BibTex RIS Kaynak Göster

Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama

Yıl 2016, , 109 - 126, 01.07.2016
https://doi.org/10.25095/mufad.396702

Öz

Bu çalışma, Tokat merkez ilçede bireysel, ticari ve tarımsal olarak segmente edilebilen banka müşterilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini ve hangi segment grubunun daha finansal okuryazar olduğunu ortaya koymaya yöneliktir. Araştırmada, banka segment müşterilerinin finansal okuryazarlık seviyesinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Finansal okuryazarlık seviyesinin, söz konusu segment grupları içerisinde en düşük olanının tarımsal segment grubu, en fazla olanının ise ticari segment grubu olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Aynı zamanda finansal okuryazarlık seviyelerinin ölçülmesi amacıyla oluşturulan ölçeğin alt faktörlerinin birbirleri ile ilişkili oldukları bulgusuna da rastlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulgulara istinaden, banka segment müşterilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin geliştirilmesine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.

A Case Study On Financial Literacy And Segmentations Of Bank Customers

Yıl 2016, , 109 - 126, 01.07.2016
https://doi.org/10.25095/mufad.396702

Öz

In this study, it has been aimed to present financial literacy levels of bank customers, who can be segmented as retail, corporate and agricultural customers, and which segment group has higher financial literacy levels in the central district of Tokat province. In the study, financial literacy of segment customers of banks are found to be at low levels. The lowest level of financial literacy is found to be in the agricultural segment group, while the highest level of financial literacy is found to be in the corporate segment group, respectively. Furthermore, the sub-factors of the scale, which was developed to measure Considering the findings of the study, some recommendations are provided in order to improve the financial literacy levels of segment customers of banks.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57GV58CM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eray Baysa Bu kişi benim

Süleyman Serdar Karaca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Baysa, E., & Karaca, S. S. (2016). Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe Ve Finansman Dergisi(71), 109-126. https://doi.org/10.25095/mufad.396702
AMA Baysa E, Karaca SS. Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi. Temmuz 2016;(71):109-126. doi:10.25095/mufad.396702
Chicago Baysa, Eray, ve Süleyman Serdar Karaca. “Finansal Okuryazarlık Ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 71 (Temmuz 2016): 109-26. https://doi.org/10.25095/mufad.396702.
EndNote Baysa E, Karaca SS (01 Temmuz 2016) Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi 71 109–126.
IEEE E. Baysa ve S. S. Karaca, “Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sy. 71, ss. 109–126, Temmuz 2016, doi: 10.25095/mufad.396702.
ISNAD Baysa, Eray - Karaca, Süleyman Serdar. “Finansal Okuryazarlık Ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 71 (Temmuz 2016), 109-126. https://doi.org/10.25095/mufad.396702.
JAMA Baysa E, Karaca SS. Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2016;:109–126.
MLA Baysa, Eray ve Süleyman Serdar Karaca. “Finansal Okuryazarlık Ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 71, 2016, ss. 109-26, doi:10.25095/mufad.396702.
Vancouver Baysa E, Karaca SS. Finansal Okuryazarlık ve Banka Müşteri Segmentasyonları Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2016(71):109-26.

Cited By