Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı

Yıl 2020, Sayı: 88, 23 - 38, 05.10.2020
https://doi.org/10.25095/mufad.801096

Öz

İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve yansımaları, interneti günlük kullanımda ve eğitimde en çok kullanılan araçlardan biri yapmıştır. Günümüzde internet teknolojilerinde en fazla yararlanılan araçlardan biri sosyal yazılım araçlarıdır. Sosyal yazılımların özellikle genç nesillerde kullanımının yaygınlaşması ve sık kullanımı bu teknolojilerin eğitsel amaçlı kullanılabilirliğinin araştırılmasının nedenlerinden birini oluşturmaktadır. Teknolojik gelişmeler muhasebe eğitiminde, öğrencilerin eğitime etkin şekilde katılımlarını zorunlu hale getirirken, eğitsel sosyal yazılımları da yakından tanımalarını ve kullanmalarını da gerektirmektedir.
Bu çalışma ampirik bir araştırmadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesinde okuyan öğrenciler, araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu bağlamda kolayda örnekleme tekniği ile belirlenen 311 kişilik örnek kütleden veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin, muhasebe eğitiminde sosyal yazılımları tanıma ve kullanma beceri ve olanaklarının ne olduğu saptanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerinin tamamına yakınının sosyal ağları, genel anlamda eğlenmek ve rahatlamak için günde ortalama 3 saat kullandıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acosta-Tello, E. (2015), “Enhancing The Online Class: Effective Use Of Synchronous Interactive Online Instruction”., Journal Of Instructional Pedagogies, 17, pp. 1-6.
  • Anderson T.,(2004), “The Educational Semantic Web: A Vision For The Next Phase Of Educational Computing”, Educational Technology, 44(5), pp.5–9
  • Aydın, E. İ. (2016, “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, Ss.373-386
  • Anderson, T. (2005), “Distance Learning: Social Software's Killer App”, Http://Auspace.Athabascau. (Erişim Tarihi: Aralık 2019)
  • Arslan, R. (2009), “Bilgi Toplumuna Geçiş Sürecinde Bilginin Artan Ekonomik Değeri Ve İşletmeler Üzerindeki Etkileri”, Uluslararası Davraz Kongresi. Isparta, ss.1506-1517
  • Bakar, A., Tuzun, H. Ve Çağıltay, K. (2008), “Öğrencilerin Eğitsel Bilgisayar Oyunu Kullanımına İlişkin Görüşleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,35, ss.27-37
  • Çakır, R. - Yükseltürk, E. (2010), “Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğrenen Organizasyonlar, Bilgi Yönetimi Ve E-Öğrenme Üzerine Teorik Bir Çözümleme”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Mayıs 2010 18(2), ss.508-510
  • Çavaş, B. - Kışla, T. - Twining, P. (2004) , “Eğitimde Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma”, Akademik Bilişim, 4, ss.11-13
  • Civan, M. - Yıldız, F. (2003), “Globalleşme Sürecinden Muhasebe Meslek Eğitiminin Etkilenmesi”, 6. Muhasebe Denetimi Sempozyumu, ss.16-19.
  • Constantinides, E. - Fountain, S. J. (2008), “Web 2.0: Conceptual Foundations And Marketing Issues. Journal Of Direct”, Data And Digital Marketing Practice, 9(3), pp. 231-244.
  • Erişen, Y. - Çeliköz, N. (2010), Eğitimde Bilgisayar Kullanımı Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı (Editör: Ö. Demirel - E. Altun), 5. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Gonzales, L. -Vodicka, D. (2010), Top Ten İnternet Sources For Educatiors, USA: İnformation Science Referance
  • Hartshorne, Ajjan (2009), “Examining Student Decisions To Adopt Web 2.0 Technologies: Theory And Empirical Tests”, Journal Of Computing İn Higher Education 21(3), pp.183-198
  • İnce, M., - Koçak, M. C. (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği”, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), ss.736-749.
  • İşman A. - Albayrak, E.,(2014), “Sosyal Ağlardan Facebook’un Eğitime Yönelik Etkililiği”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), ss.129-138
