürk Bu kişi benim

Yasemin Aydoğan Bu kişi benim

Ve Diğerleri Bu kişi benim

Mehtap Çakan Bu kişi benim

Ebru Kılıç Çakmak Bu kişi benim

Arzu Özyürek Bu kişi benim

Gülümser Gültekin Akduman Bu kişi benim

Yunus Günindi Bu kişi benim

Ömer Kutlu Bu kişi benim

Aysel Çoban Bu kişi benim

Özlem Yurt Bu kişi benim

Hakan Koğar Bu kişi benim

Seda Karayol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Diğerleri, V., vd. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesinde Geliştirilen Ölçme-Değerlendirme Araç ve Yöntemlerinin Tanıtımı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 74-83. https://doi.org/10.21666/mskuefd.28115