Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities

Yıl 2022, , 207 - 222, 24.04.2022
https://doi.org/10.25095/mufad.1018617

Öz

The main purpose of the present research is to examine the undergraduate and graduate accounting
education courses given in the business administration programs at the top 100 universities in the world ranking
published by Quacquarelli Symonds (QS) in terms of variables, including the course contents and course
categories, and compare the education at these universities with the accounting education at Turkish
universities. This comparison was made between the best universities in the world and the oldest universities, the
best universities, foundation universities, and newly established universities in Turkey. Ten universities were
selected for each university group determined in Turkey.
The facts that the origins of the world’s best universities date back to very old times and that these
universities are located in developed countries and curricula are practice-oriented are among the remarkable
results of our study. 

Kaynakça

  • Aksu, İbrahim - Gül, Meltem (2018), “Lisansüstü Programlardaki Muhasebe Derslerinin Dünya Ve Türkiye Üniversiteleri Açısından Karşılaştırılması” İnönü University International Journal of Social Sciences, 7(1), ss 96-117.
  • Çürük, Turgut - Doğan, Zeki (2001), “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği” ODTÜ Gelişim Dergisi, 28 (3), ss 281-310.
  • Dong, Meixia (2019), Reconstruction of Accounting Major Curriculum Based on CBE, Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), volume 340 International Conference on Education Innovation and Economic Management.
  • Ferguson, John - Collison, David - Power, David - Stevenson, Lorna (2005), “What Are Recommended Accounting Textbooks Teaching Students About Corporate Stakeholders?” The British Accounting Review, 37, pp 23–46.
  • Gittings, Lara - Taplin, Ross - Kerr, Rosemary (2020), “Experiential Learning Activities In University Accounting Education: A Systematic Literature Review”, Journal Of Accounting Education, 52
  • Kara, Suat (2019), “Küreselleşen Muhasebe Sürecinde Meslek Mensuplarının Üniversitelerdeki Muhasebe Eğitiminden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, 19(58), ss 139-156.
  • Karapınar, Aydın (2001), Avrupa Topluluğu Ülkelerinde Muhasebe Eğitimi Ve Ülkemiz Muhasebe Eğitimi İle Karşılaştırılması, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu
  • Öztürk, Mahmut Sami - Erdoğan, Murat (2017), “Batı Akdeniz Bölgesinde Yer Alan Üniversitelerdeki Muhasebe Eğitimine Yönelik Bir Araştırma - An Analysıs On Accountıng Educatıon Of West Medıterranean Regıon Unıversıtıes”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), ss 162-174
  • Yardımcıoğlu, Mahmut – Büyükşalvarcı, Ahmet (2007), "Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği Ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama", Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 36, ss 173-178.
  • Yücenurşen, Mehmet - Bezirci, Muhammet - Özpeynirci, Rabia - Peker, Aykut (2016), “Muhasebe Eğitimi ve Kalite Boyutları: Türkiye Alan Araştırması” Journal of Human Sciences, 13(1), ss.296-308.
  • Zaif, Figen - Ayanoğlu, Yıldız (2007), “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), ss 115- 136.
  • YÖK Lisans Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr/ ( Erişim Tarihi 26.07.2019)
  • https://tez.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi 29.12.2020)
  • https://www.cnnturk.com/ (Erişim Tarihi 29.07.2019)
  • https://www.topuniversities.com/ (Erişim Tarihi 29.04.2020)

Dünyanın Önde Gelen Üniversitelerinde Muhasebe Eğitiminin İncelenmesi Ve Türkiye Üniversiteleri İle Karşılaştırılması

Yıl 2022, , 207 - 222, 24.04.2022
https://doi.org/10.25095/mufad.1018617

Öz

Bu çalışmanın temel amacı Quacquarelli Symonds QS kuruluşu tarafından yayımlanan, işletme yönetimi
programında dünyanın en iyi üniversite sıralamasında yer alan ilk 100 üniversitedeki lisans ve lisansüstü
muhasebe derslerini ders içeriği, ders kategorisi, gibi değişkenler açısından incelemek ve bu üniversitelerdeki
eğitimi ülkemiz üniversitelerindeki muhasebe eğitimi ile karşılaştırmaktır. Bu karşılaştırma dünyanın en iyi
üniversiteleri ile Türkiye'nin en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yeni kurulan
üniversiteler arasında yapılmıştır. Türkiye'de belirlenen her üniversite grubu için 10 üniversite seçilmiştir.
Dünyanın en iyi üniversitelerinin kökenlerinin çok eskiye dayanıyor olması ve bu üniversitelerin gelişmiş
ülkelerde yer alıyor olması ve ders müfredatlarının uygulamaya yönelik oluşturulması çalışmamızın dikkat çeken
sonuçları arasındadır. 