  • Kaban A. - Korucu A.T. - Dikmen C. - Kelleci D. - Solmaz E. - İbili E.- Yıldırım G.- Karalar H.- Günbatar H.S.- Yağcı M.- Önal N.- Şahin S.- Çifçi S.- Yıldırım S.-.Gökçeaslan Ş.- Başarmak U.-. Özhan U.-Demirer V. (2016), Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Pegem Akademi
  • Karaman, S. - Yıldırım, S. - Kaban, A.(2008), “Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar Ve Sonuçları” , XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, ss.35-40
  • Kaşlı A.F. (1991), Bilgisayar Destekli Öğretim İzlencelerinin Geliştirilmesi İçin Bir Metodoloji, Ege Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Katz, Y.J. (2002), “Attitudes Affecting College Students’ Preferences For Distance Learning”, Journal Of Computer Assisted Learning, pp.2-9.
  • Kelly, G. (2008), A Collaborative Process For Evaluating New Educational Technologies, Campus-Wide Information Systems, 25 (2), pp.105-113.
  • Kabilan, M., K. -Norlida, A, - Abidin J.Z.M.(2010), “Facebook: An Online Environment For Learning Of English İn İnstitutions Of Higher Education?.Internet And Higher Education”, The Internet And Higher Education ,Elsevier 13(4), pp. 179-187
  • Kelleci, Ö. (2010), Bir Eğitsel Yazılım Değerlendirme Formunun Geliştirilmesi Ve Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü., Ss.23
  • Koç, B., Ve Tatlı, H. (2017), Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Sitelerine Yönelik Tutum Ve Davranışları. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), ss.71-82.
  • Kwon, O., - Wen, Y. (2010), “An Empirical Study Of The Factors Affecting Social Network Service Use”, Computers İn Human Behavior, 26(2), pp.254–263.
  • Korkmaz, Ö., Usta, E. V. - Güzeller, C. (2009), “Öğretmen Adaylarının Doğru Eğitim Yazılımı Seçmeye Yönelik Değerlendirme Yeterlilikleri”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10.
  • Lee, Mcloughlin (2010), “Personalised And Self Regulated Learning in The Web 2.0 Era: International Exemplars Of Innovative Pedagogy Using Social Software”, Australasian Journal Ofeducational Technology, 26(1), pp.28-43
  • Lin, Liu (2010), “Predicting The Use Of Pirated Software: A Contingency Model İntegrating Perceived Risk With The Theory Of Planned Behavior”, Journal Of Business Ethic, pp.,237-252
  • Java, A.- Song, X.- Finin, T.- Tseng, B.,(2017), Social Media’s Perspective On İndustry 4.0: A Twitter Analysis, Social Networking, 6(4), pp.251-261
  • Mazman, S. G. (2009), Sosyal Ağların Benimsenme Süreci Ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü: Ankara
  • Minocha, Shailey (2009), A Study Of The Effective Use Of Social Software To Support Student Learning And Engagement. JISC, University Of Bristol .pp.22-30
  • Mutlu, M.E. - Özkul, A.E. (2003), “Eğitim Yazılımları Geliştirme Sürecinde Üretim Yönetimi”, 20. Ulusal Bilişim Kurultayı, 2-5 Eylül 2003, İstanbul. ss.1-7
  • Muñoz, C. L.- Towner, T. L. (2011), “Back The The Wall: Facebook İn Their College Classroom First Mondey Peer Reviewed”, Journal Of The İnternet, 16(12), Pp.1-16 Https://Firstmonday.Org, (Erişim Tarihi: Kasım 2019)
  • Orhan, F. (1995), Bilgisayar Ders Yazılımlarının Değerlendirilmesi İçin Bir Model Önerisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özmen, F.,Aküzüm, C.- Sünkür, M. - Baysal, N. (2011), “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), Elazığ, Turkey,ss.42-47
  • Öztürk, M - Akgün, Ö. E. (2012), Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerini Kullanma Amaçları, Bu Sitelerin Olumlu-Olumsuz Etkileri Ve Eğitimlerinde Kullanılması İle İlgili Görüşleri”, Sakarya University Journal Of Education, 2(3), ss.49-67.
  • Pazzaglia, A. M.- Clements, M.- Lavigne, H. J. - Stafford, E. T. (2016), “Analysis Of Student Engagement Patterns And Online Course Outcomes İn Wisconsin”. Pp.147. Regional Educational Laboratory Midwest.
  • Poellhuber, Anderson, (2011), Distance Students' Readiness For Social Media And Collaboration, International Review Of Research İn Open And Distance Learning 12(6) ,pp 2-16
