Bu çalışmanın amacı, Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları projesi kapsamında ortaokul matematik öğretmenlerinin teknoloji kullanımı konusunda görüş ve farkındalıklarının nasıl geliştiğini/değiştiğini incelemektir. Valsiner’in alan teorisi bu çalışmanın kuramsal çerçevesi olarak belirlenmiştir. Araştırma, nitel araştırma paradigması benimsenerek durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’nin farklı bölgelerinden seçilmiş Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında çalışan 22 ortaokul matematik öğretmenidir. Proje öncesi ve sonrasında katılımcılar ile yapılan odak grup görüşme kayıtları çalışmanın veri grubunu oluşturmaktadır. Benimsenen çerçeve kapsamında, matematik öğretmenlerinin söylemlerinin analizinde özellikle serbest hareket alanları ve desteklenen eylem alanları belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları, proje eğitimlerinden önce öğretmenlerin teknoloji kullanımı bağlamında serbest hareket alanlarının çok kısıtlı olduğunu, bu öğretmenlerin çoğunlukla teknolojiyi statik olarak kullandıklarını ve öğrencilerinin eylemlerini kağıtkalem ortamından farklı olarak destekleyemediklerini göstermektedir. Fakat eğitimlerden sonra öğretmenler, serbest hareket alanlarının genişlediğini, özellikle ücretsiz ve kolay erişim sağlayabilecekleri birçok yazılımın müfredat kazanımları doğrultusunda nasıl kullanabileceklerini öğrendiklerini ve desteklenen eylem alanlarının da genişlediğini ifade etmişlerdir.
Matematik öğretmeni teknoloji kullanımı mesleki gelişim yenilikçi teknoloji uygulamaları projesi.
TÜBİTAK
118B154
The aim of this study is to examine how the views and awareness of middle school mathematics teachers on technology integration have developed/changed within the scope of a project called Innovative Technological Practices in Mathematics Education. Valsiner’s Zone theory has been used as a theoretical framework of this study. The research was designed as a case study by adopting the qualitative research paradigm. The participants of the study are 22 middle school mathematics teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education, selected from different regions of Turkey. Data consisted of focus group interviews that were conducted with the participants before and after the project. For the data analysis, Valsiner’s zone theory especially zone of free movement and zone of promoted action were determined in the analysis of the discourses of mathematics teachers. The findings of the study indicate that before the project, teachers had limited in the zone of free movement in the context of technology integration, these teachers mostly used technology statically and could not support their students’ actions different than the paper-pencil environment. However, after the project, the teachers stated that their zone of free movement areas expanded as they learned how to use a number of software that they can access freely and easily in line with the curriculum goals and also their zone of promoted action was expanded.
Mathematics teacher use of technology professional development ınnovative technological practices Project.
118B154
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 118B154 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |