BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 28.05.2014
https://doi.org/10.21666/mskuefd.89404

Öz

The purpose of the present study is to investigate the efficiency of social skills trainer education program to be conducted with the teachers who will administer the social skills-based education program within the context of “Pre-school Social Skills Support Program-OSBEP” project in 12 cities of Turkey. For this purpose, the data collected from 133 teachers participating in the education program with “OSBEP Educators Educational Science Test” administered as pre-test and post-test, and the opinions of 12 academicians giving education to the teachers were elicited. The findings of the study show that the education program given to the teachers is effective and the teachers left the program with the planned cognitive and affective gains

Kaynakça

  • Avcıoğlu, H. (2003). Okul öncesi dönemdeki çocuklara sosyal becerilerin öğretilmesinde işbirlikçi öğrenme yöntemi ile sunulan öğretim programının etkinliğinin incelenmesi. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim, Ya-Pa, İstanbul.
  • Çetin, F., Bilbay, A. ve Kaymak, D. B. (2003). Araştırmadan uygulamaya çocuklarda sosyal beceriler. grup eğitimi, 3. baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M. (2000). İlköğretimde sosyal becerilerin gerçekleşme düzeyi. IX. Eğitim Bilimleri Kongresi, (27-30 Eylül) Bildiriler, I:277-289.
  • Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T., Haynes, N. M. Kessler, R., Schwab-Stone, M. E. ve Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning, USA: ASCD.
  • Gülay, H. (2009). 5-6 yaş çocuklarının sosyal konumlarını etkileyen çeşitli değişkenler. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 106–109.
  • Gülay, H. & Akman, B. (2009). Okul öncesi dönemde sosyal beceriler. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 14-94.
  • Gresham, F.M. ve Eliot, S. (1990). Social skills rating system. MN: Circle Pines, American Guidence Service.
  • Kapıkıran, N., İvrendi, A. ve Adak, A. (2006). Okul öncesi çocuklarında sosyal beceri: Durum saptaması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1): 20-28.
  • Özbek, A. (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ve etmeyen çocukların ilköğretim birinci sınıfa sosyal gelişim açısından öğretmen görüşüne dayalı olarak karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yukay, M. (2006). Okul öncesi dönemdeki çocukların kişilerarası ilişkilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış sosyal beceri eğitim programının değerlendirilmesi. 1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 30 Haziran-3 Temmuz 2004. M.Ü. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.

SOSYAL BECERİ EĞİTİCİ EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 28.05.2014
https://doi.org/10.21666/mskuefd.89404

Öz

Özet

Bu çalışmada, Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi-OSBEP” projesi kapsamında hazırlanan sosyal beceri temelli eğitim programının 12 ilde uygulanmasından önce programı uygulayacak olan öğretmenlere yönelik olarak gerçekleştirilen sosyal beceri eğitici eğitim programının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla eğitime katılan 133 öğretmenden “OSBEP Eğiticilerin Eğitimi Bilgi Testi” ile sontest ve öntest olarak toplanan veriler analiz edilmiş, ayrıca eğitim veren 12 öğretim elemanın gerçekleştirilen eğitime ilişkin görüşleri alınmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, eğiticilerin eğitimi programının etkili olduğunu ve öğretmenlerin bu eğitimden planlanan bilişsel ve duyuşsal kazanımları elde ederek ayrıldıklarını göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: sosyal beceri, eğitici eğitim programı

 

 

THE EFFECTIVENESS OF SOCIAL SKILLS TRAINING PROGRAM

Abstract

The purpose of the present study is to investigate the efficiency of social skills trainer education program to be conducted with the teachers who will administer the social skills-based education program within the context of “Pre-school Social Skills Support Program-OSBEP” project in 12 cities of Turkey. For this purpose, the data collected from 133 teachers participating in the education program with “OSBEP Educators Educational Science Test” administered as pre-test and post-test, and the opinions of 12 academicians giving education to the teachers were elicited. The findings of the study show that the education program given to the teachers is effective and the teachers left the program with the planned cognitive and affective gains. 

Key Words: social skill, trainer education program

Kaynakça

  • Avcıoğlu, H. (2003). Okul öncesi dönemdeki çocuklara sosyal becerilerin öğretilmesinde işbirlikçi öğrenme yöntemi ile sunulan öğretim programının etkinliğinin incelenmesi. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim, Ya-Pa, İstanbul.
  • Çetin, F., Bilbay, A. ve Kaymak, D. B. (2003). Araştırmadan uygulamaya çocuklarda sosyal beceriler. grup eğitimi, 3. baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M. (2000). İlköğretimde sosyal becerilerin gerçekleşme düzeyi. IX. Eğitim Bilimleri Kongresi, (27-30 Eylül) Bildiriler, I:277-289.
  • Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T., Haynes, N. M. Kessler, R., Schwab-Stone, M. E. ve Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning, USA: ASCD.
  • Gülay, H. (2009). 5-6 yaş çocuklarının sosyal konumlarını etkileyen çeşitli değişkenler. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 106–109.
  • Gülay, H. & Akman, B. (2009). Okul öncesi dönemde sosyal beceriler. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 14-94.
  • Gresham, F.M. ve Eliot, S. (1990). Social skills rating system. MN: Circle Pines, American Guidence Service.
  • Kapıkıran, N., İvrendi, A. ve Adak, A. (2006). Okul öncesi çocuklarında sosyal beceri: Durum saptaması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1): 20-28.
  • Özbek, A. (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ve etmeyen çocukların ilköğretim birinci sınıfa sosyal gelişim açısından öğretmen görüşüne dayalı olarak karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yukay, M. (2006). Okul öncesi dönemdeki çocukların kişilerarası ilişkilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış sosyal beceri eğitim programının değerlendirilmesi. 1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 30 Haziran-3 Temmuz 2004. M.Ü. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Esra Ömeroğlu Bu kişi benim

Şener Büyüköztürk Bu kişi benim

Yasemin Aydoğan Bu kişi benim

Mehtap Çakan Bu kişi benim

Ebru Kılıç Çakmak Bu kişi benim

Arzu Özyürek Bu kişi benim

Gülümser Gültekin Akduman

Yunus Günindi

Ömer Kutlu

Aysel Çoban Bu kişi benim

Özlem Yurt Bu kişi benim

Hakan Koğar

Seda Karayol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., vd. (2014). SOSYAL BECERİ EĞİTİCİ EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.21666/mskuefd.89404