  • Roblyer, M. D.- Mcdaniel, M.- Webb, M.- Herman, J.,- Vince Witty, J. (2010), Findings On Facebook İn Higher Education: A Comparison Of College Faculty And Student Uses And Perceptions Of Social Networking Sites. Internet And Higher Education 13, pp.134-140.
  • Safko Ve Brake, (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools, And Strategies For Business Success, Publisher: John Wiley – Sons,pp.45,57
  • Sim, G. -Macfarlane, S.- Read, J. (2006), All Work And No Play: Measuring Fun, Usability, And Learning İn Software For Children, Computers & Education, 46, pp.235–248
  • Selwyn, N. (2009). Faceworking: Exploring Students' Education‐Relateduse Of Facebook. Learning, Media And Technology, 34(2), pp.157-174.
  • Smith,F. (2009). How To Use Social Networking Technology For Learning., Hptt/Www.Edutopia.Org., Erişim Tarihi :Kasım 2019
  • Solmaz, B- Tekin, G.- Herzem, Z.--Demir, M. (2013), “İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4), ss.23-32.
  • Tiryakioğlu, F. - Erzurum, F. (2011), “Bir Eğitim Aracı Olarak Ağların Kullanımı”, 2nd International Conference On New Trends İn Education And Their Implications. Antalya,.ss.1031-1047
  • Tüzün, H. (2004)., Motivating Learners İn Educational Computer Games, Unpublished Doctoral Dissertation, Indiana University, Bloomington, Eğitsel Bilgisayar Oyunları Ve Bir Örnek: Quest Atlantis(2006), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30),ss.220-229
  • Ulusoy, Ç. - Eryılmaz, S. (2015), “21. Yüzyıl Becerileri Işığında Fatih Projesi Değerlendirmesi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2). ss.209-229
  • Uyar, S. - Ünlüsoy, E.(2007), “Uluslararası Eğitim Standartları (İES) ve Eğitim Uygulamaları Açıklamaları (IEPS) Çerçevesinde Bilgi Teknolojileri İle Muhasebe Ve Denetim İlişkisi”, İZSMMO, Türkiye Muhasebe Standartları Sempozyumu XI, 26-30 Ekim 2007, Antalya, ss.1-22
  • Yağmurlu, A (2011), “Kamu yönetiminde Halkla İlişkiler Ve Sosyal Medya”, Selçuk İletişim Dergisi, 7(1), ss.5-15.
  • Yıldız, A. - Demir, F. M. (2016), “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(37), ss.18-36.
  • Wegerif, R. (2004), “The Role Of Educational Software As A Support For Teaching And Learning Conversations”, Computers and Education, 43(2), ss.179-191.
  • Weinberg, T (2009), The New Community Rules: Marketing On The Social Rules, USA: O’Reilly Media
  • Online Eğitim Patformları,2019 (Erişim Tarihi Aralık 2019)
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Güney Bu kişi benim 0000-0001-7017-8435

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 201
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 88

Kaynak Göster

APA Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. The Journal of Accounting and Finance(88), 23-38. https://doi.org/10.25095/mufad.801096
AMA Güney A. Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. The Journal of Accounting and Finance. Ekim 2020;(88):23-38. doi:10.25095/mufad.801096
Chicago Güney, Aysel. “Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 88 (Ekim 2020): 23-38. https://doi.org/10.25095/mufad.801096.
EndNote Güney A (01 Ekim 2020) Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. The Journal of Accounting and Finance 88 23–38.
IEEE A. Güney, “Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 88, ss. 23–38, Ekim 2020, doi: 10.25095/mufad.801096.
ISNAD Güney, Aysel. “Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı”. The Journal of Accounting and Finance 88 (Ekim 2020), 23-38. https://doi.org/10.25095/mufad.801096.
JAMA Güney A. Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. The Journal of Accounting and Finance. 2020;:23–38.
MLA Güney, Aysel. “Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 88, 2020, ss. 23-38, doi:10.25095/mufad.801096.
Vancouver Güney A. Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. The Journal of Accounting and Finance. 2020(88):23-38.