Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination for the Usage of Sports Facility, Tools and Equipment in and out of School by Teachers who Conduct the Physical Education and Sports Course (Niğde Case)

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 109 - 119, 01.11.2019
https://doi.org/10.21666/muefd.570831

Öz

The first aim of the study is to determine the
inventory of the existing physical education and sports facilities, tools and
equipment and the condition of schools utilizing from the local sports facilities,
tools and equipment according to the views of physical education and sports
teachers and teachers who lecture on physical education and sports lesson
working in the primary schools of Niğde city center. The second aim of the
course is to determine that to what extent the physical education and sports
course is applied in accordance with the objectives of the course. For this
purpose, the questionnaire forms were issued to teachers after the necessary
legal permissions were obtained and the findings have been given as tables in
frequency and percent distribution. According to the findings, it is understood
that primary schools do not have sufficient facilities, tools and equipment for
physical education and sports, and that local sports facilities, tools and
equipment cannot be utilized to fill this deficiency. As a result, it is
inferred that physical education and sports lesson cannot be conducted in
accordance with its objectives and the students are deprived of basic games and
sports competitions they needed.
Therefore, in order to be able to teach the
physical education and sports course according to the aims of this lesson,
there is a need for teachers' opinions and determinations about this subject
.

Kaynakça

  • Bookwalter, K.W., Van Der Zwag, H.J (1969). Foundations and Principles of Physical Education, Philadelphia, London, W.B. Saunders Comp, s. 24Çumralıgil, B.(1995). Seçilmiş Bazı İllerdeki Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Öğretiminin Yapısı ve Sorunları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, G.Ü. Sağlık Bilimleri Enst. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, s. 19Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem A YayıncılıkErden, E., Fidan, N. (1986). Eğitim Bilimine Giriş, Repa Eğitim Yayınları, Ankara, s. 59Gaikwad, P. (2004). Curriculum Pedagogy and Values: Revealing The Invisible. www.aias.edu/academics/sgs/info/V7n2/GAİKWAD.pdf. (Erişim: 27.10 2018)Gül, A., Küçük, V. (2001). Kentsel Açık-Yeşil Alanlar Ve Isparta Kenti Örneğinde İrdelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: A, Sayı: 2, Yıl: 2001, ISSN: 1302-7085, Sayfa: 27-48.Güllü, M., Cengiz, ŞŞ., Öztaşyonar, Y. (2016). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt: 1-Sayı: 2 – Aralık 2016. İSSN: 2536-5339Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (8.Basım). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Kasap, H., Erdemli, A., Pınar, S., Kesim, Ü., Dugan, Ö., Erdemli, S. ve Gültekin, O. (2005). Çocuğun Oyun ve Spor Hakkı, UNESCO, Türkiye Milli Komisyonu, Beden Eğitimi ve Spor İhtisas Komitesi Çalıstayı, Ankara Üniversitesi. Koç, Ş. (1988). Orta Öğretimde Beden Eğitimi Etkinliklerine Genel Bir Bakış, Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar (Amaç, Yöntem ve Teknikler), Orta Öğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Ankara, s. 7Osborne, Kenneth, W. (1984). Political Education or political Socialization:The Role Of Hidden Curriculum, Monograghs In Education, (Edited By Alexander Gregor And Keith Wilson), University Of Manitoba,1984Özener, Rona, (1998). Beden Eğitiminde Tesis, Araç ve Gereçlerin Yeri ve Önemi, Orta Öğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Şafak Matbaacılık, Ankara, s. 134Öztürk, F. Koçyiğit, F. (1992). İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu, Milli Eğitim Bakanlığı Okul İçi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Daire Başkanlığı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, s. 214Semih, H., Emür, D. (2007). Onsekiz, Kentsel Yaşam Kalitesi Bileşenleri Arasında Açık ve Yeşil Alanların Önemi – Kayseri/Kocasinan İlçesi Park Alanları Analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 22 Yıl: 2007/1, 367-396Sorguç, B (1990). Eğitim ve Öğretim Kurumlarında Spor Komisyonu Raporu, Spor Şurası, 1990, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Ankara, s. 242Sönmez, G. (1989). İlkokullarda Beden Eğitimi Dersi Uygulamaları İle İlgili Sorunlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara, s. 5TÜİK, www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1606. Erişim 12. 10. 2018Yılmaz, S., Bulut, Z. (2002). Kentsel Mekanlarda Çocuk Oyun Alanları Planlama ve Tasarım İlkeleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Derg. 33 (3), 345-351

Beden Eğitimi ve Spor Dersini Okutan Öğretmenlerin Okul İçi ve Dışı Spor Tesis, Araç ve Gereçlerden Yararlanma Durumlarının İncelenmesi (Niğde Örneği)

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 109 - 119, 01.11.2019
https://doi.org/10.21666/muefd.570831