Kaynakça

  • Aksu, İbrahim - Gül, Meltem (2018), “Lisansüstü Programlardaki Muhasebe Derslerinin Dünya Ve Türkiye Üniversiteleri Açısından Karşılaştırılması” İnönü University International Journal of Social Sciences, 7(1), ss 96-117.
  • Çürük, Turgut - Doğan, Zeki (2001), “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği” ODTÜ Gelişim Dergisi, 28 (3), ss 281-310.
  • Dong, Meixia (2019), Reconstruction of Accounting Major Curriculum Based on CBE, Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), volume 340 International Conference on Education Innovation and Economic Management.
  • Ferguson, John - Collison, David - Power, David - Stevenson, Lorna (2005), “What Are Recommended Accounting Textbooks Teaching Students About Corporate Stakeholders?” The British Accounting Review, 37, pp 23–46.
  • Gittings, Lara - Taplin, Ross - Kerr, Rosemary (2020), “Experiential Learning Activities In University Accounting Education: A Systematic Literature Review”, Journal Of Accounting Education, 52
  • Kara, Suat (2019), “Küreselleşen Muhasebe Sürecinde Meslek Mensuplarının Üniversitelerdeki Muhasebe Eğitiminden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, 19(58), ss 139-156.
  • Karapınar, Aydın (2001), Avrupa Topluluğu Ülkelerinde Muhasebe Eğitimi Ve Ülkemiz Muhasebe Eğitimi İle Karşılaştırılması, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu
  • Öztürk, Mahmut Sami - Erdoğan, Murat (2017), “Batı Akdeniz Bölgesinde Yer Alan Üniversitelerdeki Muhasebe Eğitimine Yönelik Bir Araştırma - An Analysıs On Accountıng Educatıon Of West Medıterranean Regıon Unıversıtıes”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), ss 162-174
  • Yardımcıoğlu, Mahmut – Büyükşalvarcı, Ahmet (2007), "Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği Ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama", Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 36, ss 173-178.
  • Yücenurşen, Mehmet - Bezirci, Muhammet - Özpeynirci, Rabia - Peker, Aykut (2016), “Muhasebe Eğitimi ve Kalite Boyutları: Türkiye Alan Araştırması” Journal of Human Sciences, 13(1), ss.296-308.
  • Zaif, Figen - Ayanoğlu, Yıldız (2007), “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), ss 115- 136.
  • YÖK Lisans Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr/ ( Erişim Tarihi 26.07.2019)
  • https://tez.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi 29.12.2020)
  • https://www.cnnturk.com/ (Erişim Tarihi 29.07.2019)
  • https://www.topuniversities.com/ (Erişim Tarihi 29.04.2020)
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Gül 0000-0002-8085-0704

İbrahim Aksu 0000-0002-3903-9338

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Gül, M., & Aksu, İ. (2022). Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. The Journal of Accounting and Finance(94), 207-222. https://doi.org/10.25095/mufad.1018617
AMA Gül M, Aksu İ. Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. The Journal of Accounting and Finance. Nisan 2022;(94):207-222. doi:10.25095/mufad.1018617
Chicago Gül, Meltem, ve İbrahim Aksu. “Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison With Turkish Universities”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 94 (Nisan 2022): 207-22. https://doi.org/10.25095/mufad.1018617.
EndNote Gül M, Aksu İ (01 Nisan 2022) Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. The Journal of Accounting and Finance 94 207–222.
IEEE M. Gül ve İ. Aksu, “Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 94, ss. 207–222, Nisan 2022, doi: 10.25095/mufad.1018617.
ISNAD Gül, Meltem - Aksu, İbrahim. “Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison With Turkish Universities”. The Journal of Accounting and Finance 94 (Nisan 2022), 207-222. https://doi.org/10.25095/mufad.1018617.
JAMA Gül M, Aksu İ. Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. The Journal of Accounting and Finance. 2022;:207–222.
MLA Gül, Meltem ve İbrahim Aksu. “Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison With Turkish Universities”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 94, 2022, ss. 207-22, doi:10.25095/mufad.1018617.
Vancouver Gül M, Aksu İ. Analysis of Accounting Education at the World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. The Journal of Accounting and Finance. 2022(94):207-22.