Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği

Yıl 2017, Sayı: 76, 25 - 40, 01.10.2017
https://doi.org/10.25095/mufad.400065

Öz

Bu çalışma akademisyenlerin bakış açısıyla, üniversitelerdeki muhasebe eğitim sürecindeki noksanlıkları, eğitimde yer alması gereken ders içeriklerini, ders ortamında kullanılan yöntem ve araçları, üniversitelerdeki çalışma koşulları gibi faktörlerin araştırılması ile eğitim sistemindeki ihtiyaçları belirlemek amaçlı yapılmıştır. Türkiye’de lisans ve ön lisans programlarında muhasebe eğitimi veren 1463 akademisyen yer almaktadır. Bu rakam Güneydoğu Anadolu bölgesinde faaliyet gösteren üniversitelerde 34 ön lisans, 88 lisans olmak üzere 122 öğretim elemanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

Güneydoğu Anadolu bölgesinde görev yapan ve muhasebe eğitimi veren 48 akademisyen üzerinde gerçekleştirilen anket çalışmasında, akademisyenlerin cinsiyet, görev yeri, akademik unvan, çalışma süreleri gibi demografik özellikleri ile muhasebe eğitimi üzerindeki görüşleri incelenmiştir. Ayrıca akademisyenlerin eğitim sistemi hakkındaki öneri ve yorumlarına da çalışma sonunda yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Alkan, G. (2015). “İşletmelerin Önlisans Muhasebe Eğitiminden Beklentileri: İzmir'de Bir Araştırma”. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 17(1), ss.137-158.
  • Arsoy, A.P.- Bora, T. - Selimoğlu, S. (2014). “Muhasebe Eğitimindeki Bilgi, Beceri Ve Eğitim Tekniklerinin Gerekliliklerine İlişkin Beklentiler: Türkiye’deki Akademisyenlere Ve Meslek Mensuplarına Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 10, Sayı 23, ss.121-136
  • Bayram, N. (2004). “Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi”. Bursa, Ezgi Kitabevi.
  • Can, A. V.- Demirci, Ş. D. (2016). “Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı 2 Muhasebe Eğitim Programlarının İçeriğine Uyum: Sakarya Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 30, ss.319-338.
  • Çelenk, H.- Atmaca M.- Horasan, E. (2010). “Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (1), ss.159-171.
  • Çürük, T. - Doğan, Z. (2002). “Muhasebe Ders ve İçeriklerinin Verilme Düzeyleri Konusunda İşletmelerin Üniversitelerden Taleplerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 17(1), ss.107-126.
  • Doğan, Z.- Çürük, T. (2001). “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği”. ODTÜ Gelişme Dergisi. 28(3-4), ss. 281-310.
  • Eleren, A. - Kayahan, C.(2007). “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma”. Muhasebe ve Denetime Bakış, Sayı 23 (Eylül), ss. 47-64.
  • Erol, M. - Erkan G. (2008). “Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Birimler Fakültesinde Bir Araştırma”. KMU İİBF Dergisi Yıl:10 Sayı:14.
  • Gençtürk, M.- Bağcı, Y. (2005)., “Meslek Yüksekokulları ve Öğretim Elemanı Profili”. 3. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Eylül: 2005, ss. 22-31.
  • Gücenme, Ü.- Arsoy, A. P. (2006). “Accounting Education In The History Of Turkish Republic”. In Journal of Financial Analysis Special Issue Published by Istanbul Chamber of Certified Public Accountants for 17th World Congress of Accountants, pp. 13-16
  • International Federation of Accountants (IFAC). (2016). www.ifac.org (14.04.2016)
  • Ortar, M. (2017)., http://mustafaotrar.net/istatistik/dagilimlarin-normalligi-ve-normalligin-test-edilmesi/ (Erişim Tarihi:25.03.2017)
  • Özdamar, K. (1999). “Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi”. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Sayın, K. Ş.- Tektüfekçi F. - Yeğinboy Y. (2005). “Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F’nde Öğretim Elemanlarının Bakış Açısıyla Muhasebe ve Finansman Eğitiminin Etkinliğinin Ölçülmesi ve Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 25 Ocak, ss.101-108.
  • Tazegül, A.- Karabayır, M. E. (2015). “Muhasebe Eğitim Standartlarının Lisans Eğitiminde Gerçekleşme Durumu: Öğrenci Kazanımları Değerlendirme Çalışması”. XXXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, ss.53-74.
  • Tavakol, M.,- Dennick, R. (2011). “Making Sense of Cronbach's Alpha”. International Journal of Medical Education, 2, pp. 53-55. YOK, Yükseköğretim İstatistikleri 2017, https://istatistik.yok.gov.tr/ (25.03.2017)
  • Yücenurşen, M.- Bezirci, M.- Özpeynirci, R. - Peker, A. A. (2016). “Muhasebe Eğitimi ve Kalite Boyutları: Türkiye Alan Araştırması”. Journal of Human Sciences, 13(1), ss.296-308.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Ezin

Abdulkadir Bilen

Ramazan Aslan

Salahattin Altundağ

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 76

Kaynak Göster

APA Ezin, Y., Bilen, A., Aslan, R., Altundağ, S. (2017). Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance(76), 25-40. https://doi.org/10.25095/mufad.400065
AMA Ezin Y, Bilen A, Aslan R, Altundağ S. Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. Ekim 2017;(76):25-40. doi:10.25095/mufad.400065
Chicago Ezin, Yasemin, Abdulkadir Bilen, Ramazan Aslan, ve Salahattin Altundağ. “Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 76 (Ekim 2017): 25-40. https://doi.org/10.25095/mufad.400065.
EndNote Ezin Y, Bilen A, Aslan R, Altundağ S (01 Ekim 2017) Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance 76 25–40.
IEEE Y. Ezin, A. Bilen, R. Aslan, ve S. Altundağ, “Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 76, ss. 25–40, Ekim 2017, doi: 10.25095/mufad.400065.
ISNAD Ezin, Yasemin vd. “Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance 76 (Ekim 2017), 25-40. https://doi.org/10.25095/mufad.400065.
JAMA Ezin Y, Bilen A, Aslan R, Altundağ S. Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2017;:25–40.
MLA Ezin, Yasemin vd. “Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 76, 2017, ss. 25-40, doi:10.25095/mufad.400065.
Vancouver Ezin Y, Bilen A, Aslan R, Altundağ S. Üniversitelerde Muhasebe Öğretim Elemanlarının, Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2017(76):25-40.