BibTex RIS Kaynak Göster

(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)

Yıl 2007, Sayı: 34, 74 - 86, 01.04.2007

Öz

In order to survive in intense competitive environment, businesses suffering the influence of rapid developments in globalization and technology, started to make radical changes in their management and production structures. With the aim of adapting the changes, being less influenced by fluctuations, benefiting more from current technology and information, outsourcing method is widely used. The aim of the study is to identify the general thoughts of hotel businesses in Antalya about outsourcing utilization. In the first section of the study, literature review about outsourcing, in the second section identification of departments using or planning to use are stated. Specifically, accounting transactions are stressed in the research results.

Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): Antalya Yöresindeki 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma

Yıl 2007, Sayı: 34, 74 - 86, 01.04.2007

Öz

Küreselleşme ve teknolojideki hızlı gelişmelerin etkisindeki işletmeler, bu yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için yönetim ve üretim yapılarında radikal değişimler yapmaya başlamışlardır. Son yıllarda değişim ve değişkenliğe uyum sağlayabilmek, ekonomideki ve sektördeki dalgalanmalardan daha az etkilenmek, güncel ve en son teknolojilerden, bilgi birikiminden hızla yararlanabilmek amacıyla işletmelerde “dış kaynak kullanımı (outsourcing)” uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, turizmin kalbi olarak kabul edilen Antalya yöresindeki otel işletmelerinin dış kaynak kullanımıyla ilgili genel düşüncelerinin neler olduğunun tespit edilmesidir. Bu amaçla çalışma-nın birinci bölümünde dış kaynak kullanımı ile ilgili literatür taramasına, ikinci bölümünde ise, otel işlet-melerinin hangi departmanlarda dış kaynak kullandıkları ve/veya kullanmayı düşündüklerini, özellikle muhasebe işlemlerinde dış kaynaklardan faydalanma durumlarını belirlemeye yönelik araştırma sonuç-larına yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48CV33JU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilüfer Tetik Bu kişi benim

V. Erdinç Ören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2007
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Tetik, N., & Ören, V. E. (2007). (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance(34), 74-86.
AMA Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. Nisan 2007;(34):74-86.
Chicago Tetik, Nilüfer, ve V. Erdinç Ören. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 34 (Nisan 2007): 74-86.
EndNote Tetik N, Ören VE (01 Nisan 2007) (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance 34 74–86.
IEEE N. Tetik ve V. E. Ören, “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 34, ss. 74–86, Nisan 2007.
ISNAD Tetik, Nilüfer - Ören, V. Erdinç. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance 34 (Nisan 2007), 74-86.
JAMA Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. 2007;:74–86.
MLA Tetik, Nilüfer ve V. Erdinç Ören. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 34, 2007, ss. 74-86.
Vancouver Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. 2007(34):74-86.