Öz

Araştırmanın birinci amacı, Niğde ili merkez ilköğretim okullarında
görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile beden eğitimi ve spor
derslerini okutan öğretmenlerin görüşlerine göre, mevcut beden eğitimi ve spor
tesis, araç ve gereçlerinin envanterini ve okulların mahalli spor tesis, araç
ve gereçlerinden yararlanma durumlarını tespit etmektir. İkinci amacı ise beden
eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun olarak ne düzeyde okutulup
okutulamadığını belirlemektir. Bu amaçla gerekli yasal izinler alınarak,
öğretmenler için düzenlenen bilgi edinme formu uygulanmış ve bulgular frekans
ve yüzde dağılım olarak tablolar halinde
verilmiştir. Bulgulara göre ilköğretim okullarının beden eğitimi ve spor dersi
için yeterli tesis, araç ve gereçleri bulunmadığı, bu eksikliği gidermek için
mahalli spor tesis, araç ve gereçlerinden büyük oranda yararlanılamadığı
anlaşılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun
olarak okutulamadığı, öğrencilerin ihtiyaç duydukları temel oyun ve sportif yarışmalardan
uzak kaldığı anlaşılmıştır. Dolayısıyla beden eğitimi ve spor dersinin
amaçlarına uygun okutulabilmesi için, bu dersi okutan öğretmenlerin konuyla
ilgili görüş ve tespitlerine ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • Bookwalter, K.W., Van Der Zwag, H.J (1969). Foundations and Principles of Physical Education, Philadelphia, London, W.B. Saunders Comp, s. 24Çumralıgil, B.(1995). Seçilmiş Bazı İllerdeki Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Öğretiminin Yapısı ve Sorunları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, G.Ü. Sağlık Bilimleri Enst. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, s. 19Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem A YayıncılıkErden, E., Fidan, N. (1986). Eğitim Bilimine Giriş, Repa Eğitim Yayınları, Ankara, s. 59Gaikwad, P. (2004). Curriculum Pedagogy and Values: Revealing The Invisible. www.aias.edu/academics/sgs/info/V7n2/GAİKWAD.pdf. (Erişim: 27.10 2018)Gül, A., Küçük, V. (2001). Kentsel Açık-Yeşil Alanlar Ve Isparta Kenti Örneğinde İrdelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: A, Sayı: 2, Yıl: 2001, ISSN: 1302-7085, Sayfa: 27-48.Güllü, M., Cengiz, ŞŞ., Öztaşyonar, Y. (2016). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt: 1-Sayı: 2 – Aralık 2016. İSSN: 2536-5339Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (8.Basım). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Kasap, H., Erdemli, A., Pınar, S., Kesim, Ü., Dugan, Ö., Erdemli, S. ve Gültekin, O. (2005). Çocuğun Oyun ve Spor Hakkı, UNESCO, Türkiye Milli Komisyonu, Beden Eğitimi ve Spor İhtisas Komitesi Çalıstayı, Ankara Üniversitesi. Koç, Ş. (1988). Orta Öğretimde Beden Eğitimi Etkinliklerine Genel Bir Bakış, Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar (Amaç, Yöntem ve Teknikler), Orta Öğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Ankara, s. 7Osborne, Kenneth, W. (1984). Political Education or political Socialization:The Role Of Hidden Curriculum, Monograghs In Education, (Edited By Alexander Gregor And Keith Wilson), University Of Manitoba,1984Özener, Rona, (1998). Beden Eğitiminde Tesis, Araç ve Gereçlerin Yeri ve Önemi, Orta Öğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Şafak Matbaacılık, Ankara, s. 134Öztürk, F. Koçyiğit, F. (1992). İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu, Milli Eğitim Bakanlığı Okul İçi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Daire Başkanlığı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, s. 214Semih, H., Emür, D. (2007). Onsekiz, Kentsel Yaşam Kalitesi Bileşenleri Arasında Açık ve Yeşil Alanların Önemi – Kayseri/Kocasinan İlçesi Park Alanları Analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 22 Yıl: 2007/1, 367-396Sorguç, B (1990). Eğitim ve Öğretim Kurumlarında Spor Komisyonu Raporu, Spor Şurası, 1990, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Ankara, s. 242Sönmez, G. (1989). İlkokullarda Beden Eğitimi Dersi Uygulamaları İle İlgili Sorunlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara, s. 5TÜİK, www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1606. Erişim 12. 10. 2018Yılmaz, S., Bulut, Z. (2002). Kentsel Mekanlarda Çocuk Oyun Alanları Planlama ve Tasarım İlkeleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Derg. 33 (3), 345-351
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Makaleler
Yazarlar

Yahya Doğar 0000-0002-1068-2266

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğar, Y. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Dersini Okutan Öğretmenlerin Okul İçi ve Dışı Spor Tesis, Araç ve Gereçlerden Yararlanma Durumlarının İncelenmesi (Niğde Örneği). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 109-119. https://doi.org/10.21666/muefd.570831