Matematik eğitiminde araştırma, geçen yüzyılda başlayan nispeten yeni bir bilimsel disiplindir. Daha sonra küçük çocukların matematiksel öğrenimini ve öğretimini araştırmak bu disiplinin bir parçası haline gelmiştir. Küçük çocukların matematiksel anlayışının nasıl geliştirilebileceğine dair derin bilgi edinme amacı, araştırmacıları bu alanda çalışmaya yönlendirmiştir. Matematik eğitiminin tüm alanlarında ilerlemek ve eğitim uygulamasının yararlanabileceği yeni bilgilerin üretilmesine katkıda bulunmak için yüksek kalitede araştırmaların yapılması gereklidir. İlk yıllarda atılan matematik temellerinin daha sonraki başarıyı etkilediğine dair birçok kanıt olduğu için bu tür yüksek kaliteli araştırmalar özellikle erken çocukluk matematik eğitimi için kritiktir. Bu bağlamda çalışmada, Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında 2016-2020 yılları arasında yapılmış olan araştırmaların analizinin yapılması amaçlanmıştır. Betimsel içerik analizi yöntemi ile yapılan araştırmanın örneklemini Türkiye’de okul öncesi matematik becerileri ve eğitimi hakkında 2016-2020 yılları arasında yapılan, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan 66 makale oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaların en çok bilişsel özellik belirleme kategorisinde yapıldığı, 2017 yılında daha fazla olmakla birlikte her yıl bu alanda araştırmaların olduğu, çoğunlukla nicel yöntem kullanılarak, başarı testleri tercih edilerek, 31-100 örneklem büyüklüğünde ve çocuklar ile yapıldığı ortaya çıkmıştır.
Okul Öncesinde Matematik Erken Çocuklukta Matematik Okul Öncesi Eğitimi Matematik Becerileri Matematik Eğitimi.
Research in mathematics education is a relatively new scientific discipline that emerged in the last century. Later, investigating mathematics learning and teaching in young children became part of this discipline. The goal of gaining in-depth knowledge of how the mathematical understanding of young children can be improved has led researchers to work in this field. There is a need for high-quality research to advance in all areas of mathematics education and contribute to the production of further information that benefits educational practice. Such high-quality research is particularly critical for early childhood mathematics education because there is plenty of evidence that the establishment of a solid foundation in mathematics in the early years of life influence later achievement. Against this background, this study aimed to analyse studies on preschool mathematics education in Turkey between 2016 and 2020. To this end, the study used descriptive content analysis and sampled 66 research articles on preschool mathematics skills and education in Turkey, which were published in national and international peer-reviewed journals between 2016 and 2020. The analysis results showed that most of the studies were conducted to identify participants’ cognitive characteristics. Although most of the studies were conducted in 2017, the studies were dispersed across each year between 2016 and 2020. The studies most frequently used quantitative methods, achievement tests, and a sample size of 31 to 100 participants.
Preschool mathematics early childhood mathematics preschool education mathematics skills mathematics education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |