Fiziksel ve
kimyasal değişmeler arasındaki fark ortaöğretim kimya öğrencilerinin öğrenmek
zorunda olduğu önemli konulardan birisidir. Her ne kadar konu çoğu zaman kolayca
anlaşılabilecek gibi görülse de, çalışmalar her seviyedeki öğrencinin fiziksel ve kimyasal değişimler ile ilgili
önemli yanlış kavramalara sahip olduğunu göstermiştir. Diğer önemli bir nokta
da bu yanlış kavramaların kaynağının ne olduğudur. Yanlış kavrama
kaynaklarından bir tanesi öğretmenlerin geçmiş deneyimleri olabileceği için,
öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerinin incelenmesi yanlış kavramaların oluşumunun
engellenmesine yardımcı olmada oldukça önemlidir. Bu nedenle çalışmanın
amacı, ortaöğretim kimya
öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili
düşüncelerinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2014-2015 eğitim
öğretim yılında Balıkesir il merkezinde yer alan Fen Lisesi ve Anadolu
Liselerinde görev yapan 25 deneyimli kimya öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen tam yapılandırılmış bir anket ile toplanmış
olup verilerin analizi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin,
öğrencilerin fiziksel ve kimyasal değişimlerle ilgili yanlış kavramalara sahip
olduklarını ve ders kitaplarının da bu konu ile ilgili yanlış kavramaların
oluşumuna neden olabileceğini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın
sonunda fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretilmesine yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Deneyimli kimya öğretmeni fiziksel ve kimyasal değişim öğretim
Bölüm | Makaleler - Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |