Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Sayı: 92, 73 - 90, 04.10.2021
https://doi.org/10.25095/mufad.937725

Öz

Bu çalışmada COVİD 19 salgınının yaratmış olduğu kriz döneminde özellikle muhasebe eğitiminde,
uzaktan eğitim sisteminin yaratmış olduğu yeni eğitim şeklinin güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve
tehditlerini (SWOT analizi) tespit etmek amacı bulunmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman
Üniversitesinde öğrenim gören İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Sosyal Bilimler MYO İşletme ve Kooperatif
Programlarında muhasebe dersi alan 406 öğrenci üzerinde bir anket uygulaması yapılarak elde edilen veriler
üzerinde SWOT analizi ve SPSS 15 programı ile “t testi”, “Anova testi” analizi yapılmıştır. Katılımcıların
cinsiyet, program türü, yaşadıkları yer, dersteki başarı düzeyleri, eğitime katılım sağladıkları teknoloji türüne
göre güçlü, zayıf, fırsat ve tehdit boyutlarında yer alan ifadelere katılımlarında farklılıklar tespit edilmiştir. Açık
uçlu soru ile elde edilen veriler doğrultusunda ise, öğrencilerin uzaktan muhasebe derslerindeki eğitim sistemine
yönelik görüşlerine ve önerilerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Afşar, Bilge- Büyükdoğan, Birol (2020),” Covıd-19 Pandemisi Döneminde İİBF ve SBBF Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Değerlendirmeleri.” Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), ss.161-182.
  • Akgün, Ali İhsan (2020),” COVID-19 Sürecinde Acil Durum Uzaktan Eğitimi Yoluyla Verilen Muhasebe Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri” Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,6(4), ss.208-236
  • Aydın, Cengiz Hakan (2011), “Açık ve Uzaktan Öğrenme: Öğrenci Adaylarının Bakış Açısı.” Ankara Pegem akademi, ss.52-68
  • Ayyıldız, Sema Ülker- Günlük, Mehmet- Erbey, Senem Nil (2006), “Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), (32), ss.1-14 . Bhuasiri, Wannasiri- Xaymoungkhoun, Oudone - Zo, Hangjung - Rho, Jae jeung - Ciganek, Andrew P. (2012), “Critical Success Factors For E-Learning in Developing Countries: A Comparative Analysis Between ICT Experts and Faculty”, Computers and Education, 58(2), ss. 843-855.
  • Can, Ertuğ (2020), “Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları”. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), ss.11-53.
  • DeLone, William. H.- McLean, Ephraim R. (1992). “Information Systems Success: The Quest For The Dependent Variable”, Information Systems Research, 3(1), ss.60-95. Dhawan, Shivangi (2020), “Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis”, Journal of Educational Technology Systems, 49(1), ss.5–22.
  • Hair, Joseph F - Black, Bill- Babin, Barry. J., Anderson, Rolph E., & Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson Education Limited.
  • Karadağ, Engin- Yücel, Cemil (2020), “Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması” Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), ss.181-192 .
  • Kırık, Ali (2016), "Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu", Marmara İletişim Dergisi 0 (21), ss. 73-94.
  • Kurnaz, Ersin- Tekbaş, İsmail- Bozdoğan, Tunga- Çetin, Ömer Orbay (2020), ” Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, MODAV 16. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı, 81-96
  • Kurnaz, Ersin- Serçemeli̇, Murat (2020), “Covıd-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), ss. 262-288
  • Nizam, Feridun (2004), “Eğitim-Öğretimde Kitle İletişim Araçlarının Kullanım Olanakları ve Avantajları”, KATÜ Akademik Bilişim, ss.1-17.
  • Özan, Mukadder Boydak- Polat, Hakan - Gündüzalp, Seda - Yaraş, Zübeyde. (2015). “Eğitim kurumlarında SWOT analizi”. Turkish Journal of Educational Studies, 2(1), ss. 1-28.
  • Serçemeli̇, Murat- Kurnaz, Ersin (2020), “Covıd-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma” , Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi , 4 (1) , ss. 40-53
  • Stoller, James K. (2020), “A Perspective on the Educational “SWOT” of the Coronavirus Pandemic”, Chest Journal, 159 (2), ss.743-748
  • Weihrich, Heinz. (1982). “The TOWS matrix—A tool for situational analysis”, Long Range Planning, 15 (2), ss. 54-66.
  • Yardımcıoğlu, Mahmut- Şıtak, Başak- Yörük, Ali (2021). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının COVID-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), ss. 155-180.
  • Yükseköğretim Kalite Kontrol (YOKAK). https://portal.yokak.gov.tr/makale/uzaktan-egitim-ve-kalite-guvence-sistemi/ ( Erişim tarihi:25 Şubat 2021).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Ezin 0000-0001-8068-6927

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 92

Kaynak Göster

APA Ezin, Y. (2021). COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi. The Journal of Accounting and Finance(92), 73-90. https://doi.org/10.25095/mufad.937725
AMA Ezin Y. COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi. The Journal of Accounting and Finance. Ekim 2021;(92):73-90. doi:10.25095/mufad.937725
Chicago Ezin, Yasemin. “COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 92 (Ekim 2021): 73-90. https://doi.org/10.25095/mufad.937725.
EndNote Ezin Y (01 Ekim 2021) COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi. The Journal of Accounting and Finance 92 73–90.
IEEE Y. Ezin, “COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 92, ss. 73–90, Ekim 2021, doi: 10.25095/mufad.937725.
ISNAD Ezin, Yasemin. “COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi”. The Journal of Accounting and Finance 92 (Ekim 2021), 73-90. https://doi.org/10.25095/mufad.937725.
JAMA Ezin Y. COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi. The Journal of Accounting and Finance. 2021;:73–90.
MLA Ezin, Yasemin. “COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 92, 2021, ss. 73-90, doi:10.25095/mufad.937725.
Vancouver Ezin Y. COVİD 19 Sürecinde Üniversitelerde Uzaktan Muhasebe Eğitiminin SWOT Analiz Tekniği İle Değerlendirilmesi. The Journal of Accounting and Finance. 2021(92):73-90.