Bu çalışmada 2000-2018 yılları
arasında eğitimde veli katılımı konusunda yapılmış çalışmaların incelenmesi
amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 2000-2018 yılları arasında eğitimde veli
katılımı konusunda yazılmış makale, yüksek lisans ve doktora tezinden oluşan
144 çalışma incelenmiştir. Bu dokümanlara ulaşmak için Ulusal Tez Merkezi,
Google Akademik, Ulakbim, Dergipark gibi sitelerde alan yazın taraması
yapılmıştır. Bu çalışmalar amaç, yapıldığı yer, yayın yılı, yapıldığı kademe,
çalışma türü, çalışma yöntemi, çalışma deseni ve veri toplama araçları alt
problemleriyle ele alınmıştır. Bu çalışmada güvenilir bilgi elde etmek amacıyla
nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Nitel araştırma modelinden doküman
incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem ile eğitimde veli katılımı
konusunda yapılan çalışmalardan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile
analiz edilmiştir. 144 çalışmaya ait veriler sistemli ve açık şekilde
betimlenmiş, açıklanmış, yorumlanmış ve bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmanın
sonucunda eğitimde veli katılımı konusunda daha çok nicel çalışma yapıldığı,
tarama deseni kullanıldığı, okul öncesi eğitim kademesinde yoğunlaştığı
görülmüştür. Çalışmalar daha çok Batı illerde yapılmış ve makale olarak
yazılmıştır. Son yıllarda veli katılımı konusunda yapılan çalışmalarda artış
olduğu ortaya çıkmıştır.
Aile katılımı veli katılımı okul-aile iş birliği veli iş birliği
The aim of this study is to analyze the studies on parental involvement in education conducted between the years 2000-2018. In line with this purpose, 144 studies including articles, master’s theses and doctoral theses applied on parental involvement between 2000-2018 were examined. To obtain these documents, a literature review on the related field was carried out with the help of websites such as National Thesis Center, Google Scholar, Ulakbim and Dergipark. These studies were examined in terms of some sub-problems such as aim, the place they were carried out, publication year, the level they were carried out, study type, research method, research design and data collection tools. The qualitative research design was used for this study to obtain reliable data. Literature review method which is a qualitative research design was used to analyze the data obtained from the studies on parental involvement in education via descriptive analysis method. The data from 144 studies were analyzed, explained and interpreted in a clear and systematical procedure. The result of the study, which is about parental participation, has revealed that there are more quantitative studies, scanning pattern is used and also the emphasis is on pre-school level. Studies were mostly conducted in Western provinces and written as an article. In recent years, there has been an increase in the studies for parental involvement.
Parental involvement, Parent-school cooperation, Document analysis,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |